Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 16:54


Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:39

Oh die heb ik gehad (heel lang geleden!!) Bij mij vielen er vrij snel al steentjes uit de frontriem. Die heb ik toen terug gestuurd (de frontriem) en wel een andere gekregen, maar duurde wel vrij lang..

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 21:42

Ik heb er twee. Waarvan een nu denk ik 8 jaar?
Idd de frontriemen inmiddels vervangen door andere modellen. Maar het hoofdstel zelf nog erg content mee.

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 22:01

de frontriem is te vervangen maar ik ben zo benieuwd naar het kopstuk en de maatvoering.. is het ook een vriendelijk hoofdstel

dank voor alle feedback

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:53

Wat wil je van het kopstuk weten?
Ik vind het hoofdstel vrij groot vallen.
Hier in maat pony op een grote D pony.
Afbeelding

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 22:54

op de product fotos staat het kopstuk niet dus geen idee wat voor iets het is, soms heb je van die rechte

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:58

Het is een recht kopstuk. Hij is namelijk bij het kopstuk te verstellen in plaats van aan de zijkant.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 07:50

Ik heb afgelopen zomer in mijn zoektocht naar een geschikt hoofdstel de novara besteld en gepast. Ook daarvan vond ik de frontriem bedenkelijk in die zin dat ik twijfels had of de steentjes zouden blijven zitten.

De belangrijkste reden waarom ik het terug gestuurd heb is omdat de hoofdstellen inderdaad groot vallen, maar vooral omdat ik het niet goed kon passen. De bakstukken waren voorzien van elastieken waardoor het bit net een paar millimeter hoger kwam te liggen en continu onder druk stond:
Afbeelding

Dit was niet te omzeilen zonder het hoofdstel aan te tasten, dus heb het zonder pardon retour gedaan.

Nienekenien
Berichten: 47
Geregistreerd: 02-03-20

Re: Ervaring met premiera Athena hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 10:03

dank je wel, dan valt deze af zeker omdat het voor mijn net zadelmakke merrie is

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:29

_Jelske schreef:
Ik heb afgelopen zomer in mijn zoektocht naar een geschikt hoofdstel de novara besteld en gepast. Ook daarvan vond ik de frontriem bedenkelijk in die zin dat ik twijfels had of de steentjes zouden blijven zitten.

De belangrijkste reden waarom ik het terug gestuurd heb is omdat de hoofdstellen inderdaad groot vallen, maar vooral omdat ik het niet goed kon passen. De bakstukken waren voorzien van elastieken waardoor het bit net een paar millimeter hoger kwam te liggen en continu onder druk stond:
[ [url=m/u08gOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was niet te omzeilen zonder het hoofdstel aan te tasten, dus heb het zonder pardon retour gedaan.

Je kan het elastiek toch doorknippen? Of de bakstukken waar het bit aan hangt 1-2 gaten langer doen?
Als het bit onder druk staat heb je hem zelf te hoog gehangen. Vind dit echt een heel bijzonder iets.

Ik gebruik het hoofdstel van onbeleerd tot ZZZ niveau. Maar als het model je niet aan staat; dat snap ik en dan zou ik gewoon verder rondkijken.
Verder echt een meer dan prima hoofdstel! Wat hier op meerdere pony’s van nog niet beleerd tot Z tot ZZZ mee heeft gelopen.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:58

Als ik het elastiek zou hebben doorgeknipt, kan ik het hoofdstel niet meer retourneren. Als ik het elastiek doorknip en het blijkt toch niet goed verstelbaar te zijn voor mijn paard, heb ik een boel geld besteed voor de kat z'n kop. Het verschil tussen de afstand van het elastiek tot het werkelijke bakstuk en de afstand tussen twee gaatjes was namelijk niet gelijk.

Ik heb het risico niet willen nemen en volgens mij is dat niet een raar iets maar een risico-afweging. Te meer omdat het niet bepaald goedkope hoofdstellen zijn.