Lederdoekjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 00:23

Ik ben echt zo’n miep die elke keer na het rijden al het tuig schoonmaakt met lederdoekjes. Op die manier hou ik al jaren mijn tuig, hoofdstellen, singels en zadels als nieuw. Het leer blijft mooi schoon en soepel.

Eerder had de Action ze voor iets van €0,79 per pak


Afbeelding


Toen ze bij de action niet meer verkocht werden, ben ik het schap bij de lokale Dirk leeg gaan trekken. Daar was een pak €1,59

Afbeelding

Maar de Dirk verkoopt ze nu ook niet meer.

Heeft iemand nog goede tips waar je ze kunt krijgen voor een beetje een schappelijke prijs?

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:26


Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:29


Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:34

Ik zou een aantal microvezel doeken halen en een fles babyolie. Doet hetzelfde en is vele malen goedkoper en duurzamer

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:39

Babyolie? Bah die troep wil ik niet op mijn leer hoor.

Ik gebruik de doekjes niet zelf. Ik maak het leer schoon met zadelzeep en verzorg het daarna met NAF leerfood.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:41

Hoogvliet heeft ze.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 01:39

Avalanche schreef:
Hoogvliet heeft ze.


Die zit hier helaas niet hier in de buurt, maar als de prijs in de buurt van die van de Dirk is en je voor mij het schap leeg wil trekken, dan ben ik je eeuwig dankbaar.

Ineke2 schreef:


Maximaal 6 pakken per bestelling en als je geen lid wordt (wat ik niet van plan ben), dan hogere prijs en nog volle mep verzendkosten er overheen. Ik heb eerder vanavond wel 6 pakken besteld om te proberen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 01:46

Wildgirl schreef:
Ik zou een aantal microvezel doeken halen en een fles babyolie. Doet hetzelfde en is vele malen goedkoper en duurzamer



Eens hoor dat dit niet duurzaam is, maar mijn tuig gaat zo wel veel langer mee. Mijn hoofdstellen voelen nog aan als nieuw en het softleer van mijn singels blijft mooi soepel.

De productie van baby olie is ook niet echt duurzaam en het reinigt niet het zweet van het leer.

Ik gebruik al wel meubel spray voor leer (soft leather) op mijn zadel, dat werkt redelijk goed in combinatie met een uitwasbare doek, maar is ook meer verzorgend dan reinigend en als het paard flink gezweet heeft door het dekje heen reinig ik het leer aan de onderkant liever eerst met een reinigingsdoekje.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:55

Daphara schreef:
Avalanche schreef:
Hoogvliet heeft ze.


Die zit hier helaas niet hier in de buurt, maar als de prijs in de buurt van die van de Dirk is en je voor mij het schap leeg wil trekken, dan ben ik je eeuwig dankbaar.

Ik trek voor jou het schap leeg en ik kom ze brengen.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:25

Dekamarkt heeft ze ook, maar ik vermoed dat dit niet bij jou in de buurt is. Maar Deka en Dirk vallen volgens mij ook dezelfde inkoopcombinatie dus ik vrees dat ze daar wellicht ook gaan verdwijnen.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:43

Ik maak mijn zadel schoon met een doek met spray van Belvoir Tack Cleaner om te reinigen en Belvoir Tack Conditioner voor de verzorging.
Ik doe heel lang met 2 van die pompflesjes en gebruik er gewoon herbruikbare doeken voor.
Vind ik persoonlijk fijner werken dan wegwerpdoekjes

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:46

Mocht je nog niet voorzien zijn dan kan ik ook nog een hengeltje uitgooien bij familie die dichtbij een Hoogvliet wonen.
En ik woon weer bij jou in de buurt dus dat komt dan vast goed ;)

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:07

https://www.instagram.com/p/CnwfeDToFGW ... _copy_link


Deze lijn verzorgingsproducten is top voor je leer, kom er toch iedere keer bij terug. Step 1 hebben ze ook doekjes bij maar zijn wel vrij duur in verhouding met die fles. Zoals eerder genoemd koop een paar microvezel doekjes en zo'n fles en je tuig is brandschoon en je hebt maar weinig van dat spul nodig dus doet er ook nog eens lang mee.

Step 2 is ook een hele fijne om het iets te verzorgen.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:16

Bij de drogisten in duitsland. Iets van 2/3 euro per pakje.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:00

Gewoon een normale doek. Ze zijn licht voor het milieu en niet beter voor je tuig. Ik denk dat de goede staat van je tuit vooral ligt aan het schoonhouden en niet aan de doekjes. Schoonhouden kan ook wel zonder deze vervuilende plastic pruttel

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:11

vera_pino schreef:
https://www.instagram.com/p/CnwfeDToFGW ... _copy_link


Deze lijn verzorgingsproducten is top voor je leer, kom er toch iedere keer bij terug. Step 1 hebben ze ook doekjes bij maar zijn wel vrij duur in verhouding met die fles. Zoals eerder genoemd koop een paar microvezel doekjes en zo'n fles en je tuig is brandschoon en je hebt maar weinig van dat spul nodig dus doet er ook nog eens lang mee.

Step 2 is ook een hele fijne om het iets te verzorgen.

Dit is idd het merk dat ik ook gebruik.
Echt heel fijn spul.

Ben per ongeluk een keer geswitcht naar Sectolin, maar die was lang zo fijn niet als deze.

Ik heb dus idd step 1 cleaner en step 2 conditioner in sprayfles.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:19


Relserk
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:22

Mij is verteld door de Dirk dat het seizoen’s producten zijn en dat ze daardoor niet altijd beschikbaar zijn.

Ik houd dus de schappen regelmatig in de gaten en zie ze dan weken lang niet liggen en soms poef zijn ze er weer fftjes.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:45

Afbeelding

Heb je een SoLow in de buurt? Daar heb ik ze gekocht.. is al wel een tijdje geleden en ik zie dat ze online uitverkocht zijn. Misschien liggen ze nog in de winkel. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die de hele bups na het rijden schoon maakt. :')

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:08

Autumnn schreef:
https://www.agradi.nl/ezi-groom-lederdo ... gLI4vD_BwE

Heeft iemand deze al geprobeerd? Ik gebruik nu gewoon babydoekjes :')


Ik heb ze binnen gekregen. Kan straks wel even kijken of ze bevallen.
Hier helaas ook niet meer bij de action, Dirk en Deka. Hoogvliet zit niet in de buurt volgens mij

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:14

Marije_jiplover schreef:
Ik maak mijn zadel schoon met een doek met spray van Belvoir Tack Cleaner om te reinigen en Belvoir Tack Conditioner voor de verzorging.
Ik doe heel lang met 2 van die pompflesjes en gebruik er gewoon herbruikbare doeken voor.
Vind ik persoonlijk fijner werken dan wegwerpdoekjes

met je eens

Ik gebruik de zeep voor elke keer na het rijden schoon te maken.
Ik heb de conditioner ook gehad en werkt fijn, maar pak nu meestal even wat vet uit een potje.

Doekjes vind ik juist helemaal niet werken. 2 keer vegen en ze zijn al half droog.
Plus een berg afval.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:36

Lisa_22 schreef:
Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan helaas, we hebben nu deze van agradi besteld:
https://www.agradi.nl/ezi-groom-lederdo ... fOX_KiUpqY

We hebben ze nog niet binnen dus geen idee of ze bevallen.

ik heb volgens mij ook deze. ze zijn superdun en ik krijg ze niet uit de fles getrokken zonder dat ze scheuren. Dus ik haal de hele rol eruit, wikkel een paar laagjes eraf en gebruik ze zo.
Momenteel heb ik een knijpflesje lederbalsem en een microvezeldoekje staan, doe ik het daarmee.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:15

Wacht... Is dit alleen jou dirk of alle dirken? Anders moet ik ook maar een voorraad in gaan slaan ;(

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:20

Wat ik weet is het overal uit het assortiment helaas.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:14

Als ik bij de action ben kijk ik altijd nog of ze er weer zijn, ergens nog hoop ook al gaat t niet gebeuren. :')

Inmiddels gewoon een fles Sectolin saddle soap in de kast staan met een doek, ik moet ook van mezelf na elke rit de singel schoonmaken..