Welke beestjes in dekjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Welke beestjes in dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 17:27

Ola!
Ik was daarstraks even bezig met het opruimen van een aantal oude dekjes en kwam toen deze (achterblijfselen van) beestjes tegen en ik vroeg me af of iemand dit herkend :=

In eerste instantie moest ik zelf vooral aan oude omhulsels van die meelvliegjes denken, daar hebben we afgelopen zomer last van gehad maar die zaten ook duidelijk in de keukenkast, terwijl de dekjes in een grote IKEA tas in de hobbykamer bovenop een kast liggen. En er zaten ook geen gesponnen draden tussen/omheen. Daarnaast heb ik daar ook nooit iets zien kruipen/vliegen, maar tegelijkertijd is het ook een van de favoriete ligplekken van 1 van onze katten, dus geen idee wat hij evt. nog heeft lopen vangen.

In de 2 laatste foto's lijken bijna een soort kleine eitjes tussen de haren te zitten? Maar wellicht is het ook ongerelateerd aan elkaar :')
Het ergste was het op onderstaand dekje, op de andere dekjes in de tas vond ik her en der zo'n omhulsel. Het lijkt geen schade aan de dekjes zelf veroorzaakt te hebben want ik kan geen gaatjes oid vinden. Dekjes zijn wel al minstens 2 jaar niet gebruikt en liggen wrs ook al minstens zolang in die tas op de kast.

Het dekje van de foto zit inmiddels in de wasmachine en de rest gaat daar binnenkort achteraan, maar mocht iemand het herkennen zou het fijn zijn om te weten wat het is en of ik hier verder nog wat mee/tegen moet doen :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Welke beestjes in dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:36

Good old kledingmot. Dat zijn idd de 'schilletjes' waar de motten uit komen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Welke beestjes in dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:01

Gezien de vraagstelling verplaats ik dit topic naar HAR.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Welke beestjes in dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:20

Zilvervisjes

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:33

Motten :j tsja wat doe je er tegen.. ze houden niet van daglicht. Voor nu gewoon wassen, en in t vervolg schoon wegleggen zal wel helpen gok ik.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 23:49

Ik heb voor nu inderdaad maar alle dekjes gewassen en de spullen in de kast waar ze op lagen ook maar even nagekeken := ze zaten ook nog in een wollen seatsaver dus ik hoop maar dat dit het was dan :')
Dank voor de reacties! :)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke beestjes in dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:45

Na wassen mottenballen gebruiken.