Vraag zadelmerk brede schouders en hoge schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Vraag zadelmerk brede schouders en hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 11:20

Kent er iemand een zadelmaker of merk die gericht is op wither clearance ivm brede schouders en hoge schoft?

Bijvoorbeeld Kingsley, Graziozo etc. Voldoen deze aan de eisen?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 15-10-23 18:50, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Nieuwe tekst geplaatst in overleg met topicstarter.

Bowo
Berichten: 2831
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Zadel merken met "wither clearance"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:37

Wat wil je precies bereiken met 'wither clearence'? Het deel wat atrofie krijgt bij een slecht passend zadel is wel een stuk dat ook moet dragen. Je kunt daar niet volledig de druk wegnemen. En als er al atrofie is, zal het paard juist smaller zijn dan gemiddeld en dus juist geen baat hebben bij een zadel dat daar meer ruimte geeft.

Het klinkt mij als een leuk verkooppraatje, terwijl je gewoon een goed passend zadel nodig hebt. Maar waarschijnlijk wel een zadel met een hoge aanpasbaarheid of een pad met inlages. Als een paard een goed passend zadel krijgt na een slechte, gaan ze hard ontwikkelen en moet je eigenlijk elke 2 maanden wel laten controleren als je het echt goed wilt doen.

Eveque
Berichten: 136
Geregistreerd: 21-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 11:40

Bowo schreef:
Wat wil je precies bereiken met 'wither clearence'? Het deel wat atrofie krijgt bij een slecht passend zadel is wel een stuk dat ook moet dragen. Je kunt daar niet volledig de druk wegnemen. En als er al atrofie is, zal het paard juist smaller zijn dan gemiddeld en dus juist geen baat hebben bij een zadel dat daar meer ruimte geeft.

Het klinkt mij als een leuk verkooppraatje, terwijl je gewoon een goed passend zadel nodig hebt. Maar waarschijnlijk wel een zadel met een hoge aanpasbaarheid of een pad met inlages. Als een paard een goed passend zadel krijgt na een slechte, gaan ze hard ontwikkelen en moet je eigenlijk elke 2 maanden wel laten controleren als je het echt goed wilt doen.
Laatst bijgewerkt door Eveque op 15-10-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo
Berichten: 2831
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Zadel merken met "wither clearance"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:47

Ik denk eerlijk gezegd dat het merk niet zo veel uitmaakt, maar vooral een goede zadelpasser die het zadel zo kan maken dat er genoeg ruimte is om te groeien zonder dat het te wijd wordt.

De vraag is denk ik meer welke merken bij de rest van de rug passen. En hoe wil je gaan corrigeren voor de groei, verwisselbare boom, pad met inlages, TreeClix, combinatie van?
En welke redenen heb je voor de 'wither clearance'? Als het puur de atrofie is, zou ik er weinig mee doen. Heeft je paard ook forse schouders, dan heeft het wel zin om daar rekening mee te houden. Dat heeft mijn paard ook en daar ligt een Schutte Legend op, die is daar speciaal voor ontwikkeld.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:28

Tijdelijk slotje op dit topic wegens lege openingspost.