Pomms oordoppen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolienx94
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-08-23

Pomms oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 09:52

Hebben jullie ervaringen met oordoppen voor het paard? Wanneer gebruiken jullie deze? Wat is de reden dat jullie deze gebruiken? En werkt dit goed?

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:38

Ik heb oordoppen liggen, eens gekocht om te kijken of dit een oplossing was voor een paard dat enorm kan flippen van geluid, Het merk weet ik niet maar het bleken een soort van veredelde pingpongballen te zijn die dat paard in 2 tellen uit haar oren geschud had, niet heel comfortabel voor het paard dus, en een hele klus aan training om ze erin te houden. Op de baan hier gebruikt men volgens mij vaak gewoon proppen van watten, ik denk dat dat beter blijft zitten.

Reggledoos
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Pomms oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:00

Watten of schuimrubber bollen. Kan absoluut schelen.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Pomms oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:29

Ben benieuwd en volg het even. Las hierover rond de jaarwisseling en vind het wel interessant voor de jaarwisseling voor mijn oudje. Die is dan volledig van de leg door het vuurwerkgeknal.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Pomms oordoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:17

ik heb afgelopen jaarwisseling deze gebruikt bij mijn IJslander:
https://www.dekroo.nl/products/lemieux- ... gIppPD_BwE

Hij heeft ze urenlang in gehad en was zeker beter voor rede vatbaar dan de jaren hiervoor. Het indoen en uithalen vond hij niet heel prettig (maar gewoon losstaand kunnen doen). Het werkt zeker, want toen de doppen op 1 januari 9:00u uit waren kon je duidelijk merken dat hij héél scherp was op geluid omdat hij dat dus had 'gemist'.

Ik zag later nog dat er ook een pony-maat van deze doppen is. Die had ik misschien liever gekocht. Maargoed, dit ging ook.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:07

dianaw33 schreef:
Ik heb oordoppen liggen, eens gekocht om te kijken of dit een oplossing was voor een paard dat enorm kan flippen van geluid, Het merk weet ik niet maar het bleken een soort van veredelde pingpongballen te zijn die dat paard in 2 tellen uit haar oren geschud had, niet heel comfortabel voor het paard dus, en een hele klus aan training om ze erin te houden. Op de baan hier gebruikt men volgens mij vaak gewoon proppen van watten, ik denk dat dat beter blijft zitten.


Dit is exact mijn ervaring met doe poms doppen. Schudden tot ze in de rondte vlogen of in de topjes van het oornetje zaten.