PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4743
Geregistreerd: 21-04-16

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:56

Wat doen jullie met zweetvlekken in dekjes? Altijd direct in de was? Ik bedoel zoals op de foto, dat is geen ES/PS dekje maar de Crystal Merlot Gold doet dit ook direct als het paard gezweet heeft, heb ik op dit moment even geen foto van. En iedere keer direct in de wasmachine lijkt me niet dat ze daar beter van worden.. Ook niet alle dekjes doen dit, het lijkt aan het soort stof te liggen denk ik. Ik hoop dat op de foto een beetje te zien is wat ik bedoel. Zou Dasty erop met een natte spons en dan laten drogen helpen? Zo doe ik het wel bij vlekjes op de witte rand van de Pistachio White, of met andere vlekjes, maar dit is in principe het hele dekje..

Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2974
Geregistreerd: 14-09-21

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:06

Ik was mijn dekjes eigenlijk sws als ze zo bezweet zijn dat het aan de andere kant nat is. Doe ze dan direct na het rijden in de was met een klein beetje zeep en ze komen er zo goed als nieuw uit!

Is het dekje verder droog op de foto?

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:04

Ik heb met een Eskadron dekje ook wel eens dat het er zo uit ziet als het paard gezweet heeft. Dit is er in de was altijd vanzelf helemaal uit gegaan. Ik heb het toen niet direct in de was gedaan. Ik verzamel altijd wat vieze dekjes voordat ik ze was.

Texas02

Berichten: 4743
Geregistreerd: 21-04-16

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:56

Ja, hij is verder droog op de foto. Ik heb hem nu helemaal met Dasty gedaan met een natte spons. Ik ben benieuwd of hij morgen weer schoon is! Anders gaat hij inderdaad in de was.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 06:43

Als ze zo gezweet hebben gooi ik ze meteen in de was. Of iig niet meer op het paard, kan ze wel opsparen idd, maar gebruik ze niet meer. Ook geen last gehad van extra slijtage oid, als dat wel zo zou zijn koop ik niks meer van dat merk, want wassen hoort er gewoon bij. Het blijven spullen om te gebruiken die comfortabel voor paard moeten zijn en vol zweet vind ik het dat niet meer.

Maar ik was mijn singelbontjes met dit weer dus ook heel regelmatig en elke dag andere erom en uitborstelen.

Texas02

Berichten: 4743
Geregistreerd: 21-04-16

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 07:44

Hij is alweer droog en weer helemaal mooi schoon. Dus dat werkt goed met Dasty :j Maar waarom zou hij niet meer comfortabel zijn als het paard ermee gezweet heeft? Dat snap ik niet helemaal. Het dekje is nog gewoon mooi zacht, niet hard geworden ofzo, mooi goed opgedroogd, stinkt ook geen uur in de wind.. Dan kan ik iedere keer dat ik gereden heb ook wassen, want hij zweet meestal wel. Zelfs na een buitenritje in stap met warmer weer.

Flubberboot

Berichten: 2974
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:10

Texas02 schreef:
Hij is alweer droog en weer helemaal mooi schoon. Dus dat werkt goed met Dasty :j Maar waarom zou hij niet meer comfortabel zijn als het paard ermee gezweet heeft? Dat snap ik niet helemaal. Het dekje is nog gewoon mooi zacht, niet hard geworden ofzo, mooi goed opgedroogd, stinkt ook geen uur in de wind.. Dan kan ik iedere keer dat ik gereden heb ook wassen, want hij zweet meestal wel. Zelfs na een buitenritje in stap met warmer weer.

Trek jij een shirt wat jij zeiknat hebt gezweet weer aan? Ik niet.
Plus, het is niet alsof we niet genoeg dekjes hebben :')

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 10:02

Als ze zo nat zijn geworden dat ik het aan de buitenkant zie doe ik ze gewoon niet meer op, nee. Je vraagt wat wij doen en ik gooi ze in de was als ze zo nat zijn geweest. Ik vind dat niet comfortabel voor mijn paard, want ik merk dus juist wel verschil in een dekje wat zo zeiknat is geweest en dan opdroogt of een schoon dekje. Ook dekje wat minder nat is geworden voelt anders.

Maar ik ben ook een zeikerd, ik gebruik iets als dasty of andere vlekverwijderaar ook niet zonder ze daarna te wassen en het spul dus uit te spoelen. Ze zijn ook gemaakt om daarna te wassen.

Flubberboot

Berichten: 2974
Geregistreerd: 14-09-21

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:51

Hier hetzelfde MWM! Ik ben zelf ook een zeikerd en ik was ze ook als ik twijfel of ze nog schoon zijn. Zelfs als dat betekent dat de dekjes dan sneller stuk gaan, dat betekent in mijn ogen gewoon dat ik een nieuwe mag kopen :j

annaxmaex

Berichten: 477
Geregistreerd: 03-05-21

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:57

ik vind dus echt een nadeel van ES dat dekjes die gewassen zijn de mooie vorm beetje verliezen. of dat ligt aan mij, maar vind ze dan minder stevig lijken. Lemieux heb ik minder dat probleem mee, maarja zovaak was ik mn dekjes ook niet

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:31

ES blijft bij mij juist super mooi met wassen. Doe ze wel in een waszak en synthetisch programma die iets korter is.

Las hier nog iets over verkoop maar heb idd al tijdje m'n Amazonite te koop staan met bijpassende baselayer maar loopt niet heel erg. LeMieux was wel zo weg.

anoukwendy

Berichten: 4517
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:47

MyWishMax schreef:
Als ze zo nat zijn geworden dat ik het aan de buitenkant zie doe ik ze gewoon niet meer op, nee. Je vraagt wat wij doen en ik gooi ze in de was als ze zo nat zijn geweest. Ik vind dat niet comfortabel voor mijn paard, want ik merk dus juist wel verschil in een dekje wat zo zeiknat is geweest en dan opdroogt of een schoon dekje. Ook dekje wat minder nat is geworden voelt anders.

Maar ik ben ook een zeikerd, ik gebruik iets als dasty of andere vlekverwijderaar ook niet zonder ze daarna te wassen en het spul dus uit te spoelen. Ze zijn ook gemaakt om daarna te wassen.


Dat zou ik ook niet laten zitten hoor, gaat lekker jeuken als dat weer nat word met zweet daarna en de vacht indringt

annaxmaex

Berichten: 477
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:23

urosa schreef:
ES blijft bij mij juist super mooi met wassen. Doe ze wel in een waszak en synthetisch programma die iets korter is.

Las hier nog iets over verkoop maar heb idd al tijdje m'n Amazonite te koop staan met bijpassende baselayer maar loopt niet heel erg. LeMieux was wel zo weg.


Heb van de week dan toevallig heel snel de white bordeaux verkocht, maar ik heb al maanden de rose breeze te koop staan. niemand reageerd, of alleen reacties met een bod van 30 euro. Ja dan kan ik hm net zo goed zelf houden, ik ga niet een ES dekje verkopen voor 30 euro

NorwayFjord

Berichten: 3186
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:34

Zelf koop ik niet snel een dekje + baselayer omdat het 9/10 keer mijn maat niet is qua baselayer (ik heb XL, die zit er niet vaak bij). Vaak gaat het niet los van elkaar weg dus dan bied ik automatisch al niet :)

anoukwendy

Berichten: 4517
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:43

annaxmaex schreef:
urosa schreef:
ES blijft bij mij juist super mooi met wassen. Doe ze wel in een waszak en synthetisch programma die iets korter is.

Las hier nog iets over verkoop maar heb idd al tijdje m'n Amazonite te koop staan met bijpassende baselayer maar loopt niet heel erg. LeMieux was wel zo weg.


Heb van de week dan toevallig heel snel de white bordeaux verkocht, maar ik heb al maanden de rose breeze te koop staan. niemand reageerd, of alleen reacties met een bod van 30 euro. Ja dan kan ik hm net zo goed zelf houden, ik ga niet een ES dekje verkopen voor 30 euro


Heb je ze ook in het buitenlnd te koop? Ik heb er 65€ voor gekregen

annaxmaex

Berichten: 477
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:45

anoukwendy schreef:
annaxmaex schreef:

Heb van de week dan toevallig heel snel de white bordeaux verkocht, maar ik heb al maanden de rose breeze te koop staan. niemand reageerd, of alleen reacties met een bod van 30 euro. Ja dan kan ik hm net zo goed zelf houden, ik ga niet een ES dekje verkopen voor 30 euro


Heb je ze ook in het buitenlnd te koop? Ik heb er 65€ voor gekregen


Oh nee alleen in Nederland en België, waar kan je ze te koop zetten voor het buitenland?

Rizette
Berichten: 4426
Geregistreerd: 11-06-09

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:11

Denk dat iedereen een beetje "verwend" is met de prijzen die er tweedehands nog voor betaald werden. Over het algemeen kelderen gebruikte zaken toch erg in prijs en helemaal als er nog gebruikssporen op zitten en ik zou echt niet verwachten nog 50 euro voor een dek te krijgen wat al in de opruiming is geweest voor 60 of zo. Als je het er zelf grif voor betaald tweedehands kan ik me voorstellen dat je verwacht dat wel te krijgen. Iedereen verteld altijd dat het nieuw zoveel gekost heeft maar we kopen natuurlijk allemaal graag met ( forse) korting. Dus helemaal reeel is dan die nieuwprijs niet toch?

annaxmaex

Berichten: 477
Geregistreerd: 03-05-21

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:23

Nieuwprijs verwacht ik ook zeker niet te krijgen voor dekjes, maar 30 euro voor een ES dekje wat er nog goed uit ziet en amper gebruikt is. Vind ik echt veel te weinig, ze liggen niet in de weg en dan wacht ik wel totdat iemand iets realistischer bied. Zoals mn PS dekjes daar ga je idd niet veel meer voor krijgen, de nieuwste dekjes dan, misschien dat je voor de monograms nog iets meer krijgt. Maar voor ES liggen de prijzen iets hoger denk ik

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:38

Ik denk dat ES 2e hands ook niet zo veel opbrengt, aangezien juist ES kleuren opnieuw uitbrengt. Waarom 60 betalen voor een 2e hands dekje, als hij waarschijnlijk wel weer opnieuw komt.

anoukwendy

Berichten: 4517
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:13

annaxmaex schreef:
anoukwendy schreef:

Heb je ze ook in het buitenlnd te koop? Ik heb er 65€ voor gekregen


Oh nee alleen in Nederland en België, waar kan je ze te koop zetten voor het buitenland?


Er is een groep op facebook, die heet iets met ps en equestrian stockholm, als je erop zoekt vind je hem gelijk, profiel plaatje heeft een wit paard geloof ik

Stal_Fiore

Berichten: 9371
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:26

urosa schreef:
ES blijft bij mij juist super mooi met wassen. Doe ze wel in een waszak en synthetisch programma die iets korter is.

Las hier nog iets over verkoop maar heb idd al tijdje m'n Amazonite te koop staan met bijpassende baselayer maar loopt niet heel erg. LeMieux was wel zo weg.


Welke maat baselayer heb je te koop?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:13

Set is nu gereserveerd voor een bokker. Maar shirt is maat S van mondoni.
Afbeelding

annaxmaex groot gelijk, dan denk ik ook. Kijk wat je voor 30 euro anders nieuw koopt,kwaliteit van die dekjes is zoveel minder.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:53

Weten jullie of de nieuwe white perfection enkel bij es zelf te koop is of ook via andere winkels?

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:54

candalisa schreef:
Weten jullie of de nieuwe white perfection enkel bij es zelf te koop is of ook via andere winkels?

Ik heb hem net bij ruitergoed besteld

gewoonmarie

Berichten: 1147
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:09

De white Bordeaux is terug *\o/* *\o/* *\o/*
Heb een volledige wedstrijdset besteld :o witte broek, sokken, dekje, shirtje, plastron
Maar wel Bordeaux jasje past er nou perfect bij en zit lekker? Ik heb liever een wat korter dan lang model. Want ik ben zelf vrij klein.