Dressuurzadel gezocht voor moeilijk lijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dressuurzadel gezocht voor moeilijk lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:05

Deuber en Partner. Ik heb de el campo, en kan eindelijk pijnvrij rijden. Voldoet denk ik aan jouw eisen, en is gemaakt voor rondgeribte paarden.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Dressuurzadel gezocht voor moeilijk lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:19

Stubben genesis zou ook een optie kunnen zijn.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Dressuurzadel gezocht voor moeilijk lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 06:58

Welke seat en tree heb je in je wow?

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:40

Mrijn schreef:
Nibbit schreef:
Bates classic of wintec 500?

Wintec vind ik alles behalve een smalle twist hebben. Ik heb altijd het gevoel dat dat zadel is gemaakt voor een lego poppetje :o Ik denk dat Bates niet anders is.

Klopt bates is vreselijk. Laatst nog weer op test gereden een genot voor je billen maar je heupen worden niet blij.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:42

Macs schreef:
Deuber en Partner. Ik heb de el campo, en kan eindelijk pijnvrij rijden. Voldoet denk ik aan jouw eisen, en is gemaakt voor rondgeribte paarden.

Ik wilde dit merk aanhalen. Ze hebben misschien niet allemaal mooie dressuurmodellen maar wel iemand met een holle rug hier zoveel beter op zien zitten. Plus ze zijn voor rondgeribte typetjes vaak ook wat beter voorbereid

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:38

[/quote]
Wintec vind ik alles behalve een smalle twist hebben. Ik heb altijd het gevoel dat dat zadel is gemaakt voor een lego poppetje :o Ik denk dat Bates niet anders is.[/quote]
Klopt bates is vreselijk. Laatst nog weer op test gereden een genot voor je billen maar je heupen worden niet blij.[/quote]

Dat dus! De eerste 8 weken heb ik echt genoten van mijn Bates en toen begonnen mijn heupen te protesteren. Ik had continu slijmbeursontsteking, echt zo pijnlijk.
Dit was direct over toen ik overging naar mijn Sella.

Vriendin van me heeft recent Bates aangeschaft en loopt inmiddels bij de fysio voor haar heupen.
Iedere keer als ik haar paard rij, dan denk ik ‘oh wat zit ik toch lekker “. Maar na een bosrit van 1,5 uur, loop ik gewoon een dag slecht door de heuppijn.
Ik hoop echt dat het anders is voor jou TS.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 10:37

kamsel schreef:
Welke seat en tree heb je in je wow?


Ik heb een shalow op een curved tree en een deep op een resintree. In beide zit ik matig. Onder de laatste loopt mijn paard niet

Ik heb inmiddels een mogelijke doorbraak in mijn zoektocht *\o/* Ik heb gisteren de Erreplus Vittoria van mijn instructrice gepakt en heb me daar toch fijn mee gereden! Ondanks dat zij (180+ en ultraslank) het tegenovergestelde lijf heeft van het mijne, zat ik er prima in. Ik moest mijn beugels wat langer doen om geen last te hebben van de wrongen, maar dat ging prima. Het kostte geen moeite om rechtop te zitten en mijn rug voelde na het rijden losser dan daarvoor. Dat is voor mij echt ongekend omdat ik meestal meteen rugpijn heb. Ook mijn paard was veel constanter en liep met meer afdruk en makkelijker over de rug. Wat een verschil!

Ik ben meteen MP opgedoken en ik kan morgen een Erreplus ophalen die net een maatje groter is en verplaatsbare wrongen heeft om uit te proberen. Het model van de zitting is verder gelijk. Met een beetje mazzel kan ik dus weer een aantal jaar vooruit!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 01-03-24 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Dressuurzadel gezocht voor moeilijk lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:40

Je zou dan ook nog naar een prestige kunnen kijken. Daar zat ik ook fijn in alleen lag op m’n merrie net niet fijn. Heb zelf ook ongelukkige heupen (heupdisplasie als kind) en ook nog hypermobiliteit in heupen en onderrug. Krijg spontaan kramp als ik in een te breed zadel zit :')

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:56

Ik vind dat er een groot verschil is tussen de 17 en de 18 inch van prestige. De laatste kan ik niet in zitten, veel te breed. Maar ook in de 17 had ik wel eens dat m'n heup op slot zat.
Bedenk me nu dat ik dat in de wow nog nooit heb gehad. Die heeft echt een smallere zit.
Wel heb ik een flat seat op m'n dressuurzadel. De diepe vind ik veel te gedwongen en krijg ik last van m'n rug van.