Springschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 13:47

Zoals sommige weten ondertussen heb ik een topic lopen over mijn ezel met een wonde van 10cm thv zijn sprong gewricht
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=2086537&p=109642987#p109642987
voor wat achtergrond informatie, en waarom bepaalde dingen dus niet mogelijk zijn.

Deze wonde is mooi aan het genezen(maar moest iemand wel weten welke vetwrap ik meegekregen had van die da, nog steeds welkom voor de toekomst) nu we bij equitom staan (na meerdere fouten van da).

Echter zijn we er vrijdag achtergekomen dat hij gekanteld hoefbeen heeft. Ten gevolge van ontlasting en foutieve medicatie. Dus gisteren de smid erbij, speciaal beslag eronder aangepast aan foto’s en onder instructie van de dierenartsen.

Nu komt de nieuwe zoektocht naar praktijk ervaringen:
Welke springschoenen kan ik vandaag (bij ej Eindhoven, of jullie moeten nog winkel weten die open is) halen die zorgen dat hij ze niet aftrapt.
Op dit moment staat hij er heel leuk bij met speciale tape van de kliniek (16h heel gebleven), knalgroene vetwraps en linnenhoeftape. Maar dit kan ik ook niet van de kliniek vragen omdat continu te wisselen.
En ohja, het is nodig want hij staat er continu op nu hij achter nog geen ijzers heeft (wilt mijn smid er begrijpelijk nog niet terug onder zetten zolang wonde niet 100% genezen is).

Eisen:
Mogen 2 paar zijn, beide moeten voldoen aan
-makkelijk aan en uit te doen zonder risico op leven (dus klittenband)
-maatje xxl
-zo zacht als gaat (voor binnen mag het met bont)
Dan waardoor het 2 paar mag zijn:
-waterproef (soort van) zodat hij naar buiten kan voor een paar uur per dag

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:56

De springschoenen waar ik bij zweer (en ik heb een professioneel ijzeraftrapper) zijn de Busse Sturdy die ik haal bij Emmers. Jammer genoeg niet vandaag open, maar bij de Epplejeck zal er vast wel iets gelijkaardig zijn. Of eventueel bestel je deze nu al bij Emmers en ga je voor en kortetermijnoplossing naar de EJ.
Ik heb er verschillende geprobeerd, ook waarvan ik dacht dat die beter/zachter zouden zijn, maar ik zweer nu bij deze simpele: schuurt niet, kan ook niet echt vuil worden, blijft niet te lang nat, kan tegen een stootje.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 14:02

Gini schreef:
De springschoenen waar ik bij zweer (en ik heb een professioneel ijzeraftrapper) zijn de Busse Sturdy die ik haal bij Emmers. Jammer genoeg niet vandaag open, maar bij de Epplejeck zal er vast wel iets gelijkaardig zijn. Of eventueel bestel je deze nu al bij Emmers en ga je voor en kortetermijnoplossing naar de EJ.
Ik heb er verschillende geprobeerd, ook waarvan ik dacht dat die beter/zachter zouden zijn, maar ik zweer nu bij deze simpele: schuurt niet, kan ook niet echt vuil worden, blijft niet te lang nat, kan tegen een stootje.


Zoals jij het beschrijft is dat Idd wat ik zoek :j

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 15:17


Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:29

Ja, van die. +:)+ Ik had ook echt niet gedacht dat dat de betere zouden zijn, dacht dat het rubber juist wondjes zou geven, maar niets is minder waar.
En moesten ze toch sneuvelen (want ik ga nu ook niet doen alsof ze onoverwinnelijk zijn :o ), dan doet het net ietsje minder pijn dan bij schoenen van 30 euro.

Die ga je zien liggen in de wei, dat klopt. :D

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 15:31

Gini schreef:
Ja, van die. +:)+ Ik had ook echt niet gedacht dat dat de betere zouden zijn, dacht dat het rubber juist wondjes zou geven, maar niets is minder waar.

En moesten ze toch sneuvelen (want ik ga nu ook niet doen alsof ze onoverwinnelijk zijn :o ), dan doet het net ietsje minder pijn dan bij schoenen van 30 euro.


Idd, iets met al bijna 6000€ kwijt te zijn op ondertussen 10-11 weken :')
Emmers staan in het winkelwagentje, maar ik ga ook heel even kijken hoe deze van ej het doen. Zodra de wonde dicht is mag hij achter ook terug ijzers, en hopelijk is het raken dan gedaan omdat hij dan terug staat zoals hij eerst stond: rondom rond op ijzers

Plus op de kliniek moet het ook makkelijk en snel zijn. Als hij ze aftrapt moeten ze ze snel kunnen vinden zonder alle hectares of paddocks af te wandelen…
Want hem kennende katapulteert hij ze meters verder als ik kijk naar hoefzakken en transportbeschermers :')