Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welk zadel in mijn situatie?

 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
DuoPenotti schreef
Maar als ze de massimo trail lelijk vind zal dat met die zaldi ook wel zijn schat ik zo in.


Eh, ja :o :+ hahaha.

Die andere ziet er mooi uit!

Maar een Zaldi New Cont kan je voor niet al te veel laten aanpassen. Het kost 75 euro om de ribzit door een comfortseat te vervangen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:20 



 
Profiel   

Ik heb een DK zadel. Luchtgevuld en immens comfortabel. Zou er de hele dag wel in kunnen zitten

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:23 



 

Nibbit schreef
Als je er op zit ziet de New Cont er voor de toeschouwer uit als een gewoon zadel. En zelf zie je het ook niet als je er op zit.
De ribbels zitten heerlijk zacht en de wrong is erg fijn.
Ideaal voor dressuur en ritten!
Mss kun je het ergens proberen

(sorry ik ben echt fan :D )


Ik had een bruine als leen zadel. En zo lelijk is ie niet. Terwijl dat dat echt niet mijn smaak is. Ik heb nu de profunda (diepe zit wel aardige wrong ideaal voor mij). Helemaal naar eigen smaak. Dus bruin leer. Blauwe stiksels gouden details. En dat voor nog geen 1200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:35 



 
Profiel   

Tot in hoeverre wil je ermee dressuren?

Ik ben vanwege meer bosritten maken, meer springen en het niet lekker kunnen zitten (oude breuk in wervel onderrug) in mijn dressuurzadel overgestapt naar een VZH zadel. Sinds ik die heb, heb ik amper nog op mijn dressuurzadel gereden. Ik rij ook gewoon wedstrijden met mijn vzh, nu L2. Ik merk wel dat het voor de M handiger is met het vele doorzitten om over te stappen wellicht weer op een dressuurzadel. Alleen dan een zadel die mij niet in een positie gaat dwingen. Ik vind dat nogal lastig omdat er zoveel merken zijn en ik het graag eerst goed uit wil proberen voordat ik een aankoop doe.

Ik vond een dressuurzadel in ieder geval in het bos vreselijk onhandig. Niet lekker in verlichte zit kunnen rijden, heel erg opgesloten en niet comfortabel voor lange ritten. Springen heb ik er überhaupt niet mee gedaan, dat lijkt me ook geen aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:43 



 
Profiel   

wel eens aan een wintec pro endurance gedacht ?
https://www.wintec.nl/shop/overige-zade ... rance-hart

ik ben sowieson wintec fan, maar dit zadel staat toch ook echt op mn verlanglijstje hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:51 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Als je er op zit ziet de New Cont er voor de toeschouwer uit als een gewoon zadel. En zelf zie je het ook niet als je er op zit.
De ribbels zitten heerlijk zacht en de wrong is erg fijn.
Ideaal voor dressuur en ritten!
Mss kun je het ergens proberen

(sorry ik ben echt fan :D )


Haha, nou, als ik de kans krijg zal ik hem eens uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:31 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Tot in hoeverre wil je ermee dressuren?

Ik ben vanwege meer bosritten maken, meer springen en het niet lekker kunnen zitten (oude breuk in wervel onderrug) in mijn dressuurzadel overgestapt naar een VZH zadel. Sinds ik die heb, heb ik amper nog op mijn dressuurzadel gereden. Ik rij ook gewoon wedstrijden met mijn vzh, nu L2. Ik merk wel dat het voor de M handiger is met het vele doorzitten om over te stappen wellicht weer op een dressuurzadel. Alleen dan een zadel die mij niet in een positie gaat dwingen. Ik vind dat nogal lastig omdat er zoveel merken zijn en ik het graag eerst goed uit wil proberen voordat ik een aankoop doe.

Ik vond een dressuurzadel in ieder geval in het bos vreselijk onhandig. Niet lekker in verlichte zit kunnen rijden, heel erg opgesloten en niet comfortabel voor lange ritten. Springen heb ik er überhaupt niet mee gedaan, dat lijkt me ook geen aanrader.


Nou, dressuren hoeft niet perse, want een dressuurzadel is er. Maar stel dat er nou een 5-in-1 zadel is waar ik niks van weet :+

Met je laatste alinea ben ik het volkomen eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:32 



 
Profiel   

De zaldi new Cont vond ik echt vreselijk zitten. Maar ik weet dat TS en ik van bouw verschillen dus misschien heeft zij een andere mening.


Ik heb met passen op een busse vzh zadel gezeten en die was echt heeeerlijk! Het is wat stroever leer waardoor je niet schuift als je een pasje links-rechts gaat. Een stevige maar zachte ongedwongen zit.
Ik denk dat Kitty van kifrahorse jou heel goed kan helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:46 



 
Profiel   

Wat fijn zit is zo vreselijk persoonlijk. De een wil helemaal vastgezet worden in het zadel, de andere alle vrijheid en ik zit ergens tussen in.

Het hangt ook van je bouw af en wat je zelf prettig vind. Vriendin van mij is super blij met haar zadel en zit er heel erg fijn in en ik vind het vreselijk omdat het totaal niet voegt naar mijn lichaam. Maar zij kan weer niet fijn zitten in de zadels die ik wel heerlijk vind.
We zijn dan ook beiden heel verschillend van bouw.

Ik weet niet of je op een grote stal staat, maar vraag aan je stalgenoten of je hun zadels mag proberen. Heb ik ook een keer gedaan toen ik voor de keus stond. Ik kon toen veel gerichter kiezen en aan de zadelmaker uitleggen waar ik naar op zoek was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:23 



 
Profiel   

Ik HAD een Zaldi New Cont.
Mooi zadel, en duidelijk ook gemaakt door mensen die hart hebben voor hun product. Zelden een zadel zo netjes afgeleverd gekregen.

Ik vond de zit erg smal, terwijl mijn zadel heus een superwijde boom had. Daarnaast werd het zadel echt kleiner door die grotere ribbel aan de voorkant. Ik had een kleinere kniewrong dan standaard, omdat die standaard kniewrong voor mij veel te dwingend was (ik heb mijn knieschijf graag aan de voorkant van mijn kniegewricht). Ik heb de zitting nooit als "lekker zacht" ervaren. Die ribbels in het zitvlak merkte ik niet zoveel van tijdens het rijden.
Ik heb er een tijdje met plezier op gereden. Daarna ben ik overgestapt naar een boomloos western zadel voor buitenritten en heb de Zaldi daardoor lange tijd in de kast laten hangen. Toen ik weer eens op de Zaldi wilde rijden, vond ik de zit echt vervelend smal (kreeg kramp) en veel te dwingend. Ik heb mijn Zaldi daarom verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:29 



 

Dees schreef
Ik HAD een Zaldi New Cont.
Mooi zadel, en duidelijk ook gemaakt door mensen die hart hebben voor hun product. Zelden een zadel zo netjes afgeleverd gekregen.

Ik vond de zit erg smal, terwijl mijn zadel heus een superwijde boom had. Daarnaast werd het zadel echt kleiner door die grotere ribbel aan de voorkant. Ik had een kleinere kniewrong dan standaard, omdat die standaard kniewrong voor mij veel te dwingend was (ik heb mijn knieschijf graag aan de voorkant van mijn kniegewricht). Ik heb de zitting nooit als "lekker zacht" ervaren. Die ribbels in het zitvlak merkte ik niet zoveel van tijdens het rijden.
Ik heb er een tijdje met plezier op gereden. Daarna ben ik overgestapt naar een boomloos western zadel voor buitenritten en heb de Zaldi daardoor lange tijd in de kast laten hangen. Toen ik weer eens op de Zaldi wilde rijden, vond ik de zit echt vervelend smal (kreeg kramp) en veel te dwingend. Ik heb mijn Zaldi daarom verkocht.


Ik vind zaldi ook echt Dames zadels. Bedoeld voor damespaardjes. Voor mij perfect, want ben zelf ook niet zo groot en breed. Maar kan voor een ander dus weer te smal zijn. Das denk ik ook een kwestie van proberen. Toen ik voor et eerst in een zaldi zat merkte ik gelijk verschil zat gelijk kaarsrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:26 



 
Profiel   

Macs schreef
De zaldi new Cont vond ik echt vreselijk zitten. Maar ik weet dat TS en ik van bouw verschillen dus misschien heeft zij een andere mening.


Euh, kennen wij elkaar? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:11 



 
Profiel   

Dat uitproberen van zadels van stalgenoten is een goede. Want er loopt nogal een divers assortiment rond haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:12 



 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
Macs schreef
De zaldi new Cont vond ik echt vreselijk zitten. Maar ik weet dat TS en ik van bouw verschillen dus misschien heeft zij een andere mening.


Euh, kennen wij elkaar? :+

Ja :D onze paarden zijn naamgenoten :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:14 



 
Profiel   

Als je voor een springzadel wilt gaan kan ik Kieffer Norbert Koof aanraden. Ik heb (erg) lange bovenbenen en bij de meeste zadels kom ik mijn knieën over het zweetblad heen en zat ik dus ongemakkelijk en voor mijn gevoel gedwongen. Met dit zadel heb ik daar geen problemen mee gehad en kon ik de beugels ook lang genoeg maken als ik dressuurmatig reed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:07 



 
Profiel   

Macs schreef
Ja :D onze paarden zijn naamgenoten :))


:') :') :') :') :') :')

Oké, door die opmerking had ik een vermoeden, but f*ck, je profiel verraadt belachelijk weinig. Gelukkig bevestigden je laatste berichten m’n idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:31 



 
Profiel   

Vanmiddag was de zadelmaker op stal en ik heb haar gevraagd of onze afspraak in ieder geval naar februari kon in plaats van maart, duurt me te lang. Dat is geregeld.

Van de week even dat springzadel van vriend ophalen om uit te proberen. Een chill springzadel heeft inmiddels de voorkeur. Dan kan dressuur ook blijven als ik een blauwe maandag toch een beetje dressuur huppel. Man, wat lastig om voor zo’n lange tijd te beslissen. Wie weet ga ik nooit meer ‘echt’ dressuur rijden. Geen idee…

Dat dressuurzadel heeft een enorme emotionele waarde, ontdekte ik recent. Dus verkopen is lastig.

Zolang Doriath niet dood gaat, blijft hij bij mij. (Ondanks dat ik heb gezien dat brave knappe pony’s tegenwoordig voor de hoofdprijs weggaan :+ ) Aangezien hij nu 9 is zou het leuk zijn als ons volgende zadel ook gewoon 20 jaar meegaat :+

In de tussentijd ff wat van jullie adviezen uitproberen :D Bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:37 



 
Profiel   

Ik heb tot de M2 met een Kieffer koof gereden. En toen vond ik dat ik een dressuurzadel verdient had.
Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Had mijn tank on de venedig blijven passen had ik die ook nooit verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:15 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik heb tot de M2 met een Kieffer koof gereden. En toen vond ik dat ik een dressuurzadel verdient had.
Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Had mijn tank on de venedig blijven passen had ik die ook nooit verkocht.


Die laatste zin is wat lastig te begrijpen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:21 



 
Profiel   

Ik zou in jouw geval voor een springzadel gaan en je dressuurzadel aanhouden voor erbij, zeker als hij past en emotionele waarde heeft.

Ik vond mijn Kent en Masters springzadel alleen voor geen meter zitten. Heel breed, niet echt lekker om lange ritten mee te maken. Op mijn Prestige daarentegen kan ik uren zitten. :) Ik weet niet welke (tweedehands) zadelmerken je zadelmaker verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:28 



 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
DuoPenotti schreef
Ik heb tot de M2 met een Kieffer koof gereden. En toen vond ik dat ik een dressuurzadel verdient had.
Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Had mijn tank on de venedig blijven passen had ik die ook nooit verkocht.


Die laatste zin is wat lastig te begrijpen :+

Eerder gaf ik als tip de Kieffer venedig/Zurich.

Als mijn tank (mijn enorm brede merrie) in de venedig was blijven passen had ik die die nooit verkocht.

Maar sorry voor de spel fouten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:42 



 
Profiel   

Een westerntrailzadel. Sinds ik die heb rij ik er ook mee buiten. En je houding zit zoals in een dressuurzadel. En je kunt ook in verlichte zit rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:18 



 
Profiel   

faunty schreef
wel eens aan een wintec pro endurance gedacht ?
https://www.wintec.nl/shop/overige-zade ... rance-hart

ik ben sowieson wintec fan, maar dit zadel staat toch ook echt op mn verlanglijstje hoor !

Deze zit echt heerlijk.
beugelophanging is in te stellen zodat je zelf je zit kan bepalen.

Sinds ik mijn veelzijdigheidszadel ingeruild heb voor deze, komt mijn dressuurzadel de kast bijna niet meer uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen