Slofteugel; hoe doe je hem om?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:23

Eretria schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar dus..
En als jezelf het hele topic hebt gelezen weet je ook dat ik daar bij was...

Ja hier geef ik jou een sneer omdat je het kennelijk allemaal erg goed weet. Ik zou instructie gaan worden als ik jou was. In het berichtje naar TS geef ik nergens een sneer. Ik zeg dat iedereen met een slof kan leren rijden en dan heb ik het niet over tig lessen nemen maar in de context dat iemand die dus geen internetinstructie betreft haar gewoon even uit kan leggen hoe je dat gebruikt. Als jij dat als een sneer ziet naar iemand hoop ik dat je in het dagelijks leven je eigen niet teveel aangevallen voelt in het dagelijks leven.
Je kan het blijkbaar niet hebben dat iemand een fatsoenlijke reactie neerschrijft nadat de dame in kwestie zowat door de grond afgebrand wordt. Prettige avond nog en ik hoop dat je trots bent op je eigen voor het de les lezen van iemand die de TS een reactie wil geven waar ze niet zo een naar gevoel overhoudt. +:)+

Volgens mij is DP dat al. :+ ze hoeft dus niks meer te worden. :(:)

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:03

Goh dp, ik zie je relatief vaak ik topics en heb toch wel de respect van hoe je ermee omgaat als je zulke reacties krijgt.
De discussie is hier al gevoerd over de slof, zo goed als want ts is door een heel lief aanbod gelukkig van gedachte veranderd.
Iemand kan zijn paard leren begrijpen\verstaan, stapjes terug nemen voor paard én mens en zelf zelfverzekerd worden en het vertrouwen krijgen, of er een extra teugel aanhangen, die beslissing is inderdaad voor de ruiter, de paarden moeten er maar mee dealen. Dus ik vind het juist erg fijn dat het simpelweg word afgeraden er een slof aan te hangen als je dit niet bespreekt met je lesgeefster.
Het is sterk afgeraden iemand ''gewoon'' uit te leggen hoe je zo'n ding eraan klikt en ga maar rijden en trek maar als hij ervandoor gaat.
Ben erg blij dat ts dat aanbod heeft gekregen en hopelijk haar zicht op hulpteugels is veranderd.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:12

Dank je Anastasia24

Als iemand nu vraagt hoe gebruik ik een martingaal zou ik dat best uit willen leggen.
Zit dat lekker voor een paard als dat te kort zit, nee.
Maar de inwerking is wel zoveel subtieler dan de hefboom van een slof dat ik dat met een plaatje nog wel zou durven doen.

Vertellen hoe je een slof om moet knopen is mijn inziens disrespectvol voor ts.
Tenminste via internet dan.
Want het kan zo mis gaan dat een paard zo over de zeik er van gaat dat hij met ts en al achterover klapt.
Met ts er onder... en dat gun je niemand.
Maar eigenlijk is dat wel wat je aangaat met uitleg via internet.

Dus dan van daaruit mag iemand dan zelf opmaken of iets aardig is of niet...ik vind zelf iemand niet willen laten verongelukken best aardig :P


En het aanbod, zonder slof, is helemaal top!
En dat ze wachten op ander weer alleen maar verstandig.
Kom je eigenlijk op bovenstaande uit...verongelukken beter voorkomen.

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:17

Eretria schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar dus..
En als jezelf het hele topic hebt gelezen weet je ook dat ik daar bij was...

Ja hier geef ik jou een sneer omdat je het kennelijk allemaal erg goed weet. Ik zou instructie gaan worden als ik jou was. In het berichtje naar TS geef ik nergens een sneer. Ik zeg dat iedereen met een slof kan leren rijden en dan heb ik het niet over tig lessen nemen maar in de context dat iemand die dus geen internetinstructie betreft haar gewoon even uit kan leggen hoe je dat gebruikt. Als jij dat als een sneer ziet naar iemand hoop ik dat je in het dagelijks leven je eigen niet teveel aangevallen voelt in het dagelijks leven.
Je kan het blijkbaar niet hebben dat iemand een fatsoenlijke reactie neerschrijft nadat de dame in kwestie zowat door de grond afgebrand wordt. Prettige avond nog en ik hoop dat je trots bent op je eigen voor het de les lezen van iemand die de TS een reactie wil geven waar ze niet zo een naar gevoel overhoudt. +:)+


Zo bekertje azijn gedronken?

Mensen kunnen beter investeren in een goede instructeur dan in leren rijden met een slof. Is vaak alleen niet wat men wil horen maar TS heeft het juist super opgepakt met hulp van Daphara.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:57

Ik snap echt niet dat er mensen zijn de weer over die slof teugel gaan beginnen, TS heeft al lang het advies overgenomen om een Thiedeman te gaan gebruiken, we hebben zelfs al gemeld dat er een nieuwe besteld is, dus ze hoeft helemaal niet te leren rijden met een slof. Met een Thiedeman kan zij zich waarschijnlijk prima redden en als ze vragen heeft hoe of wat daarmee, dan kan ze die privé aan mij stellen, ze heeft mijn nummer. Zelf had ze al prima ingeschat dat de Thiedeman van een stalgenootje te klein voor haar paard was, want het neusje moet ze er ontspannen uit kunnen houden.

Zodra de grond niet meer stijf bevroren is en het weer wat beter, dan pakken we onze paarden en gaan we samen op rit. Er is echt geen enkel nut meer voor deze discussie.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 01:02

Daphara schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn de weer over die slof teugel gaan beginnen, TS heeft al lang het advies overgenomen om een Thiedeman te gaan gebruiken, we hebben zelfs al gemeld dat er een nieuwe besteld is, dus ze hoeft helemaal niet te leren rijden met een slof. Met een Thiedeman kan zij zich waarschijnlijk prima redden en als ze vragen heeft hoe of wat daarmee, dan kan ze die privé aan mij stellen, ze heeft mijn nummer. Zelf had ze al prima ingeschat dat de Thiedeman van een stalgenootje te klein voor haar paard was, want het neusje moet ze er ontspannen uit kunnen houden.

Zodra de grond niet meer stijf bevroren is en het weer wat beter, dan pakken we onze paarden en gaan we samen op rit. Er is echt geen enkel nut meer voor deze discussie.


Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om weer olie op het vuur te gooien. Als er geen rel is maken ze er een.

Melzazu
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:29

Daphara schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn de weer over die slof teugel gaan beginnen, TS heeft al lang het advies overgenomen om een Thiedeman te gaan gebruiken, we hebben zelfs al gemeld dat er een nieuwe besteld is, dus ze hoeft helemaal niet te leren rijden met een slof. Met een Thiedeman kan zij zich waarschijnlijk prima redden en als ze vragen heeft hoe of wat daarmee, dan kan ze die privé aan mij stellen, ze heeft mijn nummer. Zelf had ze al prima ingeschat dat de Thiedeman van een stalgenootje te klein voor haar paard was, want het neusje moet ze er ontspannen uit kunnen houden.

Zodra de grond niet meer stijf bevroren is en het weer wat beter, dan pakken we onze paarden en gaan we samen op rit. Er is echt geen enkel nut meer voor deze discussie.


En dat jij haar zo fijn die hulp hebt aangeboden dat vind ik zo tof! Daar heeft iemand nou echt iets aan.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:43

Melzazu schreef:
Daphara schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn de weer over die slof teugel gaan beginnen, TS heeft al lang het advies overgenomen om een Thiedeman te gaan gebruiken, we hebben zelfs al gemeld dat er een nieuwe besteld is, dus ze hoeft helemaal niet te leren rijden met een slof. Met een Thiedeman kan zij zich waarschijnlijk prima redden en als ze vragen heeft hoe of wat daarmee, dan kan ze die privé aan mij stellen, ze heeft mijn nummer. Zelf had ze al prima ingeschat dat de Thiedeman van een stalgenootje te klein voor haar paard was, want het neusje moet ze er ontspannen uit kunnen houden.

Zodra de grond niet meer stijf bevroren is en het weer wat beter, dan pakken we onze paarden en gaan we samen op rit. Er is echt geen enkel nut meer voor deze discussie.


En dat jij haar zo fijn die hulp hebt aangeboden dat vind ik zo tof! Daar heeft iemand nou echt iets aan.


Als we dat allemaal eens wat vaker proberen te doen, in plaats van er met z’n allen (of na ja een groot deel) bovenop een topic als dit te duiken en de TS even met de grond gelijk te maken. Gewoon eens kijken hoe jij een verschil kunt maken en kunt helpen, daar wordt de wereld imo een betere plek van.

Sellyxx

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:33

Nu had jij, Daphara, haar toevallig een x ontmoet waardoor je je hulp kon aanbieden. Super goed en fijn, en daarmee kon jij ook een ander beeld schetsen van ts als dat misschien hier in het topic overkwam. Maar dat zet mij ook wel aan het denken, hoe hard zijn mensen hier op bokt vaak voor topicstarters, die eigenlijk compleet de grond in geboord worden terwijl het gewoon paardenmensen zijn die nog veel moeten leren of zoekenderwijs bezig zijn met hun dieren. Dus dit topic bewijst maar weer dat hulp bieden op deze manier echt dé oplossing is, maar het kost ons wel wat, in die zin Daphara dat jij hulp aanbied, daarvoor kan je niet netjes achter je pc blijven zitten maar moet je letterlijk in beweging komen. Chapeau voor jou dus. Maar tegelijkertijd zie ik ook hoe dit topic wel had kunnen ontsporen zonder jouw aanbod en inbreng, omdat er dan waarschijnlijk meer mensen de woorden van ts niet geloofd zou hebben. Zo worden mensen nog weleens aan de hand van hun berichten in de grond geboord. Natuurlijk zijn die berichten het enige wat je van die persoon hebt dus aan de hand daarvan vorm je een bepaald beeld; maar je weet nooit wie er achter dat beeldscherm zit; misschien wel een heel oprecht iemand die probeert het beste te doen of met andere factoren te maken heeft zoals weinig kennis, hulp of andere tegengeluiden in haar omgeving.

Voor mij wel een les hoe we in andere topics ook behulpzamer kunnen optreden, waar we uiteindelijk het meest mee bereiken.

Melzazu
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:36

Ook helemaal eens @Sellyxx

Geschreven tekst is vaak ook lastiger te interpreteren juist omdat je ook geen intonatie hoort en dergelijke dus ook degene die ts de “grond in boren” bedoelen het misschien ook met veel meer begrip en veel vriendelijker dan het hier overkomt.

Er zijn, denk ik, echt veel meer goede mensen dan slechte mensen en zo probeer ik er toch maar van uit te gaan dat alles wat hier geschreven wordt met de beste bedoelingen is maar wel geschreven vanuit de ervaringen en het perspectief van die ene persoon.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:14

Sellyxx schreef:
Nu had jij, Daphara, haar toevallig een x ontmoet waardoor je je hulp kon aanbieden. Super goed en fijn, en daarmee kon jij ook een ander beeld schetsen van ts als dat misschien hier in het topic overkwam. Maar dat zet mij ook wel aan het denken, hoe hard zijn mensen hier op bokt vaak voor topicstarters, die eigenlijk compleet de grond in geboord worden terwijl het gewoon paardenmensen zijn die nog veel moeten leren of zoekenderwijs bezig zijn met hun dieren. Dus dit topic bewijst maar weer dat hulp bieden op deze manier echt dé oplossing is, maar het kost ons wel wat, in die zin Daphara dat jij hulp aanbied, daarvoor kan je niet netjes achter je pc blijven zitten maar moet je letterlijk in beweging komen. Chapeau voor jou dus. Maar tegelijkertijd zie ik ook hoe dit topic wel had kunnen ontsporen zonder jouw aanbod en inbreng, omdat er dan waarschijnlijk meer mensen de woorden van ts niet geloofd zou hebben. Zo worden mensen nog weleens aan de hand van hun berichten in de grond geboord. Natuurlijk zijn die berichten het enige wat je van die persoon hebt dus aan de hand daarvan vorm je een bepaald beeld; maar je weet nooit wie er achter dat beeldscherm zit; misschien wel een heel oprecht iemand die probeert het beste te doen of met andere factoren te maken heeft zoals weinig kennis, hulp of andere tegengeluiden in haar omgeving.

Voor mij wel een les hoe we in andere topics ook behulpzamer kunnen optreden, waar we uiteindelijk het meest mee bereiken.

Dat ik TS al eens ontmoet had wist ik bij mijn eerste reactie ook niet. Toch was dat een normale reactie van de voordelen van een Thiedeman t.o.v. een slof teugel in haar situatie, zonder TS af te branden.

Aardig en behulpzaam zijn kan ook van achter je eigen PC

Dat daarna bleek ik TS al ontmoet had en haar locatie daardoor kende maakt het wel makkelijker om in de toekomst ook fysiek een helpende hand te bieden. Daar hoef ik geen lintje voor, ik zou niet zijn waar ik nu ben zonder de hulp van anderen en dat geef ik graag door.

Melzazu schreef:
Er zijn, denk ik, echt veel meer goede mensen dan slechte mensen en zo probeer ik er toch maar van uit te gaan dat alles wat hier geschreven wordt met de beste bedoelingen is maar wel geschreven vanuit de ervaringen en het perspectief van die ene persoon.


Maar hier op bokt wordt regelmatig eerst van het slechte uit gegaan en niet van het goede, waardoor mensen als TS die gewoon wat hulp nodig hebben om een probleem op te lossen afgebrand worden en veelal niet meer terug komen. Aardig zijn, doorvragen en geen conclusies trekken kost een beetje moeite, maar is imo wel de moeite waard.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:20

Mijn eerste reactie zou ook zijn: dan niet gebruiken.
Maar dat drama over slofgebruik snap ik nooit zo. Het kan best een handig ding zijn en op buitenrit niets mis mee. Als je met 2 teugels kunt rijden, kun je ook met slof rijden.

Thiedeman is ook echt een fijn alternatief, je zit niet met 2 teugels in je handen, en je kunt hem ook niet per ongelukt strak aantrekken.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:22

ik zal wel raar lezen, maar zie het afbranden nog steeds niet
wel mensen die zeggen dat je het niet moet gebruiken bij geen ervaring...tja als dat afbranden is...dan kan bokt beter gesloten worden.

Dit was mijn eerste reactie
DuoPenotti schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen.
En dan ben ik kort door de bocht. Als je moet vragen hoe het om moet dan is het antwoord niet.

Daar is het niet het goede hulpmiddel voor.
Dan zeg ik, zorg dat er iemand bij is die je daarin kan helpen.
Niet met het omdoen zelf, dat is simpel.
Maar voor het gebruik daarna.
Dat hij echt niet in gebruik komt als je paard braaf is. Dat hij echt alleen werkt als hij te heet gaat worden.
En je niet per ongeluk de slof steeds wat korter pakt.
Dan is een goed afgestelde thiedeman een stuk handiger. Zelfde effect als de slof maar je pakt hem er per ongeluk niet teveel bij.

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:16

Ik vind het in dit topic ook wel meevallen, ken veel ergere topics..maar het is niet leuk om te horen natuurlijk als iemand zegt dat je beter kan investeren in goede les dan in een slof.

Vind het vergelijk dat als je met twee teugels kan rijden je ook met slof kan rijden dan ook echt kant nog wel slaan. Als je niet weet hoe je een paard dressuurmatig netjes nageeflijk rijdt en daarmee ook de controle hebt en houdt in andere situaties moet je er ver weg van blijven.

Dan ontopic, ik probeer echt altijd aardig te helpen en doe nooit mee aan afbranden omdat dat niet helpt en vaak alleen maar averrechts werkt.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:28

Elisa2 schreef:
Vind het vergelijk dat als je met twee teugels kan rijden je ook met slof kan rijden dan ook echt kant nog wel slaan. Als je niet weet hoe je een paard dressuurmatig netjes nageeflijk rijdt en daarmee ook de controle hebt en houdt in andere situaties moet je er ver weg van blijven.

Wat?

Ik bedoel dat puur technisch. Als je technisch in staat bent om met 2 teugels te rijden en niet de controle verliest over 1 van de 2, kun je met een slof rijden.

Ik ga er vanuit dat als je de technische kunde hebt om met 2 teugels te rijden, dat je het punt van een paard netjes leren nageeflijk rijden al lang en breed gepasseerd bent, denk je ook niet? :D

Haley
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:21

Kinke schreef:
Haley schreef:
Je kunt de slofteugel bevestigen aan de zij- of onderkant van de singel.


goeie toevoeging -O-

Wat is er mis met het beantwoorden van een vraag die gesteld wordt?

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:53

Haley schreef:
Je kunt de slofteugel bevestigen aan de zij- of onderkant van de singel.

Haley schreef:
Kinke schreef:

goeie toevoeging -O-

Wat is er mis met het beantwoorden van een vraag die gesteld wordt?


Normaal niets, als het een nieuw topic betreft of als het antwoord nog niet gegeven is.
Maar het topic en dus de vraag was al enkele weken oud en het topic had inmiddels een andere wending gekregen. TS had sowieso al besloten niet meer met de slof te rijden. Als je het topic doorgelezen had, dan had je dat geweten. Je antwoord voegde echt niets meer toe, het bracht zelfs de oude discussie weer op gang.

Soms is het best nuttig een topic van vele pagina’s eerst even door te lezen, of in ieder geval de laatste 2 pagina’s.

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:54

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Vind het vergelijk dat als je met twee teugels kan rijden je ook met slof kan rijden dan ook echt kant nog wel slaan. Als je niet weet hoe je een paard dressuurmatig netjes nageeflijk rijdt en daarmee ook de controle hebt en houdt in andere situaties moet je er ver weg van blijven.

Wat?

Ik bedoel dat puur technisch. Als je technisch in staat bent om met 2 teugels te rijden en niet de controle verliest over 1 van de 2, kun je met een slof rijden.

Ik ga er vanuit dat als je de technische kunde hebt om met 2 teugels te rijden, dat je het punt van een paard netjes leren nageeflijk rijden al lang en breed gepasseerd bent, denk je ook niet? :D


Ehm nee...want dan zou er geen reden meer zijn om een slof te gebruiken.. ;)

Maar goed, ik wil ook niet doorzeiken in dit al oudere topic. Gelukkig is TS verstandig.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:23

Wacht even, dus als de ruiter handig is, zijn alle rijtechnische problemen magisch opgelost bij ieder paard? Is dat paard nooit meer super fris buiten? Nooit meer een extra rem nodig?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 09:18

Avalanche schreef:
Wacht even, dus als de ruiter handig is, zijn alle rijtechnische problemen magisch opgelost bij ieder paard? Is dat paard nooit meer super fris buiten? Nooit meer een extra rem nodig?


Dat niet alleen; maar als een ruiter handig is (en daaronder versta ik even dat diegene normaal op twee teugels rijdt en goede techniek heeft), dan is zo’n slof toch juist het minst kwalijk?

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:12

Avalanche schreef:
Wacht even, dus als de ruiter handig is, zijn alle rijtechnische problemen magisch opgelost bij ieder paard? Is dat paard nooit meer super fris buiten? Nooit meer een extra rem nodig?


Nee want een handige ruiter kent vast ook wel de one rein stop ;)

Frisheid kan beter opgelost worden door van te voren even te longeren.

Rijtechnische problemen worden nooit opgelost door een slofteugel dat is symptoombestrijding.

Dus nee, een handige ruiter heeft geen slof nodig en persoonlijk vind ik de slof altijd kwalijk vanwege de afgedwongen houding die het veroorzaakt daarnaast geeft het in de hand veel minder gevoel van wat er daadwerkelijk gebeurd vanwege de symptoombestrijding.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:26

Ik vind het leuk hoe deze topic van de slof discussie, naar een andere oplossing, terug naar de slof discussie, gevolgd door een reflectie van het topic is gegaan. Mooi hoe sommigen hier zo bewust hun berichten plaatsen :)

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:19

Elisa2 schreef:
Avalanche schreef:
Wacht even, dus als de ruiter handig is, zijn alle rijtechnische problemen magisch opgelost bij ieder paard? Is dat paard nooit meer super fris buiten? Nooit meer een extra rem nodig?


Nee want een handige ruiter kent vast ook wel de one rein stop ;)

Frisheid kan beter opgelost worden door van te voren even te longeren.

Rijtechnische problemen worden nooit opgelost door een slofteugel dat is symptoombestrijding.

Dus nee, een handige ruiter heeft geen slof nodig en persoonlijk vind ik de slof altijd kwalijk vanwege de afgedwongen houding die het veroorzaakt daarnaast geeft het in de hand veel minder gevoel van wat er daadwerkelijk gebeurd vanwege de symptoombestrijding.

Dat ligt dan toch echt aan je eigen handigheid, vrees ik :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:33

Avalanche schreef:
Dat ligt dan toch echt aan je eigen handigheid, vrees ik :D

Als je zo gaat reageren: Het kan ook zijn dat het aan jouw bewustzijn van jouw handigheid moet werken.

Ik heb ook enkel de ervaring die Elisa heeft met de slof. Zodra je hem er bij pakt dwing je een houding af en voel je gewoon niet in welke mate je die af dwingt want door dat de teugel door het bit kan glijden komt de boodschap bij jouw handen veel later binnen dan dat het paard 'm gegeven heeft. Dus hoe goed je ook bent, je bent op een keer geluk na, altijd te laat met lossen. Want zodra jij voelt dat je moet lossen is dat signaal al veel eerder vertrokken van bij het paard. Dat is het issue van die hele slofteugel en dan imo nog het meest wanneer ie onderaan vast zit. Het verstoort de communicatie gewoon enorm.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:45

Zullen we nu teruggaan naar de vraag van TS? Elkaar belachelijk maken lijkt me niet nodig.

Ik zou dit topic graag open zien zodat TS eventuele updates kan plaatsen!