Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke singel voor schuivend zadel?

 
Profiel   

Mijn pony is best wel dik waardoor het zadel heel fel opzij schuift als ik opstap, daarom zoek ik een singel die misschien helpt tegen het verschuiven en wou eens horen welke jullie me aanraden?
De zadelpasser is enkele weken geleden geweest en hebben aangepast wat ze konden, is gewoon door haar bouw.


Laatst bijgewerkt door horsegirlyin op 11-08-22 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:35 



 
Profiel   

Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:41 



 
Profiel   

Is het alleen bij opstappen? Wss pony met weinig schoft ook? Dan zou ik gaan voor een opstap krukje die hoog genoeg is om op te stappen zonder in de beugel te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:41 



 
Profiel   

sunny16 schreef
Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Ook bij het opstappen of dan niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:41 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Is het alleen bij opstappen? Wss pony met weinig schoft ook? Dan zou ik gaan voor een opstap krukje die hoog genoeg is om op te stappen zonder in de beugel te staan.

Is nog al lastig omdat ik op een best drukke stal staan waar krukjes echt altijd verdwijnen en ik altijd alleen moet gaan dus kan het ook niet wegzetten als ik erop zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:42 



 
Profiel   

Klap/ vouw krukje touw aan het midden en via daar opklapbaar als je er op zit en dan kan je hem zo binnen hengelen en op bakrand leggen en na het rijden weer mee nemen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:16 



 
Profiel   

Een opklapkrukje in je kast zetten? Via je poetskoffer opstappen? Grote stevige poetskoffer kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:17 



 
Profiel   

Ik had een passend zadel die schoof, toch een ander zadel aangeschaft en probleem opgelost. Vermoed dat het 1e zadel toch niet goed paste. Verder vind ik een fra supersingel erg fijn. Is licht elastisch in de singel zelf. En verder opstappen met opstapkrukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:19 



 
Profiel   

Voor onze ronde haflinger hebben we deze gekocht: https://www.agradi.nl/horka-singel-veel ... zilver.htm - met wat extra kortingscodes, zie het Bokt topic over kortingcodes - koop je m nog wat voordeliger. Is wel veelzijdigheid trouwens. Voor een dressuurzadel moet je een andere hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:49 



 
Profiel   

horsegirlyin schreef
sunny16 schreef
Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Ook bij het opstappen of dan niet?


Al onze paarden wordt met een krukje (of boomstronk/bankje buiten) opgestapt dus heb dat nooit geprobeerd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 00:32 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 00:37 



 
Profiel   

De truc zit hem idd in beter opstappen. Sowieso met krukje want veel beter voor je paard zijn rug.
Op krukje staan, handen op allebei de kanten van je zadel, voet in de beugel, op de andere kant van het zadel steunen met je hand, en jezelf goed afzetten. Niet aan je zadel gaan hangen. Een singel gaat dit niet oplossen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 01:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen