Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 17:53

Voor mijn fjord had ik een nieuwe menfrontriem besteld van Ideal, het duurde eeuwig tot ie er was en uiteindelijk bleek de sierstrip die er in zat kapot. Ik heb het maar opgegeven om hem terug te sturen en zoek nu iemand die hier iets moois van kan maken....
Dit is de frontriem;
Achterkant
Afbeelding
Voorkant waar steentjes tussen moeten
Afbeelding
De open strook is 15mm hoog;

Afbeelding
En dit is de huidige vlakke frontriem op het tuig;
Afbeelding

Graag zou ik iets met steentjes in de kleuren goud/brons/zwart/geel hebben, passend bij de fjord en bij het lichtbruine tuig.

Wie durft dit aan?
Laatst bijgewerkt door DWitzel op 07-01-24 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:55


DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 18:01

Drico schreef:

Dank voor de tip, maar zij doet steentjes op vlak leer, hier moet iets in de middenbaan van dubbel leer gemaakt worden, is toch anders denk ik :o

maartje_h

Berichten: 8070
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:03

Laatst bijgewerkt door maartje_h op 07-01-24 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:03

In theorie zou ik de steentjes ook in het kanaal van je frontriem kunnen maken, maar ik weet niet 100% zeker of dit mooi wordt gezien het oppervlak van het kanaal beschadigd lijkt. De zwarte puntjes/streepjes in het kanaal, zijn dat gaatjes?

Je zou zelf van die strasskettingen kunnen kopen en die erin vastlijmen/naaien misschien?

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 18:12

Ghostattack schreef:
In theorie zou ik de steentjes ook in het kanaal van je frontriem kunnen maken, maar ik weet niet 100% zeker of dit mooi wordt gezien het oppervlak van het kanaal beschadigd lijkt. De zwarte puntjes/streepjes in het kanaal, zijn dat gaatjes?

Je zou zelf van die strasskettingen kunnen kopen en die erin vastlijmen/naaien misschien?


Dat zijn gaatjes ja, daar was de eerdere sierstrip mee vastgenaaid. De frontriem is 3 lagen leer, gaatjes dus niet door en door
Afbeelding

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 18:29


Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:39

Supermooie kleur&dito Fjord, maar, is je hoofdstel niet veel te klein?

Het frontdeel is te groot, je keelriem zit behoorlijk strak, waarschijnlijk omdat je kopstuk niet goed past, en de oogkleppen zouden ook wel een (minimaal een halve) gaatje hoger mogen..

Het is zo lastig om voor dit soort ronde korte paarden een goed-passend tuig te vinden, ik snap het volledig, hoor. Ik ben ook op slag verliefd op deze kleur.

Maar wellicht zonde om te investeren in de frontriem.

(Sowieso zonde, t'is een fjordenpaard, die behoeft geen glimmers, die glimt van zichzelf :D )

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 08:41

Nielojram schreef:
Supermooie kleur&dito Fjord, maar, is je hoofdstel niet veel te klein?

Het frontdeel is te groot, je keelriem zit behoorlijk strak, waarschijnlijk omdat je kopstuk niet goed past, en de oogkleppen zouden ook wel een (minimaal een halve) gaatje hoger mogen..

Het is zo lastig om voor dit soort ronde korte paarden een goed-passend tuig te vinden, ik snap het volledig, hoor. Ik ben ook op slag verliefd op deze kleur.

Maar wellicht zonde om te investeren in de frontriem.

(Sowieso zonde, t'is een fjordenpaard, die behoeft geen glimmers, die glimt van zichzelf :D )

Dankjewel voor je reactie! Misschien niet de meest geschikte foto om te beoordelen maar het hoofdstel past prima hoor. Een tuighoofdstel is toch net anders dan een rijhoofdstel, de frontriem is ruim omdat de riempjes van de oogkleppen er onder zitten en de keelriem zit normaal strakker. Ik denk dat je de positie van de oogkleppen van de fot niet kan beoordelen, maar halve gaatjes hebben we niet. Het tuig is van Ideal en netjes op maat afgesteld het grootste deel is COB maar waar nodig zijn wat pony en full riempjes gebruikt, want inderdaad een fjord past niet altijd in een standaard maatje. En ach, bling, welk paard heeft het wel nodig? Soms wil je gewoon wat netter voor de dag komen en dan is het gewoon leuk...

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:44

Ik zou het gewoon zelf doen!
Ik heb lege cupjes en mooie kwaliteit losse stenen besteld op ali, en de lege frontriemen ergens anders. Je hebt wel meer nodig dan verwacht :Y)

Nu even met tape zodat ik kan kijken welke combis ik mooi vind voordat ik daadwerkelijk alles in de kettingen vastzet en ga vastmaken. Maar het is goed te doen.

Hier met 6mm steentjes. En 1 met 8mm. De hele dunne is 1mm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 08:33

DWitzel schreef:
maartje_h schreef:
https://www.facebook.com/moedersmooistefrontriemen


Echt een aanrader, denkt heel fijn mee <3


Update, contact gezocht met Dacha en inderdaad superleuk! na heel veel voorbeeld foto's heen en weer de frontriem opgestuurd en dit is het geworden;
Afbeelding

Foto op het tuig en pony volgt, hopelijk is ie met de post dit weekend weer bij mij!

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:59

Wauw. Wat heb je nu een gave frontriem zo zeg!

Die kleuren staan hem vast erg mooi

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:04

Inderdaad wauw, wat is die mooi geworden! :j

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:43

Wat is het super mooi geworden!

Ik ben het wel eens met de eerdere opmerking, je hoofdstel past nu echt niet heel fijn. De keelriem mag echt een stuk losser, je kunt er volgens mij zo nog wel gaatjes bijknippen :) De oogkleppen mogen ook iets hoger, waar de 'wenkbrauwen' beginnen, mogen de oogkleppen ook beginnen.

Dan heb je en een mooi passend hoofdstel, en een super mooie frontriem :D

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie kan mijn menfrontriem verfraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:44

Waar het bit aan zit een gaatje bijmaken als hij er niet is. Dan daar een gaatje zakken dan kunnen de oogkleppen een gaatje hoger.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:53

Tof geworden ben benieuwd hoe het op je paardje staat