Ervaringen Harry's horse saddle balancer of dergelijke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Ervaringen Harry's horse saddle balancer of dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 20:06

Lieve Bokkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een onderlegger die de pasvorm van mijn zadel niet verander door te dik te zijn. Ik merk bij veel pads dat de boom te smal is voor de dikte. Ik was aangeraden om een pad te nemen voor wanneer hij net wat smaller wordt na een tijdje rust, zoals deze keer waar hij 3 weken stil heeft gestaan. Ik merk dat het zadel net te dicht op de schoft zakt dan waar ik comfortabel mee ben. Het raak hem niet aan maar ik ben bang dat misschien tijdens het lichtrijden dit wel zal zijn.

Hiervoor was in van plan de saddle balancer uit te proberen aangezien deze hoort te veranderen naar de rug van het paard. Maar ik kom dus hier voor ervaringen en eventuele tips voor fijne dunne pads die het zadel net ophogen maar niet teveel smaller maken.

Groetjes :)

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen Harry's horse saddle balancer of dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:15

Afbeelding

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:55

Deze heb ik ook een tijd gebruikt, fijn ding, mijn zadel lag goed met en zonder de balancer, hij is heel luchtig. Ik ben hem met een verhuis kwijt gespeeld maar zou hem anders nog steeds gebruiken.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:25

Oakland1990 schreef:
Deze heb ik ook een tijd gebruikt, fijn ding, mijn zadel lag goed met en zonder de balancer, hij is heel luchtig. Ik ben hem met een verhuis kwijt gespeeld maar zou hem anders nog steeds gebruiken.


Super bedankt! Dus hij verandert niet de pasvorm, goed om te weten :)