Paardenspullen sturen naar een goed doel/stichting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Paardenspullen sturen naar een goed doel/stichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 17:44

Het zal vast niet helemaal goed staan, maar ik raak een beetje verdwaald in de subfora. :')

Ik ben aan het verhuizen en ik kom veel spullen tegen die nog nieuw zijn of bijna nieuw. Sommige zelfs nog in verpakking/met kaartje. Het gaat dus niet om troep wat net zo goed weggegooid kan worden. Ik ben ook lui en heb geen zin in gedoe met marktplaats advertenties.

Zijn er goede doelen of stichtingen waar ik gewoon een doos (of meerdere...) met spullen heen kan sturen? Denk aan rusthuizen of iets met paarden in oorlogsgebied ofzo. Het maakt me nieteens uit of ze het verkopen om geld voor hun stichting te krijgen of dat ze het echt zelf gebruiken voor de paarden.

Ik zag wel wat adressen waar ik het heen kan brengen, maar ik ben lui heb het druk. :D

Dus weet iemand misschien wat? :)

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Paardenspullen sturen naar een goed doel/stichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:52

Ik heb een paar weken geleden een heleboel aan stichting Cap gegeven.Ze geven rijles aan groot en klein met een beperking.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:56

Nou ja, je kunt aan mij denken. Ik heb maar 5 rescues, maar dingen die ik niet kan gebruiken kan ik doorgeven aan een stichting in de Algarve of verkopen zodat het tegemoed komt aan de kosten van mijn paarden.
In mijn onderschrift staan mijn facebookpaginas

miepmier26
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-05-09

Re: Paardenspullen sturen naar een goed doel/stichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:31

Paardenkamp in Soest

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:38

miepmier26 schreef:
Paardenkamp in Soest


Deze idd! Je kunt het zelfs kosteloos opsturen naar ze.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:02

op "gezichtenboek" zamelt Nien Ke goederen in voor oa de Gambian horse & Donkey trust.

gelato

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:09

miepmier26 schreef:
Paardenkamp in Soest

Deze inderdaad!

En met een klikje op Google vind je ook meerdere andere organisaties die ook wat spullen kunnen gebruiken, dus als je echt veel hebt kan je altijd nog 'spreiden'.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:23

Bedankt voor de suggesties! Ik zal even kijken. Ik zal sowieso dat het Paardenkamp in Soest eind deze maand een snuffelmarkt hebben, dus die timing is misschien wel leuk. :)

gelato schreef:
En met een klikje op Google vind je ook meerdere andere organisaties die ook wat spullen kunnen gebruiken, dus als je echt veel hebt kan je altijd nog 'spreiden'.


Ja heb je gelijk in. :D Ik denk alleen dat ik heel suf gezocht heb of niet goed genoeg, want ik vind van veel organisaties niet duidelijk of ze wel of niet waarderen dat je ze zomaar een doos (of meerdere) met spullen toestuurt. Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die afgeleefde troep afstaan of dat je om andere redenen liever hebt dat mensen het persoonlijk komen afgeven. Dat is hier op dit moment even niet haalbaar vanwege combinatie werk/baby/verhuizen. Een doos naar het pakketpunt brengen is echter wel heel haalbaar. :D

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:17

https://prinsesmaximamanege.nl/

Onze missie is het aanbieden van hippische activiteiten aan mensen met en zonder beperking om vooruitgang te bevorderen in hun welzijn en maatschappelijke mogelijkheden

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Paardenspullen sturen naar een goed doel/stichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:27

Internationaal weet ik niet maar ik heb al mijn paardenspullen, behalve zadel, gedoneerd aan Paardenkamp.
Ik kon de spullen binnenbrengen bij de plaatselijke ruitershop en die hebben het geregeld dat iemand van Paardenkamp het zelfs is komen ophalen omdat het zo veel was :j

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:40

Ik heb ook zoveel spul waar ik geen zin in heb om moeite voor te doen, ik doneer het liefste aan Brooke.
Iemand hier ervaring mee?

gelato

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:43

Nielojram schreef:
Ik heb ook zoveel spul waar ik geen zin in heb om moeite voor te doen, ik doneer het liefste aan Brooke.
Iemand hier ervaring mee?

Volgens hun website:

Citaat:
Brooke streeft naar structurele hulp op grote schaal. Schenkingen van tuig uit het westen zijn niet structureel van aard. Stel, u schenkt zes bitten. Daarmee zijn zes dieren geholpen, terwijl er, in elke Brooke-kliniek, tienduizenden dieren geholpen moeten worden. Brooke stimuleert de plaatselijke nijverheid tot het vervaardigen en repareren van diervriendelijk tuig. Er worden gratis cursussen gegeven aan lokale hoefsmeden, tuigmakers en reparateurs. Met de verbetering van de kwaliteit van de goederen wordt vraag en aanbod gestimuleerd. Dus niet alleen de paarden en ezels, maar ook de mensen die hun brood verdienen met facilitaire diensten op het gebied van paarden hebben baat bij dit beleid van Brooke.
Voorts zijn de invoerrechten die op goederen moeten worden betaald in landen als Egypte of India hoger dan de werkelijke waarde van de goederen.
Als u Brooke wilt helpen, dan kunt u het beste de goederen zelf verkopen, en de opbrengst daarvan schenken aan Brooke.

https://www.brooke.nl/brooke/veelgestelde-vragen.html