Welke zadeltassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:20

Hi Bokkers!

Momenteel rijd ik steeds meer en meer buiten en merk ik toch dat het hebben van een goede zadeltas hierin een must is.

Ik ben opzoek naar zadeltassen voor aan een dressuurzadel, zowel voor als achter (voor de echt lange ritten)
De Twin oaks zadeltas Bag heb ik en vind ik eigenlijk net een slagje te klein om makkelijk een flesje drinken in te kunnen doen.
ook weet ik niet hoe dit zich houd in bijvoorbeeld slechter weer.

Voor achter denk ik aan bijv. een bananentas, maar hoeveel past hier in? kan ik daar goed een halster/touw, drinken, hoevenkrabber en zakmes in mee nemen?

Tips en foto's zijn dus zeer welkom!

puppy1128

Berichten: 5014
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:27



Ik heb achter twee tassen die aan elkaar vast zitten van Shire. Beide kanten zitten flessen en er kan aardig wat in. Voor (niet te zien) een kleiner tasje waar een fles, zonnebrand en koekjes in zaten.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:53

Ik volg graag.

Puppy1128 wat neem jij allemaal mee? :) Zie een rugzak, zadeltassen, heuptas, voor wat dingen aan je zadel hangen?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:23

Ik vind zelf de Stowaway voortassen het fijnste. Eventueel aangevuld met mijn Cal Rei zadeldek, maar daar kunnen niet zoveel zware dingen in ivm druk verdeling.

puppy1128

Berichten: 5014
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:24

Kim_W schreef:
Ik volg graag.

Puppy1128 wat neem jij allemaal mee? :) Zie een rugzak, zadeltassen, heuptas, voor wat dingen aan je zadel hangen?


Dit was dan met de vakantie (ruim 40 km heen gereden en 4 nachten met prachtige ritten <3 ). Ik had in elk geval:

-paspoort
-Flesjes drinken
-Hoevenkrabber, borstel, manenborstel, elastiekjes
-Extra halstertouw
-voer (3 kg) met suplementen
-in de heuptas nog +/- halve kg brokjes voor de beloning.

Kleding:
-Pyjama
-Onderbroeken, bh, sokken
-Joggingbroek
-Tshirts
-Vest
-pet
-regenjas

Overig:
-koekjes voor mezelf
-Telefoon oplader
-pleisters
-Zeeman-tasjes voor de boodschappen onderweg.
-Portomonee
-Zonnebrand
-paracetemol
-tandpasta en borstel
-haarborstel
-tandenstokers
-vuilniszak (voor de vieze kleding)
-elastiekjes
-zeep/shampoo
-reispil
-deorant
-beetje vet

Ging prima mee. Het extra touw om mijn middel, hield de tas in draf en galop fijn op mijn rug zonder gebonk. Paardlief trok het ook goed, die had nog energie over en nergens last van. Ik niet. Ik was zo moe, moest mezelf verplichten te eten. En ik kan flink vreten. En ik vond het onderweg zo leuk, mooi, spannend en interessant.. Ik vergat ook nog onderweg te eten. :')
De overige dagen had ik alleen het voor tasje mee met drinken, koekje en zonnebrand en mijn heuptasje natuurlijk.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:11

Aah dat was een vakantie! Dacht al, wat moet je toch allemaal meenemen op een buitenrit := gaaf hoor zo'n vakantie, zou ik ook nog wel een keer willen doen!

puppy1128

Berichten: 5014
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:55

Kim_W schreef:
Aah dat was een vakantie! Dacht al, wat moet je toch allemaal meenemen op een buitenrit := gaaf hoor zo'n vakantie, zou ik ook nog wel een keer willen doen!


Op gewone ritten neem ik hooguit het voorste tasje mee met flesje drinken, evt koekje en zonnebrand. Bij hele lange ritten met anderen kan ik nog de tas van achter nog mee nemen. :D

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 13:37

@Puppy, dankjewel! die zien er inderdaad heel fijn uit! ik ga er direct even naar kijken!
@Faya, In het zadeldek heb ik geprobeerd maar vind ik persoonlijk niet prettig. De Stowaway ga ik even naar kijken!


Hier gaat t qua meenemen ook om de basis dingen, maar ook bijv. een halster + Touw neemt al wat ruimte in beslag (rijd met hackamore dus om het hoofdstel is niet zo prettig denk ik.

Bedankt alvast!

Sure_lee

Berichten: 10423
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:19


WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:29

Absoluut Stowaway :j Ik heb de achtertassen waar vooral reservespul in gaat en wat je niet meteen nodig hebt, en de voortassen met bidons, ruimte om een jas op vast te maken en voldoende ruimte voor eten. Een banaantas vind ik waardeloos werken, omdat je daar niet makkelijk te paard wat uit kan pakken. Het zijn geen goedkope tassen, maar ze zijn hun geld absoluut waard, ook qua slijtage, maar vooral de vele mogelijkheden om de tassen zelf te bevestigen (hoeft niet persé ringetjes te hebben), maar ook de vele verschillende vakken met rits en mogelijkheden om jas of deken op mee te nemen.

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:53

Ik heb de zadeltassen van Puppy ook en daar past echt heel veel in! Ideaal als we echt een langere dagtocht doen. Voordeel van die tassen is ook dat er 2x 750 ml flessen voor drinken bij zitten, die dus niet in de tassen zelf hoeven, maar er voor in een apart vak zitten, daardoor kun je er makkelijk en snel bij tijdens het rijden en de flessen zitten goed vast.

Voor een kortere rit zou ik gewoon zo'n banaan tasje nemen die je voor over de schoft legt of achter langs de lepel. Je kunt die vast maken aan de singelstoten of beugelriemen.
Zoals deze:
https://www.kramer.nl/Themas/Trektochte ... s-Explorer


Dit kleintje kun je aan de D-ringen vast maken:
https://www.kramer.nl/Merken/TWIN-OAKS/ ... deltas-Bag