nog meer dekjesverslaafden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 05:39

Ik koop rustig op Marktplaats, denk dat de helft van mijn dekjes van Marktplaats komt. Maar ik heb vrijwel alleen PS of Sweden en dan scheelt het rustig €30-€60 met de nieuwprijs als ik ze tweedehands koop. Voor €10 verschil zou ik gewoon nieuw kopen denk ik.

Overigens tot nu toe altijd wel goede ervaringen gehad met tweedehands kopen, soms zitten er wat vlekjes in de dekjes maar ik heb een super handige vriendin die dat er altijd wel uit krijgt.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 05:49

Ik koop ze altijd nieuw in dikke korting. Heb inmiddels zoveel dekjes dat ik echt niet meer dan 50 euro uit ga geven aan een nieuwe als er al een nieuwe bijkomt. Ze komen toch ooit voor die prijs tekoop en zo niet, jammer dan. Is niet dat ik ze perse moet hebben

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 06:20

Zelfs ES en PS kocht ik eigenlijk altijd nieuw, wel bijna altijd met korting. Ik snap wat je bedoelt met niet meer dan een bepaald bedrag uitgeven, Flubberboot. Dat heb ik intussen ook, ik ben wel een beetje af van ES kopen om eerlijk te zijn. Er zijn ook goedkopere dekjes die echt net zo mooi en net zo goed zijn, tegenwoordig ga ik toch liever daar voor, maar ik ben wel echt blij met mijn ES collectie. Alleen de glitterdekjes ben ik minder blij mee, de zwarte heb ik net deze week aan een stalgenootje verkocht en de bruine weet ik nog niet. In de zon of met kunstlicht vind ik hem wel mooi hoor, maar als de zon niet schijnt of als het licht in de bak niet aan hoeft vind ik hem dus echt niet mooi en dat is nog zacht uitgedrukt. Dus eigenlijk heb ik nu een dekje welke er alleen op kan als de zon 100% zeker schijnt, of als ik in de binnenbak ga met het licht aan (winterseizoen dus, want het is nu licht genoeg om er zo te rijden), en ik weet eigenlijk niet of ik hem daarvoor wil houden. Maar we zullen zien :j

Maar het dekje waar het nu om gaat is de Pagony Work Velours, ik heb hem al in lila en ik wil hem graag nog in petrol en misschien later nog in bordeaux, voor mijn bareback pad :j Ik zag hem wel op marktplaats voor 20 euro exclusief verzendkosten (de petrol), maar Divoza heeft nu ook die Koningsdag korting, dus dan is hij maar €37,46 meer. En Divoza heeft sowieso wel vaak kortingen :j Ik ga gegarandeerd wel weer commentaar krijgen als er weer een dekje bij komt _O-

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 06:34

Als je van de mahogany af wilt, weet je me te vinden <<)
De glitterdekjes zijn juist nog dekjes die nog op mijn lijstje staan _O-

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 06:36

Dat zal ik onthouden! :j Ik wil er nog wel eventjes over nadenken :)

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:06

Texas02 schreef:
Dat zal ik onthouden! :j Ik wil er nog wel eventjes over nadenken :)

Geen haast joh! Het is alleen maar voor als je besluit het dekje weg te doen. Ik heb dan namelijk wel interesse

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:12

Mocht ik besluiten hem te verkopen, laat ik het je weten! :j

StableHS
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:15

Texas02 schreef:
Kopen jullie liever nieuw en dan duurder (eventueel natuurlijk in de aanbieding) of gebruikt en dan goedkoper? De prijs van tweedehands is altijd zo verleidelijk, maar ik durf het eigenlijk bijna nooit aan. Ik ben zelf echt super zuinig op mijn spullen, dus dan ben ik bij tweedehands altijd bang dat het niet zo is als het op de foto staat en ga ik toch eerder voor nieuw. Ik twijfel nu ook over een Pagony Work velours dekje, of ik hem nieuw koop (met korting) of goedkoper op marktplaats. En omdat er nog verzendkosten overheen komen op marktplaats scheelt het eigenlijk maar 10 tot 12 euro met de nieuwe..


Ik heb hetzelfde. Altijd nieuw. Tweedehands is naar mijn mening vrij duur zeker de verzendkosten erbij. En ook omdat je niet weet hoe je het binnen gaat krijgen. De leuk geprijsde dekjes zien er meestal echt veel gebruikt uit. Ik koop wel altijd met korting. Zeker de duurdere. En let dan ook wel op de verzendkosten. Maar bij veel shops is het verzenden gratis vanaf een bepaald bedrag.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:44

Ja, klopt! Vaak zit ik wel op gratis verzenden bij de meeste winkels, of moet er nog net voor een paar euro bij. Dan koop ik er iets kleins bij zodat het nog gratis verzenden is.. O:)

flintstones
Berichten: 132
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 07:50

Ik koop of via 2dehands (belgisch marktplaats) of nieuw met korting

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:53

Texas02 schreef:
Ja, klopt! Vaak zit ik wel op gratis verzenden bij de meeste winkels, of moet er nog net voor een paar euro bij. Dan koop ik er iets kleins bij zodat het nog gratis verzenden is.. O:)

Bij mij ligt het eraan hoeveel ik nog nodig heb voor gratis verzenden. Stel ik moet 6 euro betalen voor verzenden maar ik heb nog 10 euro nodig voordat het gratis verzenden is, ja dan ga ik niet 10 euro extra uitgeven

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:43

Ik soms wel, maar ligt eraan wat ik er dan bij doe. Als er iets bij kan wat toch vaak gebruikt wordt, ookal is dat nog niet op, doe ik het wel. ik ga geen onzin dingen erbij kopen.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:51

Zo doe ik dat ook.
Pas ook pot vet erbij gekocht. Was nog niet op. Maar wel al een heel eind. Vet blijft toch wel goed.


Maar soms kom je er ook al met een zakje stiekjes :)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:55

Afbeelding
:')

Maar ik ga er wel verkopen, ik vond het leuk om ze te sparen, maar ik kan het niet meer bij houden en ik kan ze toch niet allemaal gebruiken.
De meesten zijn ook gewoon nog nieuw.

Dus binnenkort maar eens ervoor gaan zitten en alleen de kleuren houden die ik echt heel mooi vind. De rest gaan de verkoop in.
Laatst bijgewerkt door Ania op 28-04-23 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:56

Eerst kocht ik ook nog wel eens dekjes van Lemieux op marktplaats maar vaak zijn ze net zo duur als een nieuw dekje in de korting. Dusja dan is de keuze makkelijk gemaakt, zeker als je dan met verzendkosten ook nog voordeliger uit bent.

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:00

Ik koop eigenlijk ook alleen nieuw tegenwoordig, maar dan met korting. Vindt de tweedehands prijzen best wel tegenvallen. Al vind je vast wel iets als je goed zoekt. Toch vind ik nieuw wat minder risico en er komt vaak wel een keer een leuke korting voorbij :)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:04

Heb er net een binnen maar staat niet bij m'n paard. Dus als iemand nog zijn verzameling wil uitbreiden haha


Afbeelding

Hou wel erg van dekje maar hou het er bij ongeveer 10. Dan verkoop ik weer wat.

flintstones
Berichten: 132
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:16

Nou ik ga al mijn dekjes wegdoen op mijn ps es en met naam na

Dan heb ik er letterlijk nog maar 10

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: nog meer dekjesverslaafden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:31

hier ook echt een mega verslaafde aan dekjes :)) zeker al 60 van Equestrian Stockholm in full dressuur allemaal voor 1 paard :+

daarbij heb k ook nog de helft van de ES ook is veelzijdig en is er nog een grote collectie gemixt met kentucky, ps of sweden, equito, anky, hv polo etc O:)

binnenkort wil ik een filmpje opnemen dat ik alle dekjes op het paard leg :wow:

BranwenGC

Berichten: 380
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:42

kimwilliam schreef:
hier ook echt een mega verslaafde aan dekjes :)) zeker al 60 van Equestrian Stockholm in full dressuur allemaal voor 1 paard :+

daarbij heb k ook nog de helft van de ES ook is veelzijdig en is er nog een grote collectie gemixt met kentucky, ps of sweden, equito, anky, hv polo etc O:)

binnenkort wil ik een filmpje opnemen dat ik alle dekjes op het paard leg :wow:


Ik ben benieuwd!

Hier ook weer een nieuwe erbij <<)

flintstones
Berichten: 132
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 12:45

Ik heb er ook bijna 60 in totaal voor 2 paarden (maar 1 rijd ik niet zelf) maar neem toch altijd mijn ps of sweden of met springen mijn equestrian stockholm dus doe ik de rest liever weg om andere te kopen

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:47

kimwilliam schreef:
hier ook echt een mega verslaafde aan dekjes :)) zeker al 60 van Equestrian Stockholm in full dressuur allemaal voor 1 paard :+

daarbij heb k ook nog de helft van de ES ook is veelzijdig en is er nog een grote collectie gemixt met kentucky, ps of sweden, equito, anky, hv polo etc O:)

binnenkort wil ik een filmpje opnemen dat ik alle dekjes op het paard leg :wow:

Dat klinkt als een fantastische verzameling, heb je toevallig foto's? <<)

Ik heb ook een nieuw dekje, komt vanmiddag binnen. De ES Anemone <3 Kan echt niet wachten!

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:17

NorwayFjord schreef:
kimwilliam schreef:
hier ook echt een mega verslaafde aan dekjes :)) zeker al 60 van Equestrian Stockholm in full dressuur allemaal voor 1 paard :+

daarbij heb k ook nog de helft van de ES ook is veelzijdig en is er nog een grote collectie gemixt met kentucky, ps of sweden, equito, anky, hv polo etc O:)

binnenkort wil ik een filmpje opnemen dat ik alle dekjes op het paard leg :wow:

Dat klinkt als een fantastische verzameling, heb je toevallig foto's? <<)

Ik heb ook een nieuw dekje, komt vanmiddag binnen. De ES Anemone <3 Kan echt niet wachten!


hij is erg mooi de anemone hier ligt hij al een week erbij :D heb ook een oliebol die erbij past van kramer ruitersport

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:21

NorwayFjord schreef:
kimwilliam schreef:
hier ook echt een mega verslaafde aan dekjes :)) zeker al 60 van Equestrian Stockholm in full dressuur allemaal voor 1 paard :+

daarbij heb k ook nog de helft van de ES ook is veelzijdig en is er nog een grote collectie gemixt met kentucky, ps of sweden, equito, anky, hv polo etc O:)

binnenkort wil ik een filmpje opnemen dat ik alle dekjes op het paard leg :wow:

Dat klinkt als een fantastische verzameling, heb je toevallig foto's? <<)

Ik heb ook een nieuw dekje, komt vanmiddag binnen. De ES Anemone <3 Kan echt niet wachten!



ik zal ze binnenkort maken :j

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:22

kimwilliam schreef:
NorwayFjord schreef:
Dat klinkt als een fantastische verzameling, heb je toevallig foto's? <<)

Ik heb ook een nieuw dekje, komt vanmiddag binnen. De ES Anemone <3 Kan echt niet wachten!


hij is erg mooi de anemone hier ligt hij al een week erbij :D heb ook een oliebol die erbij past van kramer ruitersport

Ben zo benieuwd! Haha toevallig de poederroze van Felix Bühler? Die heb ik ook besteld :D