Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Slijtage prestige zadel

 
Profiel   

Hallo

Ik heb een prestige zadel Passion. Het zadel heb ik zelf nieuw aangekocht en nu 5 jaar in mijn bezit. Ik poets men zadel geregeld met zadelzeep en vet het daarna telkens in. Dit doe ik geregeld en voldoende. Ik merk op dat het leder langs beide kanten van de zweetbladen aan het verdunnen is aan de onderkant. Ook lijkt het leder op bepaalde plaatsen zoals op de boom en op de plaats waar het leder verdunt op de zweetbladen wat uitgedroogd. Ik vet deze uitgedroogde plekken extra goed in maar na enkele dagen lijken deze plekken opnieuw uitgedroogd. Ik gebruik momenteel olie van Ikonic dus dit lijkt me allesinds geen slechte kwaliteit olie voor leder.
Is dit gewoon slijtage of doe ik iets verkeerd?
Indien dit slijtage is, vind ik dat zo een duur zadel wel snel slijtage vertoont. Heeft iemand hier nog ervaring mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:04 



 
Profiel   

Heb je toevallig foto’s?
Ik heb ook een Prestige Passion en het zadel lijkt me inderdaad vrij kwetsbaar. Het is wel iets ouder dan dat van jou, maar bij de vorige eigenaar niet veel gebruikt.
Aan de kussens zie je dat het niet veel gebruikt is, maar de rest van het zadel is redelijk gebutst (leer kapot op de lepel bijvoorbeeld).
Nu dacht ik dat de oude eigenaar niet zo netjes was geweest, maar bij mezelf is er ook een beschadiging bij gekomen aan de voorkant die ik echt niet kan plaatsen.
Het dunne bij de zweetbladen herken ik niet, maar dat kan me ook niet opgevallen zijn. Ik bekijk dat morgen nog eens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen