Wie heeft ervaring met bepaald type bitloos hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:06

Smurf, ik wil ook dikke teugels want heb gevoelige handen = geen geintje. Maar eigenlijk beige of zwart, wit vind ik ook mooi maar die worden denk ik snel goor. En met clips dus. Maar niet via Voest want die zijn onbetaalbaar. Jij weet wel adresjes toch?

Germie, frontriem heb ik geen moment gemist (mijn paard heeft ook enorme voorpluk dus frontriem zag je toch al niet) en keelriem heb je eigenlijk door de kruisriempjes. Een keelriem zit dan alleen maar in de weg en zou de werking van dit hoofdstel teniet doen.

Allen: volgens mij is de site van ruitersportshop uit de lucht.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:15

Sox zat jij ook heel de rit met zo een domme glimlach van oor tot oor

Echt de eerste keer bitloos buiten voelde ik me zo geweldig!!!!!
Kwam ik ook nog iemand tegen die met een hoop ijzergeweld te paard was...en die helemaal geschokt was dat ik zo buiten reed "levensgevaarlijk" en het eeuwige "jah dat hoef ik niet te doen met mijn paard" werd ook nog opgemerkt.

Toen was ik echt zo trots....en ik had zelf het idee dat Quint ook helemaal snapte hoe stoer hij was

*Edit* verkeerde smilie
Laatst bijgewerkt door Cars op 25-03-06 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22332
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:16


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:25

CarS, ja, ik had dat ook, zat als een idioot op mijn paard te smilen

Kwam in het bos iemand tegen met haar hondje die ik ken van de wandelingen met mijn hondjes. Ooooh, riep ze al uit de verte, wat is dat toch een mooi paard. De weilanden waar Sox staat grenst namelijk aan het bos. Ze wist niet dat ze van mij was en we hebben een tijdje staan kletsen. Sox verzette geen voet Sheltie was ook superbraaf en mocht ruiken aan sokken, haha. Vrouw vond bitloos hoofdstel prachtig. Enfin, toen ik wegreed kwam er helemaal een idiote smile op mijn gezicht. In het bos nog 2x helling opgestormd en tussen behoorlijke stronken door gelaveerd, super super.

Bedankt smurf voor de link.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: Wie heeft ervaring met bepaald type bitloos hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:21

Ik heb het hoofdstel betaald, dus hopelijk heb ik hem eind van de week. Sox, jij bent dus direct er mee naar buiten gegaan. Ik denk dat ik eerst ga oefenen in de bak. Ik verwacht geen problemen eigenlijk. Spet luistert goed ook naar stemhulpen. Leuk dat het hoofdstel zo goed bevalt al!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:21

Ik heb ook eerst een kwartier in de bak geoefend, Spetter. Kijken of we het samen allemaal wel snapten En toen via een rustig zandpad naar het bos vlakbij. Terug wel via een stukje weg.
Sox heeft met bit soms de neiging te knikken met haar hoofd en dat heeft ze nu niet eenmaal gedaan. Ben ook benieuwd straks hoe het gaat met de pollen. Nou ja, ik heb daar zo'n pollennetje voor en dat kan ook aan die neusriem.
Ben benieuwd Spetter hoe het jullie bevalt!

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:03

Ik heb model 'cook' sinds gisteren. Ik merkte weinig verschil tussen met bit rijden en zonder bit. De paarden (heb het bij 4 paarden geprobeerd) gaven gewoon na en zelfs een sprongetje ging goed.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: Wie heeft ervaring met bepaald type bitloos hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:14

Heb het hoofdstel donderdag binnen gekregen! Ziet er erg mooi uit. Nu nog droog weer als ik vrij ben en dan proberen maar! Baal er van dat ik hem nog niet heb kunnen proberen. Ben ik vrij, regent het de hele dag, zoals hier nu. Toevallig had ik thuis nog dressuurteugels met koperkleurige gespen. Lagen in een tasje met oude "rommel" Even ingevet en ze zien er mooi uit, staat erg mooi bij het hoofdstel.
Hopelijk komende week even een buitenritje uitproberen.