Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

 
Profiel   

Belangrijke vraag aan mijn mede paardenvrienden..

Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?
Ik ben bezig met een project, dus ik verklap nog niet teveel.
Laat me weten wat jij mist en zoekt en welke prijs je daarvoor zou betalen.
Tevens zal ik ook op zoek gaan naar een sponsor ruiter, maar ook daarover later meer. Ik hoor voor nu, graag wat je interesse wekt. Wat je zoekt, maar nog niet gevonden hebt bijvoorbeeld.
Heb je liever een uniek dekje in een kleine oplage of zou je meer interesse hebben in zelf samenstellen? Let me now, mag hieronder of prive.
Denk aan vorm, kleuren, stof soort, dikte, waterafstotende buitenlaag ed.

To be continued...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:26 



 
Profiel   

Ik denk de markt daar al veel te verzadigd voor is. Als ik naar mijzelf kijk vind ik Lemieux prachtige kwaliteit dus ik ben voorzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:31 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik denk de markt daar al veel te verzadigd voor is. Als ik naar mijzelf kijk vind ik Lemieux prachtige kwaliteit dus ik ben voorzien.


Dank je wel voor je eerlijke reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:32 



 

Er is al zoveel te krijgen in verschillende prijs klassen. Ik heb altijd heel tevreden met qhp. Goedkoop, maar goeie kwaliteit vooral de pads. Ik heb er ook meer dan genoeg dus heb er ook niet meer nodig. Wel wil ik 1 die ik al heb leuk laten borduren met paard z'n naam en m'n fotografie. Maar meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:34 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Er is al zoveel te krijgen in verschillende prijs klassen. Ik heb altijd heel tevreden met qhp. Goedkoop, maar goeie kwaliteit vooral de pads. Ik heb er ook meer dan genoeg dus heb er ook niet meer nodig. Wel wil ik 1 die ik al heb leuk laten borduren met paard z'n naam en m'n fotografie. Maar meer niet.


Dank je wel voor je reactie.

Misschien moet ik er ook even bij zeggen, dat ik niet op zoek ben naar klanten nu. Ik wil alleen weten wat je mist en graag zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:38 



 

marion82 schreef
Marije_1997 schreef
Er is al zoveel te krijgen in verschillende prijs klassen. Ik heb altijd heel tevreden met qhp. Goedkoop, maar goeie kwaliteit vooral de pads. Ik heb er ook meer dan genoeg dus heb er ook niet meer nodig. Wel wil ik 1 die ik al heb leuk laten borduren met paard z'n naam en m'n fotografie. Maar meer niet.


Dank je wel voor je reactie.

Misschien moet ik er ook even bij zeggen, dat ik niet op zoek ben naar klanten nu. Ik wil alleen weten wat je mist en graag zou willen.


Wat ik mis zijn leuke dekjes zoals Le mieux voor een betaalbare prijs. 30 ipv 90 of 100 voor 1 dekje. Maar dan kom je in qhp enzo en die zijn ook echt prima te doen. Kleuren genoeg smaakjes genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:47 



 
Profiel   

Persoonlijk mis ik ook geen dekjes.
Er is al zo enorm veel keuze op de markt.
Zoveel soorten stof, al dan niet dempend oid, zoveel kleuren enz.
Zelf ga ik ook voor de goedkoopste want vind 79 voor een dekje echt te veel. Maar ook dan is er genoeg keuze en anders wel in leuke aanbiedingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:50 



 
Profiel   

Er is natuurlijk al erg veel op de markt. Een merk hoeft van mij niet perse een unieke beperkte oplagen van zijn assortiment te hebben. Zelf samenstellen lijkt mij daarentegen wel erg gaaf. Ook vind ik het fijn als de prijs-kwaliteit verhouding erg goed is. Dus geen mega dure dekjes van een matige kwaliteit zoals bijvoorbeeld de populaire Zweedse merken. Ik vind het belangrijk dat paarden niet te snel zweten onder de dekjes, en mocht dit gebeuren de dekjes makkelijk drogen. Dekjes hoeven van mij niet vol glitter en glans te zitten, dus gewoon “standaard” maar een apart kleurtje of patroontje vind ik wel erg leuk, maar niet de hele collectie zou hier uit moeten bestaan.
Maar zoals gezegd, er is al zo ontzettend veel, momenteel is mijn dekje van schokemöhle mijn favoriet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:54 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor jullie input. Hier kan ik zeker iets mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:05 



 
Profiel   

Ja extra lange vilten/wollen western denkjes voor lange trektochten. Mocht je die kant op willen.. Zo niet?iemand een tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:35 



 
Profiel   

Benoite schreef
Ja extra lange vilten/wollen western denkjes voor lange trektochten. Mocht je die kant op willen.. Zo niet?iemand een tip?


Sta ik ook voor open, bedankt voor deze reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:38 



 
Profiel   

Er is zo ontzettend veel keuze dat er voor iedereen al iets is. Ik zou geen interesse hebben in een zoveelste “uniek dekje in een kleine oplage” wat dat is nog steeds niet uniek. Dat is een LE wat zo veel merken verkopen.

En verder is alles wel te koop en denk ik dat het niet interessant of rendabel is om echte unieke dekjes te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:45 



 
Profiel   

Ik heb nu dekjes van lemieux ivm de geweldige pasvorm en goede kwaliteit. Ik zou een dergelijk dekje met een mooie print in de stof zeker kopen (dus print van bloemen of pauwenveren oid) maar alleen als de kwaliteit vergelijkbaar is. Wat ik ook nog ‘mis’ zijn betaalbare dekjes met schapenwol aan de onderkant en een goede pasvorm. Die ik nu kan vinden gaan richting de 200 euro of hebben een waardeloze pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:24 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties, het geeft genoeg om over na te denken en mee te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:26 



 
Profiel   

Benoite schreef
Ja extra lange vilten/wollen western denkjes voor lange trektochten. Mocht je die kant op willen.. Zo niet?iemand een tip?

Idem in de versie voor onder een dressuur/veelzijdigheidszadel.

Ze zijn er wel maar zelfs de langste die ik ooit gevonden heb, zijn eigenlijk nog zo'n 5cm te kort.
Ik zal vanavond eens meten hoe lang die zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:34 



 
Profiel   

Het probleem is denk ik inderdaad een beetje de markt. Als je eenmaal gewend bent aan Lemieux, PS, ES etc. Dan ben je gewend aan een bepaalde kwaliteit. In mijn ogen zijn er niet veel merken die daarbij in de buurt kunnen komen.

Als je kleine oplages gaat maken, kun je nooit een custom made dekje maken voor een leuk prijsje (als je er ook nog iets aan wil verdienen). Dus dan wordt je of al weer duurder (in de prijsklasse 50-100 euro), of je levert in op kwaliteit. Ik ken diverse mensen die een eigen dekje op de markt hebben gebracht, die dan alsnog 50-60 euro moet kosten. En dan zie je toch weer aan de stiksels/ boord etc. dat het toch net niet strak is. (dat is het eerste wat mij altijd op valt).

En dan denk ik: PS/ES hebben regelmatig korting, waardoor je die dekjes gewoon tussen de 35 en 65 euro op de kop kan tikken..... Daar kun je bijna niet tegen concurreren.

Echter ben ik natuurlijk wel heel benieuwd, en waar een wil is, is een weg (PS/ES zijn ten slotte ook ooit ergens begonnen) en mocht je een kritisch oog willen, mag je altijd contact met me op nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 10:35 



 
Profiel   

Er is inderdaad echt heel veel al. Bij mijn paard ligt Lemieux echt niet fijn, en Weatherbeeta vind ik echt een van de fijnere merken! Ik vind een fijne vorm voor springzadels wel iets wat bij sommige merken nog wat beter kan. Lemieux en Weatherbeeta hebben beide vzh en jump. De jump van Equestrian Stockholm valt ook heel mooi, waar die van PS Of Sweden weer wat kleiner en meer als veelzijdigheid valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:04 



 
Profiel   

In Duitsland en Engeland zijn al bedrijven die dit aanbieden. Misschien kun je daar eens rondkijken om een beeld te krijgen van een mogelijk assortiment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:14 



 
Profiel   

Ik zou ook graag LeMieux kwaliteit, maar dan goedkoper willen. En ook graag met wat meer patroontjes. LeMieux zijn kwalitatief goed en er zijn veel kleurtjes, maar meestal alleen effen. Een keer een leuk ruitje erop ofzo zou ik heel graag hebben, maar die hebben ze alleen in beperkte collecties (ik heb er eentje, maar die begint helaas slijtage te vertonen omdat ik hem dus zoveel heb gebruikt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:33 



 
Profiel   

Ik lees hier veel zaken als lemieux kwaliteit maar dan goedkoper. Ik denk TS dat je je eerst moet bedenken wat wil ik er aan verdienen? En vanuit daar verder kijken. Grondstoffen zijn momenteel duur. Vracht is duur alles is duur. Dus zeker in kleine oplages ben ik eigenlijk bang dat je geen A kwaliteit kan gaan krijgen voor een goedkope prijs

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:30 



 
Profiel   

Tja, het enige wat ik wel eens mis zijn fijne wedstrijddekjes in zelf te kiezen kleuren qua boord enzovoorts. Ja, dat bestaat al, maar of is vrij duur of ze zijn absoluut niet slijtvast. Degene die ik gekocht heb, wat 15 jaar terug al op 80 euro kwam, was binnen een jaar niet meer te gebruiken op wedstrijd. Biesjes krompen enorm, terwijl het op 30 graden werd gewassen, boord sleet tot gaten eraf en de kleuren gaven enorm af op het wit (oke crème)

Ik snap dat lichte dekjes lastig zijn, die worden toch veel gewassen. Maar ik kan erg weinig naar mijn smaak vinden voor een prijs waarbij elk jaar een nieuw dekje niet zo zonde is. Of die niet zo hard slijten dat je er meerdere seizoenen mee kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:37 



 
Profiel   

Als je kijkt naar mijn onderschrift, daan kan je ook een hoop informatie uit halen denk ik.
Het is al wat ouder en wij zetten dit plan niet door.
Maar er staat een hoop in

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:40 



 
Profiel   

Je kan het natuurlijk altijd proberen. Ik denk wel dat je dan iets moet bedenkten wat jouw product uniek maakt. Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:44 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties, ik ga mijn best doen iedereen te beantwoorden.

@ikke
Fijn dat je het wilt opmeten, daar kan ik ook echt iets mee. Ik ga me er zeker in verdiepen

@sky_as
Momenteel heb ik kwaliteits stoffen kunnen vinden, voor een mooie prijs. Juist omdat ik custom of kleine oplage wil, kan ik aan kortere stukken komen, die met korting weg mogen. Voor nu kom ik uit op zo’n 10 euro aan materiaal kosten per dekje. Dan heb ik echt wol (in de uitverkoop), een 300 grams vulling en in dit geval suèdine. Het hoeft dus niet perse duur te zijn. Voor het kritische oog ga ik zeker aan je denken. Dank je wel voor de input

@hopedreamer
Dat is een goed punt om te bekijken, er moet wel echt verschil zitten in de verschillende disciplines. Daarbij moet het ook goed passen

@hilli
Ik ga hiernaar kijken, dank je wel voor de tip

@bowo
Ik zie het idd vaker voorbij komen, LeMieux kwaliteit maar dan goedkoper. Ik neem je reactie ook mee

@spenk
Ik heb jou reactie eigenlijk ook hierboven bij sky_as beantwoord

@mywishmax
Dank je wel, ik ga uitzoeken hoe ik dit zou kunnen verbeteren

@fleurtjeuh
Bedankt, ik ga het topic doorlezen

@annemiekvm
Dank je wel, niet geschoten is altijd mis toch. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:08 



 
Profiel   

Ik zou hier dus zeker wel interesse in hebben! Onder mijn springzadel kan alleen Lemieux, een ander dekje past er niet mooi onder i.v.m. een naar voren gebouwd zadel. Ik ben dus erg gebonden aan dit merk, maar zoek vaak ook bepaalde specifieke kleuren.
Nu heeft Weatherbeeta natuurlijk dezelfde soort, alleen de kwaliteit vind ik daar echt zoveel minder goed.
Ik zie dus op zich wel een markt, maar het is wel een hele specifieke markt. Ik heb hier zelf ook wel eens over nagedacht om te kijken of ik iets op poten kon zetten, maar uiteindelijk toch niet gedaan door omstandigheden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen