Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ik zoek hét dressuurzadel

 
Profiel   

Hier 2 Graziozo zadels. Heel tevreden over!
Ook geen negatieve ervaringen gehoord van mensen die ik ken die ook een Graziozo hebben.
Service is ook top!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:24 



 
Profiel   

DS1982 schreef
Hallo allemaal,

Voor mijn nieuwe zz dressuurpaard zoek ik een goed zadel.
Het zadel mag niet te veel druk rondom de schoft geven, moet een breed kanaal hebben en een terug gebogen boom voor veel schoudervrijheid.

Welke merken en fitter raden jullie aan?
Regio Zuid Holland/ Zeeland


Patrick saddle via Van Rijs. Meest geweldige uitgave die ik ooit heb gedaan. Voor ons jonkie komt er straks ook eentje, want eenmaal hierop wil je niets anders meer. Mijn Kwpn is erg compact, super breed en duwt zijn schoft flink omhoog. Hij was uit zijn Albion gegroeid en dit zadel was de enige die ik zijn geld waard vond. Zoveel dure zadels waarvan de stiksels snel los raken, het blad verkleurd of kaal wordt en deze ziet er na 2 jaar intensief gebruik nog als nieuw uit. Echt een stukje vakwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:25 



 
Profiel   

Ik heb een Graziozo in bestelling staan, was al een beetje bang van de reacties hiervoor, maar ben blij te horen dat er ook tevreden mensen zijn.

Mijn paard heeft de teruggelegde takken nodig en die liep er fijn onder. Wat me ook erg aansprak is dat niet alleen het paard uitgebreid werd opgemeten maar ook ikzelf. Dat het dus voor beide een fijn zadel wordt.

@ts, je kan ook met diverse zadelmakers bellen en ze vragen stellen, heb ik ook gedaan. Aan de telefoon krijg je vaak al het idee of het klikt met de zadelmaker en of hun visie bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:31 



 
Profiel   

Er is niet persé een goed zadel wat voor elk paard en ruiter geschikt is. Ik zou ene zadelmaker laten komen die meerdere merken aanbiedt, zodat je eens kan vergelijken en de zadelmaker kan kijken wat bij jou en je paard past. Ik ken helaas niemand in die regio. Zelf heb ik mijn zadel bij Kraay (Nijkerk) gekocht en ben erg tevreden. Ik weet niet hoever zij reizen of dat je misschien ergens naartoe kan gaan om te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:35 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ik heb hier op beide paarden een Sella.
Zijn ze beide goed van opgeknapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:44 



 
Profiel   

Ik heb na heel, heel, heel lang zoeken en uitproberen van oneindig veel zadels nu een Amerigo Pinerolo. Veel moderne dressuurzadels geven druk bij de schoft/schouder door het 3-punts singel-systeem waarmee de voorboom wordt "aangesnoerd". Mijn paard wil geen druk in het schoft/schouder gebied. Zo'n zadel als Boemel in de 2e foto laat zien, met zo'n naar de voorboom lopende stoot is voor mijn paard absoluut geen optie. Mijn Amerigo heeft 3 afzonderlijke singelstoten, waarvan ik de achterste 2 gebruik.


Ik ben niet bekend met de Vivary zadels, ik heb wel een hele slechte ervaring met de genoemde Hans. Ik zou daar met een hele grote boog omheen gaan. Ik zou nog liever niet rijden dan daar weer een zadel kopen.
Er is trouwens een topic over Vivary:
[HAR] Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:55 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Ik ben niet bekend met de Vivary zadels, ik heb wel een hele slechte ervaring met de genoemde Hans. Ik zou daar met een hele grote boog omheen gaan. Ik zou nog liever niet rijden dan daar weer een zadel kopen.
Er is trouwens een topic over Vivary:
[HAR] Vivary Saddles & Buttler zadels


Ach ja, over iedereen zijn goede en minder goede verhalen, dat houd je altijd, geldt ook voor Graziozo inderdaad. Hans kan vrij uitgesproken zijn, maar hij staat echt enorm voor zijn product. Ik heb echt niks dan lof voor ze, niks is te gek, heb inmiddels 5 zadels van ze (2x spring en 3x dressuur) en ze denken altijd geweldig mee. En zo zijn gelukkig ook de (vele) verhalen die ik hier uit de omgeving hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:06 



 
Profiel   

paardje schreef
Er is niet persé een goed zadel wat voor elk paard en ruiter geschikt is. Ik zou ene zadelmaker laten komen die meerdere merken aanbiedt, zodat je eens kan vergelijken en de zadelmaker kan kijken wat bij jou en je paard past. Ik ken helaas niemand in die regio. Zelf heb ik mijn zadel bij Kraay (Nijkerk) gekocht en ben erg tevreden. Ik weet niet hoever zij reizen of dat je misschien ergens naartoe kan gaan om te passen.

Eens.
Valt niet veel zinnigs over te zeggen, elk paard is ander en elke ruiter ook.
Misschien kun je van Rijs vragen om wat zadels te komen passen? Zij hebben in ieder geval een ruim en gevarieerd aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:08 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad eens een zadelpasser laten komen met zo veel mogelijk merken om te kijken, passen en natuurlijk te voelen. Het is zo afhankelijk van gevoel voor zowel je paard als jij.

Wat ik persoonlijk fijne en goed gebalanceerde zadels vindt is Albion, Passier en Seabis. Goedkopere broertje van Seabis is ruiz diaz en ik geloof ook Anky zadels. Deze zadels van Seabis en ruiz diaz hebben een flexibele boom en daar reageerde mijn Z paard bij het passen onverwachts ontzettend positief op. Ook voor mij was dit een topzadel omdat ik vaak problemen heb met de grote vaste wrongen icm lange benen van veel moderne merken. Andere merken die ik heb laten aanmeten of tweedehands gekocht en pas heb laten maken waren of slecht aanpasbaar (bv. Luc Childeric = kussens van foam ipv wol en vaste boommaat) en andere merken is het balans van het zadel wel redelijk tot goed maar bijvoorbeeld icm mijn paard zijn bewegingen uit balans (Sella, Bates). Dus al met al zou ik kijken om niet een fitter te laten komen van één merk, maar iemand die goed aangeschreven staat met zo veel mogelijk goede merken.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:20 



 
Profiel   

Ik ben enorm blij met mijn Childeric DPL. Op aanraden van mijn instructeurs (1 GP nationaal en de andere internationale GP ervaring) en testrijden met hun zadels toch de beslissing genomen om daarin te investeren. Het verschil was dag en nacht. Nochtans was mijn WoW ook een gigantische verbetering nadat ik een Wintec IW, 2 volledig handgemaakt dressuurzadels, een kentaur en een Kieffer zadel gehad heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:26 



 
Profiel   

Ik ben erg te spreken over Custom zadels! Fijne zadels, veel keuze in soort en maat

De service vind ik echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:13 



 
Profiel   

Ik zou eens bij Akash checken die verkoopt verschillende merken zadels.

Zelf heb ik een Sella en daar erg tevreden over maar dan zit je echt vast aan 1 merk.

De eerder genoemde Van Rijs hoeft bij ons op stal voor meerdere personen niet meer te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:48 



 
Profiel   

Wanneer je ook voor iets "anders" durft te gaan, kijk dan eens op de site van Pura Nobleza. Zij hebben o.a. de zadels van Signum in het assortiment met zo'n teruggelegde boom (of hoe dat precies heet ;) )

Ze komen overal in NL en ook in Belgie en Duitsland. Ik heb mijn zadel inmiddels een jaar of 13 en ben zeer tevreden over de service en ook over het zadel zelf natuurlijk haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:55 



 
Profiel   

Hulsebos

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:16 



 
Profiel   

Alik schreef
Wanneer je ook voor iets "anders" durft te gaan, kijk dan eens op de site van Pura Nobleza. Zij hebben o.a. de zadels van Signum in het assortiment met zo'n teruggelegde boom (of hoe dat precies heet ;) )

Ze komen overal in NL en ook in Belgie en Duitsland. Ik heb mijn zadel inmiddels een jaar of 13 en ben zeer tevreden over de service en ook over het zadel zelf natuurlijk haha

Eens! Signum staat echt voor schoudervrijheid. Mensen denken vaak dat Pura Nobleza alleen voor barokke paarden is, maar dat is allang niet meer zo. Ze verkoopt ook gewoon zadels waarmee je mag starten en die Engels aan doen. Ik heb echt nog nooit zo fijn op een zadel gezeten als op mijn Signum en dan heb ik al behoorlijk wat zadel-gedoe-ervaringen.
Het is wel een andere prijsklassen. Waar anderen een nieuwe Sella voor kopen, kocht ik een tweede hands Signum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:00 



 
Profiel   

grauwman schreef
Ik zou eens bij Akash checken die verkoopt verschillende merken zadels.

Zelf heb ik een Sella en daar erg tevreden over maar dan zit je echt vast aan 1 merk.

De eerder genoemde Van Rijs hoeft bij ons op stal voor meerdere personen niet meer te komen.


Zo heb je over iedere zadelmaker of fitter wel voors en tegens. Zo komt Akash er hier dus echt niet in

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:10 



 
Profiel   

Tuurlijk heb je over elke zadelmaker wel iets. Dat zal je ook zelf moeten ondervinden of iets wel of niet bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:33 



 
Profiel   

Akash skip ik ook :Y).
Amerigo is ook een heel fijn merk wat Roodvos aangeeft. Nu ben ik bevooroordeeld want ik zit heel graag in de Italiaanse hoek (Erreplus, Prestige, Amerigo). Met Amerigo persoonlijk geen ervaring maar vind hem goed in het rijtje passen met Erreplus en Prestige. Heb het op het moment heel erg naar mijn zin met mijn Erreplus Freestyle.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen