Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stapmolendeken schuurt ook.. Tips?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mijn paard is niet geschoren, maar kreeg desondanks schuurplekken van de gewone deken in de stapmolen. Die deken is ook iets te groot dus nu heb ik een stapmolendeken gekocht in een maat kleiner. Deze trekt lelijk, ik denk dat deze net weer te klein is en ben bang dat ze daar ook schuurplekken van zal krijgen, zeker omdat het een waterdichte deken is en dus niet van super zacht materiaal. Als ik een maat groter neem denk ik dat hij aan de voorkant juist weer veel te los zit, ze heeft een nogal smalle borst.

Nu zat ik te kijken naar de waterdichte stapmolendeken van Kentucky. Deze heeft een voering van artificiële konijnenvacht wat schuren tegen zou gaan. Helaas is deze deken alleen te krijgen in 200 gram en dat vind ik te warm, ze moet best wel doorstappen.

Ik zoek dus een andere deken van 0-100 gram die ook een zacht materiaal bij de borstsluiting heeft en waterdicht is. De stapmolen is namelijk niet overdekt.

Iemand enig idee voor een goede deken? Of andere ideeën wat ik kan doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:32 



 
Profiel   

Ik heb een Bucas recuptex, die is waterdicht en glad gevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:36 



 
Profiel   

En een paarden bh?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:05 



 
Profiel   

Nouvel, dank voor de tip!

Britta, ik heb gelezen dat die juist weer voor schuurplekken op de schoft kunnen zorgen dus dat durf ik niet helemaal aan... Had wel al een borstbeschermer van QHP (https://hypostore.nl/qhp-borstbeschermer-ontario.html) ertussen gedaan maar dat lijkt niet echt te helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:09 



 
Profiel   

Ik heb de stapmolendeken van Kingsland ook een heel fijn ding, ook die van Rambo 200 gram maar die is voor nu idd te warm.
Die Kingsland heeft een klittenband sluiting aan de voorzijde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:19 



 
Profiel   

Ik ken ook een stal waar ze een longeersingel om deden als de paarden in de stapmolen gaan om te voorkomen dat het deken naar achteren schuift

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:23 



 
Profiel   

Geen deken? Het is niet koud, je paard is niet geschoren en moet vrij kunnen bewegen.
Ik zou niet goed weten waarom je paard dan een deken op moet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:31 



 
Profiel   

Longeer singel om en voorkant van de deken gewoon los maken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:32 



 
Profiel   

Met dit droge rustige weer zou ik een ongeschoren paard gewoon geen dek op doen in de stapmolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:33 



 
Profiel   

Eens met het geen deken plan. Als ze lekker in beweging zijn krijgen ze het nog niet zomaar koud

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:38 



 
Profiel   

Heb het er vandaag ook met een paar stalgenootjes over gehad, die hadden ook het idee dat een deken niet per se nodig is.

Enige wat ik dan lastig vind is als het echt hard regent, ze gaan dan ook gewoon de molen in die dus niet overdekt is, maar haar gewone deken is waterdicht dus dan zou ze die ook wel een keertje op kunnen.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:27 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Longeer singel om en voorkant van de deken gewoon los maken....


Dit. Deden we vroeger altijd zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:28 



 
Profiel   

Ik heb de Amigo walker. Niet voor de stapmolen want die is er niet, maar wel voor als ik in de kou ga wandelen of bij de opwarming van longeren/grondwerk. Ik vind het echt een hele fijne deken. Hij is waterdicht, heeft een 100 grams vulling en schuurt bij mij absoluut niet :j

https://hypostore.nl/amigo-walker.html#528=25&905=284

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 00:10 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Ik heb de Amigo walker. Niet voor de stapmolen want die is er niet, maar wel voor als ik in de kou ga wandelen of bij de opwarming van longeren/grondwerk. Ik vind het echt een hele fijne deken. Hij is waterdicht, heeft een 100 grams vulling en schuurt bij mij absoluut niet :j

https://hypostore.nl/amigo-walker.html#528=25&905=284


Die ziet er inderdaad fijn uit! Hoe valt hij qua maat? Bij mijn paard is 185 dus te klein en 195 te groot dus twijfel of ik dan M of L zou moeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 22:32 



 
Profiel   

Figo88 schreef
Ik heb de Amigo walker. Niet voor de stapmolen want die is er niet, maar wel voor als ik in de kou ga wandelen of bij de opwarming van longeren/grondwerk. Ik vind het echt een hele fijne deken. Hij is waterdicht, heeft een 100 grams vulling en schuurt bij mij absoluut niet :j

https://hypostore.nl/amigo-walker.html#528=25&905=284


Ik wou deze ook zeggen. Oké eerlijk, ze willen wel eens wat scheef trekken, maar we hebben hier zoveel verschillende paarden langskomen van groot tot klein, en er is nog nooit een geweest die schuurplekken krijgt van de deken.

Maar eerlijk, een ongeschoren paard zou ik gewoon geen deken op doen nu. Maar ook niet in de stromende regen in een onoverdekte stampmolen laten lopen. Het is niet dusdanig essentieel dat een paard in de molen moet wandelen dat die met regen er ook in moet, toch? Ik ben niet tegen molen hoor, vind het soms ideaal, maar tenzij voor revalidatie zou ik het niet zo belangrijk vinden.

Mocht het nu wel een keer echt koud zijn, vind ik het ook wel fijn als ze met stappen ongeschoren ook een deken om hebben, dus dan zou ik alsnog de amigo aanraden. Maar waar denk je dat je paard schuurplekken krijgt van je huidige molen deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 22:40 



 
Profiel   

Fijn dat jij ook goede ervaringen hebt met die van Amigo! Ik kwam zelf nu deze ook tegen: https://www.hetgareel.nl/busse-stapmole ... ell-16538/ Ziet er ook wel ideaal uit vanwege het bontrandje, dus ga naar die twee nog even goed kijken :j

Bij ons op stal zet het stalpersoneel ze in de molen en een aantal uur in de paddock, ze kunnen 's winters helaas niet de hele dag buiten staan (randstad :( ), dus de molen is een extra moment om uit stal te komen en de benen te strekken dus vandaar dat ik het wel belangrijk vind dat ze er zo vaak mogelijk ingaat!

Ik laat haar nu zonder deken in de molen als het droog is, gister regende het behoorlijk en is ze met stapmolendeken geweest. Ze heeft er nog geen schuurplekken van maar ik zag al wel de haren overeind staan waar de borstbevestiging zit zeg maar, dus niet ideaal. Denk dat als ze er elke dag mee loopt dat daar zeker schurplekken komen aangezien ze die ook kreeg toen ze nog met haar gewone deken in de molen ging. Helaas een paard met een hele gevoelige huid, ze krijgt ongeschoren ook schuurplekken van de singel, peesjes, etc..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 22:47 



 
Profiel   

jusdepomme schreef
Figo88 schreef
Ik heb de Amigo walker. Niet voor de stapmolen want die is er niet, maar wel voor als ik in de kou ga wandelen of bij de opwarming van longeren/grondwerk. Ik vind het echt een hele fijne deken. Hij is waterdicht, heeft een 100 grams vulling en schuurt bij mij absoluut niet :j

https://hypostore.nl/amigo-walker.html#528=25&905=284


Die ziet er inderdaad fijn uit! Hoe valt hij qua maat? Bij mijn paard is 185 dus te klein en 195 te groot dus twijfel of ik dan M of L zou moeten hebben.


Mijn PRE heeft van Horseware maat 191 en die tussenmaat past perfect (ik heb Rambo's). Maat 185 is net als bij jouw paard te klein en 195 te groot. Van de Amigo uitrijdeken en de walker heeft de mijne maat M, dus ik verwacht dat die maat ook goed zal zijn voor jouw paard :j
Ik ben iig echt superblij met de deken!

Niet de mooiste/meest duidelijke foto, maar ik kon zo gauw even geen andere vinden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 01:35 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Longeer singel om en voorkant van de deken gewoon los maken....

Hier ook :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 08:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen