Edix zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:56

manzano schreef:
Pffff wat een geld. Zeker in vergelijking met de andere modellen.


Dit zadel is ook niet met de andere modellen te vergelijken. Het zadel is gebouwd op een flex boom en nog flexibeler dan de semi boomloze zadels. Daarnaast is e ander leer gebruikt, zijn de kussens wol gevuld verstelbare wrong, verstelbare beugelriem haak en is de cantle standaard met steentjes. Je kan het tudor model ook op deze boom krijgen, dan is hij een stuk goedkoper. Als er een logo van custom op hadgestaan was je voor een standaard nog veel meer geld kwijt

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:00

ajesca123 schreef:
caipirinha schreef:
Ja dat is de nieuwste. De prijs word €3150 en als je hem in. De pre order doet krijg je er geloof ik een singel en dekje bij. Tijdens horse event is het zadel er voor zover ik weet.


Bedankt voor je reactie.
Ik ga het zien als de zadelmaker komt.
Opzich heb ik niet direct een max budget maar vind het aardig aan de prijs voor semi boomloos.
Maar ik zeg eerlijk dat het voor mij ook nog onbekend is dus kan er eigenlijk nog niks van zeggen.
Heb eerder een Aviar besteld voor 5000 euro waar uiteindelijk paard niet onder wilde lopen.
Dit heeft ze eigenlijk bij bijna alle boomzadels.
Voor de grap eens zonder zadel geprobeerd en dan loopt ze in alle gangen top. Daarom nu de stap naar Semi boomloos.
Dus als ze onder dit zadel wel wil lopen ben ik al heel gelukkig en ben ik de prijs waarschijnlijk al snel vergeten.


Ik heb exact hetzelfde metmijn vos. Onder een boom zadel wil hij niet lopen, minimaal 20 modellen erop gehad, ook aviar, custom, prestige, graziozo… stuk voor stuk een no go, bolde zich op, hooide ze vast op de schouder en kon niks meer.
Iets meer dan 2 jaar geleden semi boomloos gaan rijden, zie resultaat op de foto.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:06

Ja als ze zo duidelijk aangeven dat ze het niet prettig vinden dan ga je toch out of the box zoeken.
Ben heel benieuwd!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:45

Ik ben benieuwd. Hoor dingen die ik niet perse zoveel geld waard vind. Zelfs mn simpele wintec heeft verstelbare beugelhaken en steentjes wil ik geld voor toe krijgen :))

Stond van de week een aangepaste, custom Tudor online met verstelbare beugelhaken. Die was 1500,-
Als hij geen cognac was geweest had ik het missch wel gedaan.
Laatst bijgewerkt door manzano op 26-08-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16491
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:58

Hihi steentjes ga je niet beter van rijden :+ dus idd voor mij ook totaal niet belangrijk. De Tariq heeft ook die verstelbare beugel ophanging. Werkt wel ideaal!

Volgens zadelmaker moest er een wijdere boom in dan kaal passend was. Want ze heeft brede doornuitsteeksels en die zou dan prikken?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:26

MarjanB schreef:
Hihi steentjes ga je niet beter van rijden :+ dus idd voor mij ook totaal niet belangrijk. De Tariq heeft ook die verstelbare beugel ophanging. Werkt wel ideaal!

Volgens zadelmaker moest er een wijdere boom in dan kaal passend was. Want ze heeft brede doornuitsteeksels en die zou dan prikken?


Dat je er niet beter van gaat rijden is een feit. Vooralsnog, het is maar net wat je zelf prettig vind. Mijn paard heeft zoveel beweging dat ik qua zit niet wegkwam met de Tariq/tudor/yasir. Nu kan ik zonder problemen doorzitten. Daarnaast heeft deze een langer kopijzer en zijn de panelen anders uitgesneden. Waar de soft tree modellen soms wat aan de schoft lagen en wat meer richting de schouder kropen ligt dit echt als een huis en blijft de schouder nog vrijer. Het is gewoon een heel ander type zadel en niet te vergelijken

Hannanasjuh
Berichten: 248
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:27

Als het leer van het nieuwe model ook echt verbeterd is, is het misschien zijn geld wel waard.
Ik heb de tudor en het is zeker geen slecht leer en ben er erg blij mee. Alleen zou je voor de prijs van een tudor met dekje, wat je er toch bij nodig hebt voor het goed liggen, wel een zadel met beter leer, wol gevuld en sommige onderdelen die sterker of beter afgewerkt zijn kunnen krijgen.
Mijn paard heeft een te korte rug voor die type zadels anders was ik waarschijnlijk daar voor gegaan ivm de kwaliteit en afwerking.

Daarbij zit sylvia bij ons in de buurt en ik steun graag de lokale ondernemer. Uiteindelijk heeft ze het merk ook maar "gewoon ff" opgebouwd.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:30

Hannanasjuh schreef:
Als het leer van het nieuwe model ook echt verbeterd is, is het misschien zijn geld wel waard.
Ik heb de tudor en het is zeker geen slecht leer en ben er erg blij mee. Alleen zou je voor de prijs van een tudor met dekje, wat je er toch bij nodig hebt voor het goed liggen, wel een zadel met beter leer, wol gevuld en sommige onderdelen die sterker of beter afgewerkt zijn kunnen krijgen.
Mijn paard heeft een te korte rug voor die type zadels anders was ik waarschijnlijk daar voor gegaan ivm de kwaliteit en afwerking.

Daarbij zit sylvia bij ons in de buurt en ik steun graag de lokale ondernemer. Uiteindelijk heeft ze het merk ook maar "gewoon ff" opgebouwd.


De ishya is niet zo heel veel langer dan de tudor dacht ik. Ik weet de exacte maten nog niet maar hij is wel mooi kort

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:09

Dat zou mooi zijn. De Tariq is wel een stuk langer en denk dat Edix zich op zich juist goed onderscheid als merk met korte kussens.

Edit: wat is er eigenlijk gebeurd met de Alizee? Die zou toch ook uitkomen? Kan de posts op SM ook niet meer terug vinden.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:08

manzano schreef:
Dat zou mooi zijn. De Tariq is wel een stuk langer en denk dat Edix zich op zich juist goed onderscheid als merk met korte kussens.

Edit: wat is er eigenlijk gebeurd met de Alizee? Die zou toch ook uitkomen? Kan de posts op SM ook niet meer terug vinden.


De alizee gaat er komen, de vraag is alleen wanneer. De hoop is dat de ontwikkeling nu in de afrondende fase zit zodat die ook de markt op kan. Deze komt wel in de prijsklasse van de ishya te liggen

Hannanasjuh
Berichten: 248
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:22

caipirinha schreef:
Hannanasjuh schreef:
Als het leer van het nieuwe model ook echt verbeterd is, is het misschien zijn geld wel waard.
Ik heb de tudor en het is zeker geen slecht leer en ben er erg blij mee. Alleen zou je voor de prijs van een tudor met dekje, wat je er toch bij nodig hebt voor het goed liggen, wel een zadel met beter leer, wol gevuld en sommige onderdelen die sterker of beter afgewerkt zijn kunnen krijgen.
Mijn paard heeft een te korte rug voor die type zadels anders was ik waarschijnlijk daar voor gegaan ivm de kwaliteit en afwerking.

Daarbij zit sylvia bij ons in de buurt en ik steun graag de lokale ondernemer. Uiteindelijk heeft ze het merk ook maar "gewoon ff" opgebouwd.


De ishya is niet zo heel veel langer dan de tudor dacht ik. Ik weet de exacte maten nog niet maar hij is wel mooi kort


Ow de tudor past juist goed hoor. Ik bedoel dat de zadels met net wat betere afwerking en wol gevuld etc. Vaak te lang zijn voor mijn paard. De tudor vind ik qua zitting al gesloten genoeg :o de nieuwere modellen zijn waarschijnlijk voor mij wat te diep.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:21

De tudor is toch ook gewoon wol gevuld?
Eens over de afwerking trouwens.

Hannanasjuh
Berichten: 248
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:07

lies schreef:
De tudor is toch ook gewoon wol gevuld?
Eens over de afwerking trouwens.


Ik dacht dat het synthetische wol was?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:43

Alle soft tree modellen zijn gevuld met synthetische wol.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:44

Hannanasjuh schreef:
lies schreef:
De tudor is toch ook gewoon wol gevuld?
Eens over de afwerking trouwens.


Ik dacht dat het synthetische wol was?


Ja, je hebt gelijk! Ik dacht dat er gewoon wol in zat :o

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:02

Ik kom even hier binnen vallen.
Ik heb een edix zadel die voor mn merrie was, nu is zij vorig jaar ingeslapen en het edix zadel ligt niet lekker op mn jonkie.

Is een Edix Alydar jumping, zwart, ik heb er zelf denk max 10-15 keer mee gereden. Ik heb er 2 edix dekjes bij en de kopijzers.
Geen beugels en singel.

Zoekt er hier toevallig iemand zo'n zadel of weten jullie iemand? :)

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:06

Diertjec schreef:
Ik kom even hier binnen vallen.
Ik heb een edix zadel die voor mn merrie was, nu is zij vorig jaar ingeslapen en het edix zadel ligt niet lekker op mn jonkie.

Is een Edix Alydar jumping, zwart, ik heb er zelf denk max 10-15 keer mee gereden. Ik heb er 2 edix dekjes bij en de kopijzers.
Geen beugels en singel.

Zoekt er hier toevallig iemand zo'n zadel of weten jullie iemand? :)


Pb gestuurd!

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:27

Voor mijn pony met korte rug ben ik benieuwd of een edix een oplossing zou kunnen zijn. Is er hier toevallig iemand in/rond twente met een tudor of yasir +/- 17 inch die ik eens zou mogen passen?

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:17

Ik heb wel een alydar 16,5 en een ishya 17,5 liggen hier.. de alydar heeft voor zover ik weet hetzelfde draagvlak als de 17 tudor

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 23:01

Hier sinds kort ook een Edix, de tudor 18” en gisteren eindelijk goed kunnen testen in alle gangen op buitenrit. Heel blij mee (hadden hem eerder al met een passer getest, maar moesten even sparen en ander zadel verkopen).

Niet de beste foto maar voor t idee.
Afbeelding

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 23:10

caipirinha schreef:
Ik heb wel een alydar 16,5 en een ishya 17,5 liggen hier.. de alydar heeft voor zover ik weet hetzelfde draagvlak als de 17 tudor


Dank voor het aanbod. Ik verwacht deze week een zadel te ontvangen om te testen. Hebben jullie standaard inlages (die lange) erin of is dat niet persé nodig?

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:34

Heeft iemand zowel ervaring met de startrekk dressuur als de edix? Hoe verhouden die zadels zich tot elkaar qua stugheid van de 'boom' en zitgevoel?

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:02

Floortje_NL schreef:
Heeft iemand zowel ervaring met de startrekk dressuur als de edix? Hoe verhouden die zadels zich tot elkaar qua stugheid van de 'boom' en zitgevoel?


Ik heb daar in zoverre ervaring mee dat ik een 2e hands startrekk dressuur eerst heb geprobeerd maar deze paste helaas niet lekker op paardlief. Edix ligt wel goed. Qua zit gevoel en stugheid vind ik ze wel vergelijkbaar.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:38

Afbeelding

Dit was met de startrekk. Helaas geen losse stand foto van.

Floortje_NL

Berichten: 165
Geregistreerd: 13-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:04

darkadia schreef:
Floortje_NL schreef:
Heeft iemand zowel ervaring met de startrekk dressuur als de edix? Hoe verhouden die zadels zich tot elkaar qua stugheid van de 'boom' en zitgevoel?


Ik heb daar in zoverre ervaring mee dat ik een 2e hands startrekk dressuur eerst heb geprobeerd maar deze paste helaas niet lekker op paardlief. Edix ligt wel goed. Qua zit gevoel en stugheid vind ik ze wel vergelijkbaar.

Bedankt voor je reactie. Wat maakte dat de startrekk niet goed lag en de edix juist wel?