Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bontjes fabel of waarheid?

 
Profiel   

Ik wil een nieuw hoofdstel kopen voor mijn merrie, anatomisch gevormd.

Nu kan ik bijbehorende bontjes kopen, maar is dit voor het paard écht fijner of is dit iets wat wij denken vanuit ons eigen gevoel?

Het gaat om dit hoofdstel: https://www.agradi.nl/kavalkade-trensho ... ONEALw_wcB
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 19:05 



 
Profiel   

Ik denk niet dat je het gemiddelde paard er perse een plezier mee doet. 1 die snel wondjes krijgt wel denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 19:07 



 
Profiel   

Ik denk dat het heel snel vies en zweterig wordt en daardoor gaat schuren. Vooral die op de neus.

Ik zou het zelf niet doen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 19:08 



 
Profiel   

Anatomisch gevormd is in principe leuk - de grote vraag is of de vorm echt bij je paard past.

En bontjes: op het kopstuk zit nauwelijks druk.
(Voor hen die met stang rijden is dit anders, maar dan nog hoort de druk miniem te zijn.)

Op de neusriem hoort ook geen druk te zitten: graag twee vingers er tussen en we willen geen opengesperde monden zien.

Dus tenzij je dier telkens wondjes heeft zou ik het lekker in het schap laten liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 19:48 



 
Profiel   

Heb je inmiddels al een hoofdstel gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 14:27 



 
Profiel   

Ik heb altijd een bontje om het kopstuk. |Bij een van de paarden was het nodig, de anderen vinden het wel prettig lijkt het. Op het kopstuk zit wel degelijk druk. Ik vind dit comfortabeler voor het paard , net als het bontje onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 14:32 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Anatomisch gevormd is in principe leuk - de grote vraag is of de vorm echt bij je paard past.

En bontjes: op het kopstuk zit nauwelijks druk.
(Voor hen die met stang rijden is dit anders, maar dan nog hoort de druk miniem te zijn.)

Op de neusriem hoort ook geen druk te zitten: graag twee vingers er tussen en we willen geen opengesperde monden zien.

Dus tenzij je dier telkens wondjes heeft zou ik het lekker in het schap laten liggen.


Ja dit klopt nu ik erover nadenk! De druk hoort er niet te zitten, dus waarom het bontje wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:07 



 
Profiel   

koffiemok schreef
Heb je inmiddels al een hoofdstel gekocht?


Inmiddels gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:07 



 
Profiel   

Ik heb toen een neopreen onderlegger voor mijn kopstuk gekocht. En daar was mijn merrie erg content mee.

Bontje vond zo ook erg fijn!

Maar werd zo snel vies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:08 



 
Profiel   

Ik heb bijna hetzelfde hoofdstel, ander merk, mindere kwaliteit. Naast dat ik het ontzettend schattig vind staan is het ook heerlijk zacht voor het paard. Ik heb er eentje die op zich redelijk snel kaal kan worden in de rui periode dus dan voelt dit toch wel fijn. Maar ook daarbuiten gebruik ik het voor extra comfort. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:41 



 
Profiel   

Gezien dit een graag is over hoofdstellen verplaats ik het naar HAR
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen