Tuig achter slot en grendel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Tuig achter slot en grendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 18:35

Ik hoop dat het topic hier goed staat :D

Hallo lieve bokkers.
Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, hebben jullie misschien al een oplossing voor mij.

Voor mijn verzekering is het verplicht dat mijn tuig (zowel zadel als mentuig) overdag achter minimaal 1 slot zit en in de nachten achter minimaal 2 sloten. Nu is dit overdag nog niet het geval, dus ik wil dat toch even goed regelen.

Mijn zadel zit nu hierop met een goedgekeurde slot (en dat bleek ook nog per verzekering te wisselen) KLIK Ben er nog steeds niet helemaal blij mee, want die steunen prikken in mijn kussens. Dus is daar nog een andere optie voor?

Maar dan nu mijn mentuig. Hoe kan ik die nu op slot doen? Die past niet in bovenstaande steun. Geprobeerd, kon de 2de steun terug sturen. Aparte kast is geen optie (want die kan alleen naast mijn menwagen en die afkapping kan niet op slot, dus hetzelfde probleem krijg je dan)
Ketting aan de muur vast, en deze door het tuig jassen en dan aan het goedgekeurde slot?

Wat het ook moeilijk maakt is dat de verzekering een ART-3- of hoger slot erop wilt (bij mijn mentuig, voorkeur zadel ART-2- of hoger)

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:09

En als je het geheel in een afgesloten kist bewaart? Desnoods een ijzeren?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8354
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:37

En een ketting aan de muur en om je kast heen? Of is dat wel heel veel gedoe?

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tuig achter slot en grendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:44

Schiet me lek, maar in een afgesloten ruimte in een afgesloten kast, is toch achter twee sloten?

wendy1987

Berichten: 6962
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Tuig achter slot en grendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:55

Verzekeringen doen lastig, de meeste verzekeren niet eens als het op ander tweeten terrein ligt, ook al ligt het achter 100 sloten..
Zelf meegemaakt helaas.
Het valt nergens onder, daar moet je dan echt aparte verzekering voor hebben. En die kunnen gekke eisen stellen.
Ik zou dan in mijn geval een reis verzekering iets moeten doen en dat kostte me toen 15 euro extra per maand. Ik neem m nu dus mee naar huis, daar valt t onder inboedel..

T is lastig iets altijd. Hopelijk hier goede tips voor sloten!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Tuig achter slot en grendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 08:38

@soesita: Extra kist plaatsen is helaas niet mogelijk.

@Muiz: Ik heb een houten kast in de midden van andere kasten. En daar past mijn tuig niet bij :') Zijn kleine kasten. Kan net aan mijn poetsspullen, ehbo voor pony en mijn voerkrat en dekens in kwijt.

@nine1987: Zadelkamer is overdag open zodat iedereen erbij kan van de pensionklanten. De zadels & tuigen liggen daar op losse stangen. De kasten zijn te klein voor je zadel/tuig. Er is voldoende toezicht want altijd mensen aanwezig + camera's. Alleen overdag dat is dus niet genoeg voor mijn verzekering -:(- :roll: In de nachten zit de verzekering wel goed. Want is en de zadelkamer op slot en het gebouw zit op slot + camerabewaking. Owja en waakhonden :+

@ wendy1987: Het is een extra verzekering die je kan afsluiten bovenop je inboedelverzekering. (Buitenshuisverzekering) Ik heb bij diverse informatie opgevraagd, want mijn huidige inboedel was ik toch niet tevreden mee toen ik nog eens goed de voorwaarde bekeek. Maar ze zijn ongeveer allemaal gelijk. Dus nu ga ik er voor 1tje waarbij mijn tuig dus ook verzekerd kan worden.

Ben maar op de fiets, dus de hele tijd mijn mentuig op en neer werkt niet. Ooit eens gedaan, ga ik niet nog een keer doen :+ Zadel en hoofdstel zijn voor de bijrijders dus dat is ook niet handig als die meegenomen moet worden. Vooral omdat ik er 2 heb :D



Ik ga eens informeren als ik een zware ketting aan de muur bevestig (naast mijn men tuig steun) en daar dan een ART-3 of hoger slot aan hang of dat voor de verzekering ook goed genoeg is. En als dat inderdaad zo is, of het ook van stal mag :Y)