Ervaring GFS zadels.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 20:37

Hoi,
Vandaag is er een zadelpasser langs gekomen en zit nu met het volgende:
Mijn ronde brede haflinger heeft nu een oud massimo zadel. Die moet een hele nieuwe vulling. Maar ze hoort ook een krakje in het zadel dus dat kan ze bekijken als die open is en er zit een kleine scheefheid in. Ze krijgt het zadel niet 100% passend meer omdat die iets te breed blijft. Dus zal ik altijd met bontje moeten rijden zodat die oke ligt.
Of een nieuw zadel. Heb een veelzijdigheid zadel getest van het merk GFS. Het zat heerlijk ondanks dat het een veelzijdigheid zadel is en merkte dat paard ook lekker er mee weg liep terwijl die niet op maat was gemaakt. Was alleen voor het gevoel ook omdat ik een dressuur zadel wil. Nu ga ik zondag op vakantie voor 2 weken en ga ik daarna bij haar proef zitten op verschillende zadels en dan vanuit daar een besluit nemen. Al denk ik wel hoe ik dit nu voelde dat ik wel neig naar een nieuw zadel. Ze zei dat ze tussen de 1500/2000 euro zijn. Paard zelf is 16 jaar en mensen zeggen nu al vindt je dat niet veel geld voor een wat ouder paard.
Wie heeft er ervaring met dit merk zadels op dit soort type paarden want ik ken het merk niet.


Afbeelding
Pony in kwestie <3

SandraWierda

Berichten: 1428
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 20:53

Pfff 16 jaar gaat toch nog jaren mee, als jij bereid bent dat geld uit te geven voor iets goeds denk ik dat je er heel lang plezier van gaat hebben. Beter dan een niet echt goed passend zadel waar je ook geld aan moet uitgeven.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:00

Wat leuk dat je enthousiast bent over het GFS zadel. 16 is nog zeker niet oud (mijn haflo is nu 37 ;-) ), en het voordeel van de GFS zadels is dat ze ruim aanpasbaar zijn. Voor de standaard zadels hebben we 11 verwisselbare kopijzers en voor de cob zadels zelfs 15! De kans is groot dat je, als je een GFS zadel aan schaft je hier nog heel lang mee kan doen. Het is raadzaam om eens te gaan proefzitten op diverse modellen om te kijken wat niet alleen bij je paard past maar ook bij jou. De GFS zadels worden alleen aangemeten en verkocht door gediplomeerde zadelpassers. Op https://www.gfs-saddlesuk.nl kun je alle modellen terug vinden

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 21:06

Kitty_ schreef:
Wat leuk dat je enthousiast bent over het GFS zadel. 16 is nog zeker niet oud (mijn haflo is nu 37 ;-) ), en het voordeel van de GFS zadels is dat ze ruim aanpasbaar zijn. Voor de standaard zadels hebben we 11 verwisselbare kopijzers en voor de cob zadels zelfs 15! De kans is groot dat je, als je een GFS zadel aan schaft je hier nog heel lang mee kan doen. Het is raadzaam om eens te gaan proefzitten op diverse modellen om te kijken wat niet alleen bij je paard past maar ook bij jou. De GFS zadels worden alleen aangemeten en verkocht door gediplomeerde zadelpassers. Op https://www.gfs-saddlesuk.nl kun je alle modellen terug vinden


Ja ik heb op de veelzijdigheid monarch geloof ik gezeten. Ik ga na mijn vakantie bij diegene proef zitten en daarna op stal langs. Ze zegt ook dat paarden na een paar zadels het zat zijn dus hoef ik niet alles mee te nemen als alvast proef heb gezeten.
Jaa en ze schommelt wel eens in gewicht dus die kopijzers zijn wel fijn dat er zoveel maten zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29878
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:09

Geen ervaring maar lees graag mee. Ze lijken me namelijk heel fijn.

En 16 is niet oud. Misschien rij je nog 10 jaar.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 10:34

Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn?

dianaw33

Berichten: 1886
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:53

GFS wordt pas sinds kort door een paar zadelpassers in Nederland verkocht, dus ik denk dat je weinig ervaringen zult krijgen. Het wordt echter in Engeland al lang en heel veel verkocht voor cob type paarden, het is een makkelijk aan te passen budgetzadel voor de tonronde tafelmodel paarden.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 10:57

dianaw33 schreef:
GFS wordt pas sinds kort door een paar zadelpassers in Nederland verkocht, dus ik denk dat je weinig ervaringen zult krijgen. Het wordt echter in Engeland al lang en heel veel verkocht voor cob type paarden, het is een makkelijk aan te passen budgetzadel voor de tonronde tafelmodel paarden.


Oh dat wist ik al niet. Weer wat geleerd. Toch hoop ik dat er nog wat bakkers zijn met ervaringen haha

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:50

Ik heb dit zadel in dressuur vorm, zeer tevreden van. Heb hem nu een jaar in gebruik gok ik, beetje slijt op de zweetbladen maar niets abnormaal

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 13:29

mayadeby schreef:
Ik heb dit zadel in dressuur vorm, zeer tevreden van. Heb hem nu een jaar in gebruik gok ik, beetje slijt op de zweetbladen maar niets abnormaal


Okee weet je ook welk model je hebt?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:38

dianaw33 schreef:
GFS wordt pas sinds kort door een paar zadelpassers in Nederland verkocht, dus ik denk dat je weinig ervaringen zult krijgen. Het wordt echter in Engeland al lang en heel veel verkocht voor cob type paarden, het is een makkelijk aan te passen budgetzadel voor de tonronde tafelmodel paarden.


Dit is zeker geen budget zadel ;-) GFS heeft 3 lijnen, de Monarch, dat is de "goedkoopste" lijn, vanaf €1870,- ( pony zadels niet meegerekend) daar bovenop komt de Transition lijn en daar bovenop de Premier lijn, die is er vanaf €2495,- en er komt nog meer aan ;-)

Deze zadels zijn overigens niet alleen voor ronde paarden. In samenwerking met GFS heb ik mogen mee helpen aan de ontwikkeling van een High Wither model. Een heel uniek zadel, en zeker niet voor de tonnetje ronde paarden ;-)

Nielojram

Berichten: 7833
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:14

dianaw33 schreef:
Het wordt echter in Engeland al lang en heel veel verkocht voor cob type paarden, het is een makkelijk aan te passen budgetzadel voor de tonronde tafelmodel paarden.

Wat een mooi merk!
Vind het fijn om te lezen op de website waar het zadel van gemaakt is, vulling, boom, etc.

Merken die dat niet doen, vraag ik mij altijd af, wat heb je te verbergen .(vaak oude wijn in nieuw zakken)

Staan hier vaak topics op over ronde pony's en de zoektocht naar zadels, en dit is een heel mooi en eerlijk product voor een nette prijs. Hopelijk vind dit merk zijn weg naar de koper.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 21:54

Nielojram schreef:
dianaw33 schreef:
Het wordt echter in Engeland al lang en heel veel verkocht voor cob type paarden, het is een makkelijk aan te passen budgetzadel voor de tonronde tafelmodel paarden.

Wat een mooi merk!
Vind het fijn om te lezen op de website waar het zadel van gemaakt is, vulling, boom, etc.

Merken die dat niet doen, vraag ik mij altijd af, wat heb je te verbergen .(vaak oude wijn in nieuw zakken)

Staan hier vaak topics op over ronde pony's en de zoektocht naar zadels, en dit is een heel mooi en eerlijk product voor een nette prijs. Hopelijk vind dit merk zijn weg naar de koper.


Dat idee heb ik ook. Vraag me alleen af wat voor soort leer het is. Dat kan ik nergens vinden.

MissyNr1
Berichten: 136
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:56

Ik heb de Monarch dressuur via Saddlery Heemskerk voor mijn brede (en iets te dikke..) Quarter merrie. Ik ben er super blij mee. Het ligt als een huis, zit voor mij lekker en ze loopt er prima onder.

Mijn merrie is 15 en heeft een chronische (stabiele) peesblessure dus we hobbelen wat in t rond in haar tempo. Ik vind dat als je op een paard gaat zitten, het zadel gewoon goed moet zijn. Ongeacht leeftijd of het doel van je rijden.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 22:09

MissyNr1 schreef:
Ik heb de Monarch dressuur via Saddlery Heemskerk voor mijn brede (en iets te dikke..) Quarter merrie. Ik ben er super blij mee. Het ligt als een huis, zit voor mij lekker en ze loopt er prima onder.

Mijn merrie is 15 en heeft een chronische (stabiele) peesblessure dus we hobbelen wat in t rond in haar tempo. Ik vind dat als je op een paard gaat zitten, het zadel gewoon goed moet zijn. Ongeacht leeftijd of het doel van je rijden.


Fijn om te horen. Zij is ook bij mij geweest!

MissyNr1
Berichten: 136
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:10

Ah top! Ik vind haar erg fijn

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 22:13

MissyNr1 schreef:
Ah top! Ik vind haar erg fijn


Heb net ook gereden met mijn zadel na gisteren en ben er denk over uit dat ik voor een nieuw zadel ga. Zondag ga ik op vakantie en ga daarna een afspraak maken om proef te zitten op verschillende modellen en dan kan ze met die zadels langs mijn paard.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 23:39

Vandaag m'n nieuwe zadel gekregen! Had mazzel want ze had er 1 op voorraad. Morgen voor het echt erop rijden!


Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29878
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:00

Mooi!
Veel plezier ermee.
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt :j

MissyNr1
Berichten: 136
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 23:27

Ziet er goed uit!

germie

Berichten: 26037
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaring GFS zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:14

Mooi zadel en 16 jaar is niet oud. Een paard is dan nog niet afgeschreven hoor.