Ervaringen veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:43

Iemand op onze rijvereniging is juist blijven hangen in de Safestyle, bleef er toch in hangen, misschien door de spoor, geen idee, maar ze kwam niet los met haar voet..

Ik vind vooral het rubber gevaarlijk, dit wordt glad bij blubber of veel zand erin.
Ik gebruik deze, voor zowel springen/dressuur/buitenrit. Ik ben er al eens afgevallen en hij gaat keurig open. Afbeelding

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:10

Maar dat rubber van de Safestyle kan er af, ik rijd altijd zonder (vind ik mooier staan)

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 21:39

Celebi schreef:
Als ik jou was zou ik dan in ieder geval als start wat privelessen nemen daar. Kost wat meer vaak, maar dan heb je wel echt de begeleiding en aandacht die je wilt. In een groep gegooid worden als angstige ruiter kan soms juist wat minder handig zijn weet ik van vroeger.


Dat was inderdaad ook mijn plan, ik heb er een aantal jaar terug een lange tijd gereden en het is een fijne manege met lieve mensen, ze hebben daar vast wel begrip voor!


Het is begrijpelijk dat geen enkele beugel 100% garantie geeft in wat het zou moeten doen, maar mocht het wel helpen dan is dat alleen maar fijner.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:57

Hier LeMieux vector beugels aan mijn springzadel hangen, die klappen ook open :)

Macen1995

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:13

Ik heb dezelfde als @Desi_2409 en ook erg tevreden over. Al is het alleen maar voor het idee.
Ik ga in april onze Fjord zadelmak maken en dan komen deze er ook aan te hangen icm een airbag bodyprotector. Geeft toch een veiliger gevoel vind ik en daardoor heb ik wat meer durf.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:00

Na een venijnige val 3 jaar geleden waarbij ik m'n enkel grondig brak (botten, pezen, alles kapot...) kocht ik de Samshield Shield 'Rup. Enorm blij mee, alleen dat hij enorm afbladderd en dat zou imho niet mogen voor die prijs... Afin, dat zou nooit mogen maar ZEKER niet voor die prijs :+

Heb sindsdien ook een airbag bodyprotector en dat vind ik ook enorm fijn.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:26

Ik heb zelf van die oude veiligheidsbeugels met een elastiekje. Die helpen voor mij prima. Ik heb ze ook blijkbaar nodig, want elke keer kan ik het elastiek vervangen na een val.

xLeticia
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:56

Wie o wie kan mij vertellen hoe de zijkanten gekleurd zijn van onderstaande beugels?
Ruitersportzaak is niet naast de deur en online kom ik er niet uit.

Charcoal
Titanium
Zwart

De kleur total black(anders dan ‘zwart’) heeft een zijkant/openingsmechanisme dat een goud accent heeft. Hebben bovenstaande kleuren dit ook?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:11


Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:17

xLeticia schreef:
Wie o wie kan mij vertellen hoe de zijkanten gekleurd zijn van onderstaande beugels?
Ruitersportzaak is niet naast de deur en online kom ik er niet uit.

Charcoal
Titanium
Zwart

De kleur total black(anders dan ‘zwart’) heeft een zijkant/openingsmechanisme dat een goud accent heeft. Hebben bovenstaande kleuren dit ook?

Bedoel je van de Acavallo Alupro? Want dat is geen goud, maar meer grijs/bruin. En zover ik weet is dat op alle Alupro beugels dezelfde kleur. Ik heb nl de all-black (en ook de gewone zwart in handen gehad) en zover ik mij kan herinneren was de ene niet anders van kleur, of gouder, dan de ander. En ook wat ik op foto's van andere kleuren lijk te zien, lijken ze allemaal diezelfde grijs/bruine streep te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

xLeticia
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:11

Blacky94 schreef:
xLeticia schreef:
Wie o wie kan mij vertellen hoe de zijkanten gekleurd zijn van onderstaande beugels?
Ruitersportzaak is niet naast de deur en online kom ik er niet uit.

Charcoal
Titanium
Zwart

De kleur total black(anders dan ‘zwart’) heeft een zijkant/openingsmechanisme dat een goud accent heeft. Hebben bovenstaande kleuren dit ook?

Bedoel je van de Acavallo Alupro? Want dat is geen goud, maar meer grijs/bruin. En zover ik weet is dat op alle Alupro beugels dezelfde kleur. Ik heb nl de all-black (en ook de gewone zwart in handen gehad) en zover ik mij kan herinneren was de ene niet anders van kleur, of gouder, dan de ander. En ook wat ik op foto's van andere kleuren lijk te zien, lijken ze allemaal diezelfde grijs/bruine streep te hebben.


Oeps ja ik bedoel inderdaad de acavallo alupro!
Ik wil eigenlijk graag geheel zwarte beugels, zonder zon bruine lijn dus.. die hebben ze alleen in de aluplus variant, maar ik wil dat schuine voetbed niet..

xLeticia
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:49

Nibbit schreef:
Volgens mij zijn de zijkanten bij allemaal gelijk. Zwart met grijs-bruinachtig

De zwart/zwart heeft een zwart voetdeel ipv alu kleur

Op deze foto is het goed zichtbaar
https://zadelmakerijnugteren.nl/product ... na-alupro/


Ik zag je reactie over het hoofd. Dankjewel! Die eerste foto is inderdaad een mooie! Daarmee ga ik er inderdaad van uit dat al hun beugels een bruine zijkant hebben. Jammer..

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:19


Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 00:55


DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:07