Forums » Over Paarden » [HAR] Harnachement |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wat te doen met kapot zadel? |
---|
xLeticia | |
Mijn oude zadel heeft nog super mooi leer met zachte kussens. Echter de boom is iets scheef, lijkt zeker niet gebroken. Dit is door twee verschillende zadelpassers geconstateerd.
Wat moet ik nu met het zadel? Zijn er mensen die het leer nog ergens voor kunnen gebruiken? Te koop zetten en de bevinding erbij vermelden? Of toch bij de vuilstort kiepen? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 16-07-24 18:21 |
belle_boef | |
Je kan er een leuke tas van maken.
|
Geplaatst: 16-07-24 18:27 |
snorkel1986 | |
belle_boef schreef Je kan er een leuke tas van maken. Of een kruk om te zitten |
Geplaatst: 16-07-24 18:28 |
tamary | |
Misschien heeft hier wel iemand interesse? :
[UK] [ART] Leerbewerken, algemeen topic |
Geplaatst: 16-07-24 19:06 |
JudithGigi | |
Ik heb van mijne oude zadel allerlei dingetjes gemaakt, onder andere tasjes voor snoepjes en wat boekenleggers.
|
Geplaatst: 16-07-24 19:14 |
Nielojram | |
xLeticia schreef Mijn oude zadel heeft nog super mooi leer met zachte kussens. Echter de boom is iets scheef, lijkt zeker niet gebroken. Dit is door twee verschillende zadelpassers geconstateerd. Wat moet ik nu met het zadel? Zijn er mensen die het leer nog ergens voor kunnen gebruiken? Te koop zetten en de bevinding erbij vermelden? Of toch bij de vuilstort kiepen? Een boom is scheef of niet. Het is voor zadelpassers-in-opleiding leuk om te demonteren, je kan zoiets op marktplaats zetten. Mocht je hem in de kliko willen gooien ( mijn voorkeur) haal dan even een stanley-mes door het zitvlak en de kussens. Dan weet je zeker dat niet iemand denkt 'Goh, laat ik dat op mijn paard leggen, het ligt bij de vuilnis, dus het is vast een goed product' |
Geplaatst: 16-07-24 19:48 |
Wendy15 | |
Inderdaad het leer eraf halen om weer iets nieuws van te maken!
Zelf doe ik graag leerbewerken en je kunt leer echt prima weer een nieuw doel geven. Dit was bijvoorbeeld ooit een bank Heb je niet eens een naaimachine voor nodig, met heel basic gereedschap kom je een heel eind. Zelf stik ik alles met de hand. |
Geplaatst: 16-07-24 19:56 |
dianaw33 | |
Als je hem toch niet meer gebruikt: haal hem zelf eens uit elkaar tot de kale boom, en kijk waar de scheefheid zit, zo leer je er zelf nog iets van. Zit het in de boom of zijn het toch de kussens? Het verbaast mij (niet jij specifiek) dat paardeneigenaren in het algemeen zo weinig zadel- basiskennis hebben, dat een scheef zadel niet opvalt, en daardoor vaak rijtechnische problemen ontstaan die weer met het kansloze - Rij hem er doorheen- verhaal opgelost moeten worden. Als je hem netjes volgens de richlijnen sloopt, kun je het leer vervolgens gebruiken om die leuke dingen va te maken de hier in het topic staan. BTW: scheve kussens kunnen vaak nog gecorrigeerd, een scheve/kapotte boom kan in de fabriek vervangen, vraag is alleen of je zadel dat nog waard is.
|
Omhoog |
Geplaatst: 17-07-24 08:40 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [HAR] Harnachement |
Inloggen |