Opleiding zadelpasser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 19:09

Hoi ik wil graag zadelpasser worden om uiteindelijk 2e hands zadels aan te meten en te verkopen.

Welke opleiding raden jullie aan om zadelpasser te worden. En kleine reparaties te kunnen uitvoeren?

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:24


ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 19:26

Kimsel94 schreef:
Ik kies persoonlijk altijd voor een msfc gecertificeerd zadelpasser

https://msfc.nl/zadelpasopleiding/


Hoi deze opleiding was ik inderdaad al tegen gekomen en leek mij wel wat.
Ik vroeg me af waarom u specifiek een msfc gecertificeerde zadelpasser wil?

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:24

ehorses16 schreef:
Hoi ik wil graag zadelpasser worden om uiteindelijk 2e hands zadels aan te meten en te verkopen.

Welke opleiding raden jullie aan om zadelpasser te worden. En kleine reparaties te kunnen uitvoeren?

Wat lijkt je leuk aan het vak?

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 21:54

Nielojram schreef:
ehorses16 schreef:
Hoi ik wil graag zadelpasser worden om uiteindelijk 2e hands zadels aan te meten en te verkopen.

Welke opleiding raden jullie aan om zadelpasser te worden. En kleine reparaties te kunnen uitvoeren?

Wat lijkt je leuk aan het vak?


Ik vind sowieso alles rond om paarden leuk. Ik geef ook les. Maar ik heb ook een handelsgeest in mij. Dus mij lijkt het heel leuk om verkoper te worden van 2e hands zadels. Leuke zadels inkopen en inruilen en daarnaast natuurlijk verkopen. Maar ik wil wel kwaliteit leveren daarom wil ik ook de zadels goed kunnen aanmeten en daarna regelmatig controleren of het na een tijdje ook nog goed ligt. Dus eigenlijk wil ik verkoper worden maar ik wil kwaliteit en service leveren waardoor ik het aanmeten graag wil leren.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:58

Ik heb zelf de Msfc opleiding gevolgd en verder nooit wat mee gedaan. De investering in paszadels, een bus, verzekeringen en dergelijke vond ik iets te pittig. Daarbij is het een lastige markt om naam in op te bouwen..

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:29

Ik heb het 9 jaar gedaan naast mijn hoofd baan.
De 2e hands markt is geen goede markt, je moet best veel tijd stoppen in het op orde maken daarvan en dan krijg je een prijs die 2e hands zoekers zelden willen betalen.
Nieuw is inderdaad een flinke investering en veel merken mag je niet inkopen als je geen winkel hebt. Je keuze is dan beperkter, maar nog steeds goed te doen.
Ik heb er een geweldig netwerk aan over gehouden.
Mij brak voornamelijk het eindeloos in de auto zitten op en de mensen die proberen om kapotte paarden aan het lopen te houden.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:59

Sizzle dat laatste inderdaad
Ik heb de msfc opleiding ook gedaan, incl zadelmakerij (hand reparaties, zadels zelf maken etc)
Dat laatste sprak me veel meer aan maar helaas zoeken mensen dat vaak enkel voor een leertje hier en daar aanpassen :D

Mensen zoeken zeker vaker tweedehandse zadels maar let wel TS dat een tweedehands zadel verkopen meer is dan passen en gaan, het kost veel tijd om de vullingen goed te maken en dan alsnog pas te maken op een paard en als mensen dat zadel dan alsnog niet willen heb je veel werk voor niets gedaan. Tweedehandse zadels zijn kwa vulling etc natuurlijk lastiger te voorspellen dan nieuwe zadels waarbij je gelijk weet wat voor vulling er in zit :D en mijn ervaring met mensen die enkel tweedehands zoeken willen veelal veel voor weinig.
Voor m'n opleiding en persoonlijke interesse heb ik meerdere tweedehandse zadels gekocht in allerlei verschillende prijsklassen en types, bizar wat er soms in zat kwa vulling. De vullingen geheel vervangen, ze weer zgan gemaakt en verkocht en niets of niet veel aan over gehouden :Y)

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:15

Haha, we hadden samen moeten werken.
Ik heb ook de bijna volledige opleiding gedaan muv het hoofdstel aangezien ik echt de schurft heb aan dat handwerk _O-
Het passen zelf en probleem oplossen direkt bij de klant vond ik meestal leuk, het handwerk kan me gestolen worden.
Een zadel helemaal zelf opbouwen is voor mij een nachtmerrie, maar de finetuning is helemaal prima.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:23

Nou inderdaad, heb ook wel aangeboden aan "collega's" dat ik het maken wel wou doen :D maar ze verkochten liever iets nieuws helaas

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:29

Ik start in april met de opleiding van Saddle Professional. Ik heb gekozen voor deze opleiding omdat ze samenwerken met personen die zich hebben bewezen in hun vakgebied. Het is mogelijk om de opleiding in je eigen tempo te doen dus per module. En daarmee kun je ook de kosten spreiden. Je hoeft er niet voor naar het buitenland.
Verder stond het opleidingsprogramma mij erg aan.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:35

Buiten de opleiding, tweedehands zadels is een lastige markt. Je kunt niet zomaar een willekeurig zadel inkopen en denken: dat verkoop ik wel weer, dan heb je in no time een schuur vol onverkoopbare troep. In- en verkopen van 2e hands is mijn werk, maar ik heb er toch echt een paar jaar over gedaan om de markt goed te leren kennen: precies te weten wat in te kopen, waar en wanneer iets te koop te zetten voor welke prijs, enz. dat is echt een vak apart. En zoals je hierboven ziet kun je niet zomaar een zadel doorverkopen, daar moet toch eerst een goed controle overheen en vaak een nieuwe vulling of stoten. Mijn ervaring is dat beide onderdelen: en het zoeken/inkopen, en het controleren/repareren zeer tijdrovend is. Een zadelmaker heeft geen tijd voor het zoeken naar geschikte zadels, en ik geen tijd om ze een goede check vanbinnen te geven (ja we maken ze ook open om de boom te checken). Om die reden werk ik samen met diverse goede zadelmakers, die de check en evt reparaties kunnen doen. Vaak gaat zo'n zadel ook mee op hun route zodat zij het direct kunnen afpassen. Deze samenwerking werkt voor ons allemaal het beste, je verdiensten zijn natuurlijk minder want die deel je, maar je weet zeker dat je een goed product verkoopt. De prijs van de zadels die wij verkopen ligt daardoor weer een stuk hoger dan die je direct op marktplaats van een particulier koopt, er zit een hoop werk achter dat zadel.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:16

Helemaal eens. De markt veranderd ook.
Er is in mijn omgeving een tijd heel veel vraag geweest naar bijv. Startrekk zadels maar na een paar jaar is dat weer vollefig omgekeerd.
Ik heb toen zelfs nog een boze klant gehad die zei dat ze erop rekende dat ze haar destijds nieuw gekochte Startrekk (via een handelaar) weer makkelijk kon verkopen na enkele jaren, maar dat lukte niet. Ze vond dat ik hem maar van haar moest kopen _O-

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 11:22

dianaw33 schreef:
Buiten de opleiding, tweedehands zadels is een lastige markt. Je kunt niet zomaar een willekeurig zadel inkopen en denken: dat verkoop ik wel weer, dan heb je in no time een schuur vol onverkoopbare troep. In- en verkopen van 2e hands is mijn werk, maar ik heb er toch echt een paar jaar over gedaan om de markt goed te leren kennen: precies te weten wat in te kopen, waar en wanneer iets te koop te zetten voor welke prijs, enz. dat is echt een vak apart. En zoals je hierboven ziet kun je niet zomaar een zadel doorverkopen, daar moet toch eerst een goed controle overheen en vaak een nieuwe vulling of stoten. Mijn ervaring is dat beide onderdelen: en het zoeken/inkopen, en het controleren/repareren zeer tijdrovend is. Een zadelmaker heeft geen tijd voor het zoeken naar geschikte zadels, en ik geen tijd om ze een goede check vanbinnen te geven (ja we maken ze ook open om de boom te checken). Om die reden werk ik samen met diverse goede zadelmakers, die de check en evt reparaties kunnen doen. Vaak gaat zo'n zadel ook mee op hun route zodat zij het direct kunnen afpassen. Deze samenwerking werkt voor ons allemaal het beste, je verdiensten zijn natuurlijk minder want die deel je, maar je weet zeker dat je een goed product verkoopt. De prijs van de zadels die wij verkopen ligt daardoor weer een stuk hoger dan die je direct op marktplaats van een particulier koopt, er zit een hoop werk achter dat zadel.

Dat lijkt me logisch dat die prijs iets hoger ligt want je bied een stuk service aan je klanten, je bied ze dat ze een zadel kopen die in orde is en je bied ze dat je meerdere zadels mee hebt om de passen etc. Dus ik denk als je je klantenkring daar op uitzoekt en uitlegt waarom iets duurder is dan is het al een heel ander verhaal. Mensen die geen waarde hechten aan een goed passend zadel. Laat die maar een zadel op marktplaats kopen.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:42

dianaw33 schreef:
Buiten de opleiding, tweedehands zadels is een lastige markt. Je kunt niet zomaar een willekeurig zadel inkopen en denken: dat verkoop ik wel weer, dan heb je in no time een schuur vol onverkoopbare troep. In- en verkopen van 2e hands is mijn werk, maar ik heb er toch echt een paar jaar over gedaan om de markt goed te leren kennen: precies te weten wat in te kopen, waar en wanneer iets te koop te zetten voor welke prijs, enz. dat is echt een vak apart. En zoals je hierboven ziet kun je niet zomaar een zadel doorverkopen, daar moet toch eerst een goed controle overheen en vaak een nieuwe vulling of stoten. Mijn ervaring is dat beide onderdelen: en het zoeken/inkopen, en het controleren/repareren zeer tijdrovend is. Een zadelmaker heeft geen tijd voor het zoeken naar geschikte zadels, en ik geen tijd om ze een goede check vanbinnen te geven (ja we maken ze ook open om de boom te checken). Om die reden werk ik samen met diverse goede zadelmakers, die de check en evt reparaties kunnen doen. Vaak gaat zo'n zadel ook mee op hun route zodat zij het direct kunnen afpassen. Deze samenwerking werkt voor ons allemaal het beste, je verdiensten zijn natuurlijk minder want die deel je, maar je weet zeker dat je een goed product verkoopt. De prijs van de zadels die wij verkopen ligt daardoor weer een stuk hoger dan die je direct op marktplaats van een particulier koopt, er zit een hoop werk achter dat zadel.


En dat is precies waar dìt soort opleidingen dus geen les in geven.
Kennis van paard&zadel, prima, maar daarna 'in het wild' naar de klanten, dat nekt velen.

Het zou de huidige opleidingen sieren als ze er ook een module commercie aanhangen.
Met kennis alleen over het product kom je er niet.
Je moet ook kennis over je klant hebben..

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 20:56

Nielojram schreef:
dianaw33 schreef:
Buiten de opleiding, tweedehands zadels is een lastige markt. Je kunt niet zomaar een willekeurig zadel inkopen en denken: dat verkoop ik wel weer, dan heb je in no time een schuur vol onverkoopbare troep. In- en verkopen van 2e hands is mijn werk, maar ik heb er toch echt een paar jaar over gedaan om de markt goed te leren kennen: precies te weten wat in te kopen, waar en wanneer iets te koop te zetten voor welke prijs, enz. dat is echt een vak apart. En zoals je hierboven ziet kun je niet zomaar een zadel doorverkopen, daar moet toch eerst een goed controle overheen en vaak een nieuwe vulling of stoten. Mijn ervaring is dat beide onderdelen: en het zoeken/inkopen, en het controleren/repareren zeer tijdrovend is. Een zadelmaker heeft geen tijd voor het zoeken naar geschikte zadels, en ik geen tijd om ze een goede check vanbinnen te geven (ja we maken ze ook open om de boom te checken). Om die reden werk ik samen met diverse goede zadelmakers, die de check en evt reparaties kunnen doen. Vaak gaat zo'n zadel ook mee op hun route zodat zij het direct kunnen afpassen. Deze samenwerking werkt voor ons allemaal het beste, je verdiensten zijn natuurlijk minder want die deel je, maar je weet zeker dat je een goed product verkoopt. De prijs van de zadels die wij verkopen ligt daardoor weer een stuk hoger dan die je direct op marktplaats van een particulier koopt, er zit een hoop werk achter dat zadel.


En dat is precies waar dìt soort opleidingen dus geen les in geven.
Kennis van paard&zadel, prima, maar daarna 'in het wild' naar de klanten, dat nekt velen.

Het zou de huidige opleidingen sieren als ze er ook een module commercie aanhangen.
Met kennis alleen over het product kom je er niet.
Je moet ook kennis over je klant hebben..


Toevallig studeer ik commerciële economie dus het is goed weggelegd voor mij. Ik wil puur zadelpasser worden om de service te kunnen verlenen. En niet alleen verkoper zijn. Maar ik vroeg naar welke opleidingen mensen aanraden.

Bowo
Berichten: 2819
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:59

ehorses16 schreef:
dianaw33 schreef:
Buiten de opleiding, tweedehands zadels is een lastige markt. Je kunt niet zomaar een willekeurig zadel inkopen en denken: dat verkoop ik wel weer, dan heb je in no time een schuur vol onverkoopbare troep. In- en verkopen van 2e hands is mijn werk, maar ik heb er toch echt een paar jaar over gedaan om de markt goed te leren kennen: precies te weten wat in te kopen, waar en wanneer iets te koop te zetten voor welke prijs, enz. dat is echt een vak apart. En zoals je hierboven ziet kun je niet zomaar een zadel doorverkopen, daar moet toch eerst een goed controle overheen en vaak een nieuwe vulling of stoten. Mijn ervaring is dat beide onderdelen: en het zoeken/inkopen, en het controleren/repareren zeer tijdrovend is. Een zadelmaker heeft geen tijd voor het zoeken naar geschikte zadels, en ik geen tijd om ze een goede check vanbinnen te geven (ja we maken ze ook open om de boom te checken). Om die reden werk ik samen met diverse goede zadelmakers, die de check en evt reparaties kunnen doen. Vaak gaat zo'n zadel ook mee op hun route zodat zij het direct kunnen afpassen. Deze samenwerking werkt voor ons allemaal het beste, je verdiensten zijn natuurlijk minder want die deel je, maar je weet zeker dat je een goed product verkoopt. De prijs van de zadels die wij verkopen ligt daardoor weer een stuk hoger dan die je direct op marktplaats van een particulier koopt, er zit een hoop werk achter dat zadel.

Dat lijkt me logisch dat die prijs iets hoger ligt want je bied een stuk service aan je klanten, je bied ze dat ze een zadel kopen die in orde is en je bied ze dat je meerdere zadels mee hebt om de passen etc. Dus ik denk als je je klantenkring daar op uitzoekt en uitlegt waarom iets duurder is dan is het al een heel ander verhaal. Mensen die geen waarde hechten aan een goed passend zadel. Laat die maar een zadel op marktplaats kopen.

Als je echter kwaliteit wil leveren aan mensen die waarde hechten aan een goed passend zadel, zal je tweedehands al snel tegen beperkingen aan lopen. Veel combinaties blijven met een tweedehands zadel toch wel van de 'optimale' situatie. Een compromis hier en daar kan natuurlijk, maar vergis je niet in de beperkingen van tweedehands vs zelf samenstellen van een nieuw zadel.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:59

Succes meid!

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:02

Bovendien zijn er zo veel zadels, elk met hun eigen kenmerken. Boom, vulling, pasvorm,... Zit er wol in of foam, is de boom van hout of thermoplastisch,...

Als je een 5-tal merken in je assortiment neemt, ken je alle details van je zadels (of dat zou mijn inziens toch moeten) bij 2 hands is het telkens weer proberen info te achterhalen en die vind je amper op de site van de fabrikant: hoe lang zijn de takken van de boom,
Is medium bij merk a even breed als medium bij merk b? Is het zadel bij een vorige eigenaar al eens onder een pers geweest en is het nog wel een medium? Zit de originele vulling er nog in? Is die met verstand bij of hervuld of door iemand die maar denkt dat die goed deed?

Het is mijn inziens niet iets wat je er zomaar even bij doet.

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 21:13

Flevolander schreef:
Ik heb zelf de Msfc opleiding gevolgd en verder nooit wat mee gedaan. De investering in paszadels, een bus, verzekeringen en dergelijke vond ik iets te pittig. Daarbij is het een lastige markt om naam in op te bouwen..

Ja ik besef me goed dat ik met alleen de opleiding er niet ben natuurlijk. Daar komt een heel ondernemersplan etc bij. Ondernemen past niet bij iedereen.

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 21:14

Ashkerlon schreef:
Bovendien zijn er zo veel zadels, elk met hun eigen kenmerken. Boom, vulling, pasvorm,... Zit er wol in of foam, is de boom van hout of thermoplastisch,...

Als je een 5-tal merken in je assortiment neemt, ken je alle details van je zadels (of dat zou mijn inziens toch moeten) bij 2 hands is het telkens weer proberen info te achterhalen en die vind je amper op de site van de fabrikant: hoe lang zijn de takken van de boom,
Is medium bij merk a even breed als medium bij merk b? Is het zadel bij een vorige eigenaar al eens onder een pers geweest en is het nog wel een medium? Zit de originele vulling er nog in? Is die met verstand bij of hervuld of door iemand die maar denkt dat die goed deed?

Het is mijn inziens niet iets wat je er zomaar even bij doet.

Nou je zou toch ook 5 merken kunnen kiezen die veel op de tweedehands markt zijn. Zoals stübben prestige etc. Ik zie het probleem niet zo. Snap dat het niet voor iedereen weggelegd is om 2e hands zadels te verkopen Nee. Toch zie ik veel verkopers die dit aanbieden dus het is vast niet onmogelijk.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:41

Als je een goede handelsgeest hebt, weet wat een realistisch uurloon hoort te zijn en uiteraard een goed oog hebt voor paarden en ruiters en het niet erg vind om veel onderweg te zijn, dan zit er echt wel goede business in zadelpassen hoor.

Ik heb het er enkel naast gedaan, en heb mijn regio steeds verder moeten verkleinen vanwege de hoge aantallen aanvragen.
Echter zijn tweedehandszadels vooral een dienst, geen echte winstpost.
Als je 2e hands doet dan zul je net als bij auto‘s een goed prijsmodel moeten hebben. Ik had formulieren waarmee ik wist voor welk realistisch bedrag ik de zadels kon overnemen (en dat is meestal veel minder dan de klant denk) en voor welke prijs ze weg moesten (veel meer dan de klant denkt).
Maar het bleef een pain in the neck.

Wat ik liever deed was de klant een shopping lijstje met mogenlijke kandidaten geven. Die sprokkelde ze dan bij elkaar en dan kwam ik langs om ze te passen.
Meestal zat er dan wel wat bij en dan nam ik het mee voor de check en de „renovatie“. Op die manier had ik geen opslagruimte probleem, amper risico en geen onbetaalde uren.

Let wel op dat uitgerekend de zadels die je het meest op de 2e hands markt ziet (dus Stübben en co) het juist erg slecht doen. Je moet op zoek naar de pareltjes.

Welke opleiding op dit moment een aanrader is weet ik niet. Ik heb de MSFC 15 jaar geleden gedaan en sinds dien is er heel veel veranderd.
Ik vond vooral de samenwerking met Engeland echt tof.

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 22:06

Sizzle schreef:
Als je een goede handelsgeest hebt, weet wat een realistisch uurloon hoort te zijn en uiteraard een goed oog hebt voor paarden en ruiters en het niet erg vind om veel onderweg te zijn, dan zit er echt wel goede business in zadelpassen hoor.

Ik heb het er enkel naast gedaan, en heb mijn regio steeds verder moeten verkleinen vanwege de hoge aantallen aanvragen.
Echter zijn tweedehandszadels vooral een dienst, geen echte winstpost.
Als je 2e hands doet dan zul je net als bij auto‘s een goed prijsmodel moeten hebben. Ik had formulieren waarmee ik wist voor welk realistisch bedrag ik de zadels kon overnemen (en dat is meestal veel minder dan de klant denk) en voor welke prijs ze weg moesten (veel meer dan de klant denkt).
Maar het bleef een pain in the neck.

Wat ik liever deed was de klant een shopping lijstje met mogenlijke kandidaten geven. Die sprokkelde ze dan bij elkaar en dan kwam ik langs om ze te passen.
Meestal zat er dan wel wat bij en dan nam ik het mee voor de check en de „renovatie“. Op die manier had ik geen opslagruimte probleem, amper risico en geen onbetaalde uren.

Let wel op dat uitgerekend de zadels die je het meest op de 2e hands markt ziet (dus Stübben en co) het juist erg slecht doen. Je moet op zoek naar de pareltjes.

Welke opleiding op dit moment een aanrader is weet ik niet. Ik heb de MSFC 15 jaar geleden gedaan en sinds dien is er heel veel veranderd.
Ik vond vooral de samenwerking met Engeland echt tof.


Wat denkt u nou dat ik geen business plan heb?

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 22:11

Hûh, wat is dat nou voor rare reactie?!
Ik geef je gratis een samenvatting van 9 jaar ervaring en juist een motiverend duwtje.
Ik heb met ruitersportzaken samen gewerkt en heb veel 2e hands markt gezien.
Maar succes he +:)+

ehorses16
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 22:14

Sizzle schreef:
Hûh, wat is dat nou voor rare reactie?!
Ik geef je gratis een samenvatting van 9 jaar ervaring en juist een motiverend duwtje.
Ik heb met ruitersportzaken samen gewerkt en heb veel 2e hands markt gezien.
Maar succes he +:)+


Sorry het voelde voor mij als kritiek omdat blijkbaar iedereen hier op bokt het me af raad.