Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hartslagmeter paard: wat moet ik hebben?

 
Profiel   

Aangezien ik totaal niet thuis ben in hartslagmeters en niet weet wat er op de markt is stel ik de vraag maar hier.

Ik ben op zoek naar een hartslagmeter om de training te monitoren. Niet perse op conditie maar meer angst/spanning en dergelijk. Zowel onder het zadel, als aan de Longe als bij grondwerk. Ik heb geen smartwatch dus ik zal alles aan moeten schaffen. Ik zoek een goede set, maar liever niet het duurste van het duurste aangezien ik gewoon een particulier ben die het nut ervan in ziet.

Welke merken/producten/Systemen zijn er en hoe bevallen deze? Ik hoor graag ervaringen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 14:55 



 
Profiel   

MD -> HAR

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 16:54 



 
Profiel   

Goede ervaringen met polar met horloge en hartslagsensor(band)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 16:57 



 
Profiel   

Ik ben wel tevreden over de hartslagmeter van Horsepal. Er zit een elektroden band bij en een handheld device. De hartslag van je paard is direct van het device af te lezen of via je smartphone met de app van Horsepal. Hij meet erg snel. Ik moest wel heel erg wennen in het begin maar nu vind ik het een fijn ding

https://horsepal.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 19:17 



 
Profiel   

Ah Thanks! Ik had zelf de polar en de equilog ofzo gezien. De horsepal kende ik nog niet. Zag ook iets van v nogwat maar dat leek me oude meuk. Kabeltje hier kabeltje daar.

Hoe ver is jullie bereik? Ik zou het ook graag gebruiken op wat meer afstand. Zeg bij het lesgeven, longeren, loswerken oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 14:28 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ah Thanks! Ik had zelf de polar en de equilog ofzo gezien. De horsepal kende ik nog niet. Zag ook iets van v nogwat maar dat leek me oude meuk. Kabeltje hier kabeltje daar.

Hoe ver is jullie bereik? Ik zou het ook graag gebruiken op wat meer afstand. Zeg bij het lesgeven, longeren, loswerken oid.


Ik heb een polar hele band. Die goed werkt met longeren en rijden. Je kunt er een polar watch bij kopen of gewoon de app op je smartphone gebruiken. Als het je alleen om hartslag gaat is bijvoorbeeld een V800 een prima watch. Hou er wel rekening mee dat niet bij alle Polar watches de batterij te vervangen is als je een tweedehands watch gaat kopen.

Losse elektrodes of halve band zou ik in jou geval zeker niet doen, want dan moet je er altijd een longeersingel etc bij gebruiken om ze op hun plaats te houden.

Ik maak de plek waar hij meet op het paard altijd eerst nat met een spons, doe de band om en dan doe ik op de meetpunten nog glijmiddel van de welkoop voor goed contact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 10:09 



 
Profiel   

Dank! Dat van die batterij wist ik niet!

Ik wilde net de polar bestellen maar je kunt alleen met Paypal of creditcard betalen. Beetje jammer. Heb ik beide niet.

Op den duur moet er ook een horloge bij komen denk ik maar die vind ik heel erg duur (wat ik ervan gezien heb in ieder geval).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:35 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Dank! Dat van die batterij wist ik niet!

Ik wilde net de polar bestellen maar je kunt alleen met Paypal of creditcard betalen. Beetje jammer. Heb ik beide niet.

Op den duur moet er ook een horloge bij komen denk ik maar die vind ik heel erg duur (wat ik ervan gezien heb in ieder geval).


Ik heb hem ook online besteld en gewoon met iDeal betaald volgens mij, waar wil je bestellen?

Ik heb op MP een gritX (ouder model gekocht) heeft veel leuke opties

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:54 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
pluisje88 schreef
Ah Thanks! Ik had zelf de polar en de equilog ofzo gezien. De horsepal kende ik nog niet. Zag ook iets van v nogwat maar dat leek me oude meuk. Kabeltje hier kabeltje daar.

Hoe ver is jullie bereik? Ik zou het ook graag gebruiken op wat meer afstand. Zeg bij het lesgeven, longeren, loswerken oid.


Ik heb een polar hele band. Die goed werkt met longeren en rijden. Je kunt er een polar watch bij kopen of gewoon de app op je smartphone gebruiken. Als het je alleen om hartslag gaat is bijvoorbeeld een V800 een prima watch. Hou er wel rekening mee dat niet bij alle Polar watches de batterij te vervangen is als je een tweedehands watch gaat kopen.

Losse elektrodes of halve band zou ik in jou geval zeker niet doen, want dan moet je er altijd een longeersingel etc bij gebruiken om ze op hun plaats te houden.

Ik maak de plek waar hij meet op het paard altijd eerst nat met een spons, doe de band om en dan doe ik op de meetpunten nog glijmiddel van de welkoop voor goed contact.



Ik heb een polar m400 (al jaren) met de polar hele band. Om mee te rijden vind ik die band echt een kreng. Zit altijd in de weg. Zit altijd met mijn been op die sensor of ben bang dat er velletjes tussen komen bij het paard.
Heb nu sinds kort de halve band erbij en dat is echt een zegen.
Maar voor grondwerk is die hele wel handiger ja.

Lesgeven zal vermoedelijk niet lukken. Tenminste niet als je er direct op in wil kunnen springen.
Dan zal de verbinding te vaak net wegvallen. Het lukt mij net wel/net niet om de verbinding te houden als ik in de auto zat met horloge en paard in de trailer stond met de band. Dus je moet wel redelijk dicht bij de sensor blijven om de verbinding in stand te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 14:09 



 
Profiel   

SandraWierda schreef
pluisje88 schreef
Dank! Dat van die batterij wist ik niet!

Ik wilde net de polar bestellen maar je kunt alleen met Paypal of creditcard betalen. Beetje jammer. Heb ik beide niet.

Op den duur moet er ook een horloge bij komen denk ik maar die vind ik heel erg duur (wat ik ervan gezien heb in ieder geval).


Ik heb hem ook online besteld en gewoon met iDeal betaald volgens mij, waar wil je bestellen?

Ik heb op MP een gritX (ouder model gekocht) heeft veel leuke opties


In Ierland bij horsepal zelf.

@pol013 Thanks dat is waardevolle informatie! Dan is de polar misschien niet zo geschikt voor mij. De horsepal die hier genoemd werd kan 30 meter zag ik in de omschrijving staan. Van de polar staat dat nergens geschreven.

Wat is een halve band? Hoe werkt dat precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 14:13 



 
Profiel   

Halve band. Werkt alleen met zadel/ singel. Maar dan ook echt veel makkelijker in gebruik.
https://www.equilog.nl/product/equilog-elektroden/'

Hele band: Kan dus ook zonder maar is een heel geprul om netjes rondom je singel/ been te positioneren. Zou ik voor gebruik onder het zadel niet opnieuw kopen https://www.equilog.nl/product/polar-equine-belt/

Ik kan me wel voorstellen dat polar ook zou claimen dat het 30 meter is. In mijn geval zat er natuurlijk nog vanalles tussen aan trailer en auto. Ik zou wel echt even naar praktijk ervaringen op zoek gaan met die 30 meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:06 



 
Profiel   

pol013 schreef
Ik heb een polar m400 (al jaren) met de polar hele band. Om mee te rijden vind ik die band echt een kreng. Zit altijd in de weg. Zit altijd met mijn been op die sensor of ben bang dat er velletjes tussen komen bij het paard.
Heb nu sinds kort de halve band erbij en dat is echt een zegen.
Maar voor grondwerk is die hele wel handiger ja.


Grappig ik ken dus weer iemand die de halve band bagger vond en juist een hele gekocht heeft. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:19 



 
Profiel   

Wat ik heb geleerd is dat het het beste is om de hartslagmeter zo dichtbij mogelijk de zender te houden. Je hartslagmeter zit links, dus het horloge moet ook links om zo min mogelijk storing onderweg op te vangen. Als je het horloge dan rechts doet dan moet de straling 'door' het paard waardoor de connectie minder is. Hoe verder je er dus afstaat, hoe meer er doorheen kan.

Pol13 @ ik heb de band niet, ik heb persoonlijk de Hylofit elektroden waarover ik tevreden ben, maar zat ook eens te kijken naar zo'n band. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt qua positioneren? Doe je de singel daar er niet gewoon overheen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:28 



 
Profiel   

Seventeen schreef
Pol13 @ ik heb de band niet, ik heb persoonlijk de Hylofit elektroden waarover ik tevreden ben, maar zat ook eens te kijken naar zo'n band. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt qua positioneren? Doe je de singel daar er niet gewoon overheen dan?


De sensor steekt uit die moet naast singel/ zadel uitkomen. Ik heb een hele kleine Haflinger (1.38m), die wat betreft schoft hoogte te klein was volgens de spec’s en omtrek buik te groot _/-\o_ Ik heb hem toch gekocht en de sensor komt bij mij achter de singel precies tussen singel en zadel uit. Als ze meer ruimte voor de singel had gehad kon hij daar ook. Bij mijn vorige zadel past dat dus wel.

Met rijden merk ik idd wel eens dat mijn been tegen de sensor aan komt, maar heb er geen last van. Met longeren heb ik prima contact met watch en sensor. 1x in de trailer gebruikt en ook daar toen prima contact. Ik heb wel de nieuwste sensor (Polar H10) en daar schijnt wel verschil in te zitten, heb ik mij laten vertellen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:38 



 
Profiel   

Ik zie ze inderdaad op de filmpjes de hartslagmeter coor de singel hebben. Dat gaat hem bij mij niet worden. Paard heft de singelplek direct achter de voorbenen liggen. Daar past geen vinger bij wijze van spreken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 16:58 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik zie ze inderdaad op de filmpjes de hartslagmeter coor de singel hebben. Dat gaat hem bij mij niet worden. Paard heft de singelplek direct achter de voorbenen liggen. Daar past geen vinger bij wijze van spreken..


Dat probleem heb ik met mijn huidige zadel ook, dus nu heb ik hem er direct achter en bij lange endurance trainingsritten heb ik een bandje om de singel en de band aan de rechter kant zodat ik zeker weet dat hij nooit naar achteren kan schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 17:52 



 
Profiel   

Ik heb een Polar met een hele band met een ignite horloge. Ik heb de sensor bij een kleine d pony altijd gewoon onder de singel liggen. Ben erg tevreden over de band.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 18:36 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
SandraWierda schreef

Ik heb hem ook online besteld en gewoon met iDeal betaald volgens mij, waar wil je bestellen?

Ik heb op MP een gritX (ouder model gekocht) heeft veel leuke opties


In Ierland bij horsepal zelf.

@pol013 Thanks dat is waardevolle informatie! Dan is de polar misschien niet zo geschikt voor mij. De horsepal die hier genoemd werd kan 30 meter zag ik in de omschrijving staan. Van de polar staat dat nergens geschreven.

Wat is een halve band? Hoe werkt dat precies?


Ik heb de Polar gebruikt om mee les te geven, viel heeeeeeel soms iets weg, maar 99% van de tijd deed hij het in een 80x 20 baan prima (ik stond in de hoek met laptop en gaf les via oortjes) ik gaf mensen direct feedback naar aanleiding van de info die ik kreeg van de hartslagmeter maar ik deed ook op vaste momenten meten en gaf dat op een evaluatieformulier mee. Bijvoorbeeld wat de hartslag deed na een schtikmoment en hoe lang het gemiddeld duurt voor deze weer op normaal peil is en datzelfde voor de galop en hersteltijd etc. Superleuk. Batterijduur viel me tegen, maar de bevestiging vond ik prima (hele band) en de metingen nauwkeurig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 19:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen