Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:28

Heb niet alles gelezen

Als je een markt wil aanboren waar nog niet heel veel in is dan zou ik gaan voor dekjes die geschikt zijn voor boomloze zadels. Dus waar losse inlages in kunnen maar met het uiterlijk van een normaal dekje. En dan in een betaalbaarder prijs dan wat er nu is.
Evt zelf samen te stellen

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 22:51

trustHim schreef:
Heb niet alles gelezen

Als je een markt wil aanboren waar nog niet heel veel in is dan zou ik gaan voor dekjes die geschikt zijn voor boomloze zadels. Dus waar losse inlages in kunnen maar met het uiterlijk van een normaal dekje. En dan in een betaalbaarder prijs dan wat er nu is.
Evt zelf samen te stellen


Dat is ook een interessant punt, ga ik me ook in verdiepen.

De tips die gegeven worden, vind ik echt waardevol. Heel erg bedankt daarvoor.

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:04

Zadelvormige dekjes (betaalbare).
Zijn nog te vinden, maar het is soms even goed doorzoeken én wat ik ben tegen gekomen ook alleen in effen kleuren.
Met een andere rand/bies of een motiefje zou extra leuk zijn.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 11:28

_Lente schreef:
Zadelvormige dekjes (betaalbare).
Zijn nog te vinden, maar het is soms even goed doorzoeken én wat ik ben tegen gekomen ook alleen in effen kleuren.
Met een andere rand/bies of een motiefje zou extra leuk zijn.


Dank je wel, ik vraag me alleen af, is het dan niet zonde van het motief. Je zult er onder het zadel, weinig van zien

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:36

Ik heb dit plan ook opgezet.

Maar ik liep tegen een behoorlijke aantal dingen aan.

Ik had op dat moment stoffen, waarvan ik niet wist, dat er ook copyright op zat. Ik had er wereldse ideeën mee, maar uit eindelijk kleinschalig en mond tot mond verkocht, omdat als je er door werd gepakt, dit op kon lopen in flinke boetes.

Toen ik sterke stoffen vond, met leuke printjes, kreeg ik met regelmaat prijsaanvragen.
Ook voor boomloos.

Maar menig ruiter vond 80 euro voor een "zelfgemaakt" custom dekje veel te veel.

Het toppunt was, toen ik een perfect dekje, voor boomzadels te koop zette, met alles er op en er aan voor 38 euro.
Geen gekke prijs toch? Hiermee kon ik net mijn stof, vulling en banden break even spelen.

Ik kreeg de ene na de andere bericht. "Meer dan 20 euro geef ik er niet voor! Het zijn handgemaakte dekjes!! Bij Decathlon beginnen de prijzen ook bij 25 euro!"


Toen was ik er toch wel zat van.
Mensen hebben veel wensen, maar meer dan 25/30 euro willen ze niet betalen voor iets wat "handgemaakt" is.
Ondanks dat mijn naaimachine niet goedkoop was en de aanschaf van de materialen evenzo!

Ik maak nu mijn hondenmanden zelf. Mijn kattenmandjes zelf. En ga binnenkort halsters zelf maken met de stoffen die ik over heb.
Alles wat ik nu maak, is voor mijzelf.

Gelukkig sterke stoffen die voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden.

Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:50

Westernpads die is een keer een glimmend stofje hebben of glitters lijkt me erg tof! Alles is wol of mat, ik denk dat er op die kant zeker verbetering te vinden is. En vooral anatomisch gevormd!

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 12:21

maralyn schreef:
Ik heb dit plan ook opgezet.

Maar ik liep tegen een behoorlijke aantal dingen aan.

Ik had op dat moment stoffen, waarvan ik niet wist, dat er ook copyright op zat. Ik had er wereldse ideeën mee, maar uit eindelijk kleinschalig en mond tot mond verkocht, omdat als je er door werd gepakt, dit op kon lopen in flinke boetes.

Toen ik sterke stoffen vond, met leuke printjes, kreeg ik met regelmaat prijsaanvragen.
Ook voor boomloos.

Maar menig ruiter vond 80 euro voor een "zelfgemaakt" custom dekje veel te veel.

Het toppunt was, toen ik een perfect dekje, voor boomzadels te koop zette, met alles er op en er aan voor 38 euro.
Geen gekke prijs toch? Hiermee kon ik net mijn stof, vulling en banden break even spelen.

Ik kreeg de ene na de andere bericht. "Meer dan 20 euro geef ik er niet voor! Het zijn handgemaakte dekjes!! Bij Decathlon beginnen de prijzen ook bij 25 euro!"


Toen was ik er toch wel zat van.
Mensen hebben veel wensen, maar meer dan 25/30 euro willen ze niet betalen voor iets wat "handgemaakt" is.
Ondanks dat mijn naaimachine niet goedkoop was en de aanschaf van de materialen evenzo!

Ik maak nu mijn hondenmanden zelf. Mijn kattenmandjes zelf. En ga binnenkort halsters zelf maken met de stoffen die ik over heb.
Alles wat ik nu maak, is voor mijzelf.

Gelukkig sterke stoffen die voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden.


Wat jammer dat het voor jou zo is gelopen. Mocht het voor mij ook niet haalbaar zijn, gebruik ik het ook gewoon voor mezelf.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 12:25

Stacey schreef:
Westernpads die is een keer een glimmend stofje hebben of glitters lijkt me erg tof! Alles is wol of mat, ik denk dat er op die kant zeker verbetering te vinden is. En vooral anatomisch gevormd!


Goed om over na te denken.
Westernpads zullen ook wel een bepaalde dikte moeten zijn denk ik. Ik zie ze idd voornamelijk wol of een soort foam? Een gewone pad voor onder de Engelse zadels, maar dan in de vorm, dikte en maat voor western zadels, zou dat eronder kunnen? Ik rij zelf geen western, dus ik weet het ook niet.

Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:31

marion82 schreef:
Stacey schreef:
Westernpads die is een keer een glimmend stofje hebben of glitters lijkt me erg tof! Alles is wol of mat, ik denk dat er op die kant zeker verbetering te vinden is. En vooral anatomisch gevormd!


Goed om over na te denken.
Westernpads zullen ook wel een bepaalde dikte moeten zijn denk ik. Ik zie ze idd voornamelijk wol of een soort foam? Een gewone pad voor onder de Engelse zadels, maar dan in de vorm, dikte en maat voor western zadels, zou dat eronder kunnen? Ik rij zelf geen western, dus ik weet het ook niet.


Ik denk niet dat dat kan, westernzadels worden ook wel aangemeten op dat er een dikkere pad onder kan. Maar eerlijk gezegd geen idee! Je hebt wel pads in verschillende diktes, meestal niet specifiek aangegeven, maar wij hebben er bijvoorbeeld een aantal en de ene keer ligt een wat dikkere fijner onder haar zadel en de andere keer een wat dunnere. Die dunnere is ook zonder wol aan de onderkant, misschien nog het meest te vergelijken met een 'dekje'. Maar dan heel dik gevuld.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 20:00

Stacey schreef:
Ik denk niet dat dat kan, westernzadels worden ook wel aangemeten op dat er een dikkere pad onder kan. Maar eerlijk gezegd geen idee! Je hebt wel pads in verschillende diktes, meestal niet specifiek aangegeven, maar wij hebben er bijvoorbeeld een aantal en de ene keer ligt een wat dikkere fijner onder haar zadel en de andere keer een wat dunnere. Die dunnere is ook zonder wol aan de onderkant, misschien nog het meest te vergelijken met een 'dekje'. Maar dan heel dik gevuld.


Ik zal me er eens wat meer in verdiepen, ik vind het wel heel interessant namelijk

Unravelation
Berichten: 303
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:45

Pallatin schreef:
Ik heb nu dekjes van lemieux ivm de geweldige pasvorm en goede kwaliteit. Ik zou een dergelijk dekje met een mooie print in de stof zeker kopen (dus print van bloemen of pauwenveren oid) maar alleen als de kwaliteit vergelijkbaar is. Wat ik ook nog ‘mis’ zijn betaalbare dekjes met schapenwol aan de onderkant en een goede pasvorm. Die ik nu kan vinden gaan richting de 200 euro of hebben een waardeloze pasvorm


Kijk eens naar een NuuMed sjabrak. Er zit een aardige levertijd op, maar het zijn hele fijne dekjes.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:38

Vroeger waren er 2 Duitse aanbieders van barokke dekjes, die er helaas beide niet meer zijn. Mooi handgemaakt, toen al prijzig (80 euro plus), maar iedereen met een barok paard wilde wel 1 of 2 omdat je toch je paard in stijl wilt op kunnen tomen. Ik heb er nog 1 en koester hem, maar zou er best nog wat willen, en ik ben denk ik niet de enige, er worden veel Spanjaarden geïmporteerd momenteel.
Afbeelding

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 09:34

De barokke dekjes zullen ook prima te maken zijn. Het is immers vooral de vorm die iets afwijkt van de standaard. Ga ik ook zeker iets mee doen.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:46

Ik denk vooral dat de kwaliteit van de dekjes zich moet bewijzen. Dan betaal je er wel voor. Ik heb alleen maar lemieux omdat goedkopere merken worden bij mij binnen no time lelijk zijn omdat ik ze best regelmatig was.
Wat ik zou doen is ze gewoon een poosje aanbieden voor lagere prijs, kijken hoe het loopt en er naast sws blijven werken. Gaat het goed kun je vanzelf prijzen omhoog gooien

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 10:12

Horseloverl schreef:
Ik denk vooral dat de kwaliteit van de dekjes zich moet bewijzen. Dan betaal je er wel voor. Ik heb alleen maar lemieux omdat goedkopere merken worden bij mij binnen no time lelijk zijn omdat ik ze best regelmatig was.
Wat ik zou doen is ze gewoon een poosje aanbieden voor lagere prijs, kijken hoe het loopt en er naast sws blijven werken. Gaat het goed kun je vanzelf prijzen omhoog gooien


Daarom ga ik ze ook eerst laten testen. Ik wil niet iets verkopen, dat niet aan mijn eigen hoge eisen voldoet.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:41

marion82 schreef:
De barokke dekjes zullen ook prima te maken zijn. Het is immers vooral de vorm die iets afwijkt van de standaard. Ga ik ook zeker iets mee doen.


Nee ook de versiering is belangrijk, veel is geborduurd. Google maar eens op Shetan fashion.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 16:06

Ja dat snap ik wel, ik neem het zeker mee

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:13

Ik zou het leuk vinden als er eens iets leuks te krijgen zou zijn voor mijn Reactor Panel zadel.
Echter, dit zadelmerk is in Nederland maar heel klein en omdat er geen standaard dekje omheen gaat, maar "2 losse helften" ben ik overgeleverd aan bestellen in de UK.
En dan is het door de verzendkosten en importheffing meteen een stuk duurder al.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 17:30

Marije_jiplover schreef:
Ik zou het leuk vinden als er eens iets leuks te krijgen zou zijn voor mijn Reactor Panel zadel.
Echter, dit zadelmerk is in Nederland maar heel klein en omdat er geen standaard dekje omheen gaat, maar "2 losse helften" ben ik overgeleverd aan bestellen in de UK.
En dan is het door de verzendkosten en importheffing meteen een stuk duurder al.


Heb je voor mij een voorbeeld? Ik zal ook even op google kijken, maar dan krijg ik een beeld van jou zadel

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:37

Fantasy dekjes, eventueel met bijpassende toebehoren voor een fantasy outfit.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 17:42

hoefnageltje schreef:
Fantasy dekjes, eventueel met bijpassende toebehoren voor een fantasy outfit.


Bedankt voor de input, ook hier zal ik me eens verder in verdiepen

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:38

Hier zie je het principe.
1 dekje bestaat uit 2 helften, waarbij je elk paneel ín het dekje vastmaakt onder die "vakken" die je op het dekje ziet.
De panelen kunnen dan onafhankelijk van elkaar met de rug mee bewegen (in het dekje).
Afbeelding

Heb zo even geen duidelijke foto's van het dekje in gebruik.
marion82 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik zou het leuk vinden als er eens iets leuks te krijgen zou zijn voor mijn Reactor Panel zadel.
Echter, dit zadelmerk is in Nederland maar heel klein en omdat er geen standaard dekje omheen gaat, maar "2 losse helften" ben ik overgeleverd aan bestellen in de UK.
En dan is het door de verzendkosten en importheffing meteen een stuk duurder al.


Heb je voor mij een voorbeeld? Ik zal ook even op google kijken, maar dan krijg ik een beeld van jou zadel

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 19:58

Marije_jiplover schreef:
Hier zie je het principe.
1 dekje bestaat uit 2 helften, waarbij je elk paneel ín het dekje vastmaakt onder die "vakken" die je op het dekje ziet.
De panelen kunnen dan onafhankelijk van elkaar met de rug mee bewegen (in het dekje).
[ [url=m/4tALSM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Interessant, het lijkt me dat dit wel na te maken is. Bedankt dat je het wilde laten zie

Bidoof

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 02:21

marion82 schreef:
Interessant, het lijkt me dat dit wel na te maken is. Bedankt dat je het wilde laten zie


Zou dat namaken wel mogen?
Zal zoiets niet gepatenteerd zijn?

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Is er vraag naar betaalbare, eventueel custom made, kwaliteits dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 03:13

Ik zou iets langere en grotere dekjes zoeken voor mijn boerenpaard, zit met veel dekjes net in de knoop met mijn singel aan mijn vhz zadel .. Lemieux past, maar de prijs is minder.

Ook leukere dekjes voor de lini shetlanders