Eric le Tixerant of Stubben Equi-soft singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vissy

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-04-13

Eric le Tixerant of Stubben Equi-soft singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 00:23

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel. Nu kwam ik uit op de Eric le Tixerant of de Stubben Equi-soft.
Heeft iemand ervaring met beide singels en welke beviel beter en waarom?

Bedankt ♡

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 02:00

Ik heb lang gezocht naar een fijne singel. Heb jaren met gewone rechte neopreen singels gereden, tot mijn huidige paard want daarbij bleef mn zadel maar schuiven (eerst met een oud zadel en later een nieuw voor hem op maat gemaakt zadel). Ik heb vanalles geprobeerd, van voorgevormde, banaan, anatomisch, leer, kunstof, neopreen, niks hielp...
Totdat ik vorig jaar van iemand de Stubben Equi-soft singel cadeau kreeg, nu zweer ik erbij. Mijn paard heeft minder stress bij het aansingelen, en mn zadel blijft liggen terwijl ik de singel minder strak doe dan met andere singels. En nog een mooie bijkomstigheid, je kan de voering loshalen (en dus wassen zonder dat de gespen je wasmachine naar de fielestijnen helpen ;) ). Het is een investering, maar was het wel waard voor mij. Kleine tip: er staat er momenteel eentje op marktplaats, dat gebeurd niet zo vaak.

Vissy

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-22 10:12

welshfan97 schreef:
Ik heb lang gezocht naar een fijne singel. Heb jaren met gewone rechte neopreen singels gereden, tot mijn huidige paard want daarbij bleef mn zadel maar schuiven (eerst met een oud zadel en later een nieuw voor hem op maat gemaakt zadel). Ik heb vanalles geprobeerd, van voorgevormde, banaan, anatomisch, leer, kunstof, neopreen, niks hielp...
Totdat ik vorig jaar van iemand de Stubben Equi-soft singel cadeau kreeg, nu zweer ik erbij. Mijn paard heeft minder stress bij het aansingelen, en mn zadel blijft liggen terwijl ik de singel minder strak doe dan met andere singels. En nog een mooie bijkomstigheid, je kan de voering loshalen (en dus wassen zonder dat de gespen je wasmachine naar de fielestijnen helpen ;) ). Het is een investering, maar was het wel waard voor mij. Kleine tip: er staat er momenteel eentje op marktplaats, dat gebeurd niet zo vaak.


Bedankt voor je reactie! ♡

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:53

helaas, die op mp was een maat te klein :D

Ik zit met precies dezelfde twijfel. Heb wel bij Dochorse gevraagd wanneer de testversie van de Stubben weer beschikbaar komt.

Ik heb niet zozeer een paard met singelproblemen, maar nu met mn huidige singel en (voor het eerst) de wintervacht, glijdt alles enorm naar achteren. Had mn oog al een tijdje laten vallen op de tixerant (helaas paste die van mn stalgenoot die ik mocht lenen voor geen meter) maar door dit topic dus nu ook de Stubben in beeld :=