Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:38

Ik reed zaterdag op mijn dure maar super fijne Hulsebos zadel, hoor ik een keiharde krak en schiet mijn beugel los. Ik dacht oeps beugelriem kapot. Maar ik kon het me niet voorstellen, want er was voor ik ging rijden niks mee.

2 Seconden later viel mijn beugel op de grond! Ik stap af. En ik ging kijken, doe ik mijn zweetblad omhoog hangt de hele bevestiging van het haakje van de steigbeugel erbij (zow van hallo, ik denk dat ik niet meer werk) Ik vet pissig, was net een week ziek geweest en was blij dat ik eindelijk weer eens kon rijden!

Nu hebben wij mijn zadel direct naar de hulsebos winkel terug gebracht(het is nog geen 2 jaar oud en er zit geloof ik 3 jaar garantie op). Die mevrouw in de winkel schrok ervan dat zo iets belangrijks aan een zadel kapot was gegaan, ze ging het meteen maken en dinsdag konden we het weer ophalen.

Dinsdag: mijn vader komt aan bij hulsebos om mijn zadel op te halen, maar mocht het zadel niet meenemen, er mankeerde nog wat aan en dat ging ze ook maken. Morgen was het klaar

Woensdag: we krijgen een telefoontje, we konden ons zadel misschien maandag pas op komen halen. Want alles wat aan de boom vast gemaakt zat is afgebroken(nu snap ik waarom mijn paard van het een op andere moment zijn rug ging wegdrukken en moeilijker ging doen).
De maker van hulsebos is nu op vakantie en gaat maandag direct mijn zadel repareren!!!!

Als het te erg kapot is, krijg ik geheel vergoed een nieuw zadel maar, het wordt allemaal met de hand gemaakt en dat duurt 6 tot 12 weken.



Al met al wordt het keurig opgelost, maar wat vinden jullie nou?
Een zadel van +- €1800 is binnen 2 jaar kapot en zo erg. Moet ik nou akkoord gaan met reparatie of moet ik kijken naar een nieuwe! Verder over het zadel geen klachten, het is een fijn zadel!

Ik hoor graag jullie reactie!
SOrry voor het lange verhaal!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:40

poe, moeilijk.. ik zou wel een nieuwe willen denk ik. en er moet iemand naar komen kijken als het af is hoe het ligt enzo.
verder een goed leen zadel mee eisen.

en een goede sorry mag er ook wel vanaf

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:42

een leenzadel, als het nog langer gaat duren ga ik dat inderdaad halen, maar momenteel kan ik toch niet rijden omdat ze een insectenbult heeft op de plek van de singel die nogal gevoelig is.

Jij vind dus dat ik een goed zadel moet eisen!?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:42

ik zou accoord gaan met de reparatie, mits ze kunnen garanderen dat de pasvorm hetzelfde blijft en alles netjes wordt gedaan.
spullen blijven spullen en kunnen nu eenmaal kapot gaan. je hoeft neem ik aan voor de reparatie niets te betalen, dus als ze bij Hulsebos netjes hun werk doen?
wel bij de zadelmaker even een leenzadel vragen, wie weet duurt het nog een of twee weken voor je je zadel terug hebt.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:43

Phoeeh.. Ik zou ook echt heeeel kwaad zijn!
Hmm tja € 1800 voor een zadel is niet niks.. Een heel nieuw zadel klinkt ook wel aantrekkelijk.. maar die 6 tot 12 weken kan gewoon echt niet..
Kan je zolang niet een zadel van deze winkel te leen krijgen? Dat vind ik wel zo eerlijk..
Je voelt je vast machteloos: je schaft een nieuw Hulsebos zadel aan en nu dit!!
Tja.. ik weet het ook niet om eerlijk te zijn..
Heel veel succes met het maken van je keuze!!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 20:45

jawel, tuurlijk hebben ze een leenzadel

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:52

Ik vind dit wel heel frappant, ik hoor niks dan klachten over de hulsebos zadels,
Ik heb ook begrepen dat ze een goedkopere kwaliteit boom gebruiken en daardoor veel bomen binnen een zeer korte tijd breken.
Heb eigenlijk toch nooit gesnapt waarom iedereen zo wegloopt met hulsebos.
De zadels zijn enorm duur, komen gewoon uit Engeland en worden kant en klaar aangeleverd bij hulsebos, die hoeft het zadel alleen nog maar in elkaar te zetten en er zijn embleempje opzetten.
Het hele Hulsebos zadel word overschat, tuurlijk het zadel ziet er echt perfect uit, het leer is waanzinnig mooi, maar de kwaliteit - prijs verhouding is belabberd.
Als je het zadel door een goeie zadelmaker uit elkaar laat halen dan schrik je je kapot.
Doodzonde dat ze voor zo`n mooi en fijn zadel zo`n goedkope boom gebruiken.

Ik zou het dus ook absoluut niet pikken. en zorgen dat je of een gerepareerd 100% zadel terugkrijgt of een nieuwe ofzo.
En laat je niet afschepen want deze klachten zijn absoluut bekend bij hulsebosch

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:56

wel heel vreemd dat er zomaar iets kan afbreken
dat zou je toch niet verwachten van een zadel van die prijsklasse
ik zou me goed laten informeren wat er precies stuk is aan het zadel.
ws is er een ook stuk van de boom afgebroken
een boom kan breken als ie te krap is aangemeten dan komt de boom nl onder druk te staan
persoonlijk zou ik geen gerepareerd zadel willen
stel dat het zadel scheef blijft na de reparatie...
hulsebos kan natuurlijk niet binnen een week een nieuw zadel te voorschijn toveren
een leenzadel lijkt me niet zo'n goed idee
dat is toch een zadel wat op meerdere paarden gelegen heeft
straks is zijn rug ook nog naar de maan

pmarena

Berichten: 48299
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:51

Tarah5 : Dat is nogal een ramp zeg , wat je nu verteld

Er kan natuurlijk altijd wat fout gaan , je kunt altijd een fout product ertussen hebben zitten , maar van zo'n duur zadel mag je zo'n ernstige beschadiging toch niet verwachten.

Ik neem dan ook aan dat ze bij Hulsebos er alles aan zullen doen om je zo goed mogelijk te helpen om de schade enigszins te herstellen die hun naam nu bij je heeft geleden. Ikzelf zou niet graag een zadel met deze schade laten reperaren en weer in gebruik nemen , zou er een naar gevoel bij hebben.

Maar aan de andere kant mag je verwachten dat ze er absoluut voor zullen zorgen dat dit zadel in perfecte staat bij je terugkomt zodat je niet nog eens een slechte ervaring met hun merk krijgt.

Ik zou toch wel even heel goed informeren , liefst henzelf bellen.

En dan vertellen hoe erg je geschrokken bent , hoe teleurstelend je het vindt dat dat met een zadel in die prijsklasse gebeurd , en dat je er geen goed gevoel bij hebt als dit weer aan elkaar gezet wordt...bang dat het nog eens fout gaat. Wellicht dat ze je dan zelf aanbieden om een nieuw zadel te leveren , zodat ze je als tevreden klant behouden....? Om zulke schade te repareren zal vast ook meer kosten dan gewoon een nieuwe geven

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:33

Ik zou bij reparatie op papier willen hebben wat er gerepareerd is (evt met foto's) en de garantie dat bij evt herhaald probleem of ander probleem het zadel retour kan of wordt vervangen door een nieuw zadel met volledige garantie.
Ik heb dit overigens pas één keer meegemaakt, dat zadel was ruim 30 jaar oud. Bedenk wel dit is een nieuw zadel van 1800 euros.....

Ben benieuwd hoe dit afloopt, hou je ons op de hoogte?

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:18

jah natuurljik!

Ik wil zelf het liefste een nieuw zadel van hulsebosch. Alleen is het momenteel een probleem want ik kan niet 6 weken zonder zadel, heb wel een springzadel, maar dat is niet handig op dressuurwedstrijden een leenzadel zal dan toch wel echt moetne komen(aangepast).

Ik heb momenteel weinig tijd om zelf alles te regelen met hulsebos. Maar ik denk dat ik er vanmiddag toch eens een telefoontje aan waag. Ik wilde eerst wachten tot de eigenaar van hulsebosch er weer is.

@ Cavaletti, ik ben toch wel heel benieuwd wat voor klachten jij allemaal hoort. MIjn zadel heb ik zelf in elkaar gezet zien worden. En ik ben er ook van overtuigd dat het gewoon naar eer en geweten is gedaan.
Ik heb er verder ook geen klachten over hoor!!

Ik heb inderdaad ook een slecht gevoel bij een gerepareerd zadel!

Ik hoor graag nog meer reacties inhet maken van mijn beslissing en ik denk dat ik dit zeker laat lezen aan mijn vader die aan het kijken is wat wij met ons zadel aanmoeten!

Ik hoor graag van jullie

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:20

Het is trouwens absoluut voor de rest een super zadel!!!

Beesje
Berichten: 210
Geregistreerd: 17-09-04

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:25

Als het zadel verder helemaal naar je wens was zou ik het toch laten repareren.

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:35

dat is ook het probleem, het zijn enorme mooie en fijne zadels.
Alleen heeft Hulsebosch een beetje teveel dollartekens in zijn ogen.
Vroeger toen de oude heer Hulsebosch er nog zat, werden er goeie materialen gebruikt en zo is de bekendheid van de naam hulsebosch ontstaan.
Toen de oude Hulsebosch ermee uit schee en de zoon het overnam ging het mis. de zoon dacht met minder goeie kwaliteit materialen IN het zadel (dus zodat niemand het ziet) meer geld over te houden per zadel. Er zit dus nu een boom in die of scheef is of vaak breekt.
Je zou voor de grap eens moeten weten hoeveel mensen er al binnen 2 jaar een gebroken boom hebben met hun "dure" hulsebosch zadel.
Daarbij komt dat deze zadels echt het geld NIET waard zijn,
als je kijkt naar wat een Prestige, Passier of welk Top merk kost dan is het gewoon afzetterij.
De Hulsebosch zadels zijn gewoon bij hulsebosch in elkaar gezet en worden in een Engelse fabriek zoals Ainsley gemaakt.
Plak er een embleempje op en je kunt er zelf een naampje aan geven.
Als je ziet dat bijv het nieuwe ANky zadel 1500 euro kost en je weet dat je daar ook grotendeels de naam betaald, hoe kan een Hulsebosch zadel dan gewoon 1800 tot 2400 euro kosten.

Ik bedoelde taraah dat als je je hulsebosch zadel door een goeie zadelmaker bij jou uit de buurt uit elkaar laat halen dan schrik je je rot, omdat je dan ziet hoe klunzig en goedkoop het in elkaar is gezet.
Ik vind het doodzonde dat zo`n mooi en fijn zadel als de Hulsebosch verneukt word door goedkope materialen die VEEEEL belangrijker zijn voor een zadel als een mooie buitenkant. want tenslotte verknal je je paard met een slechte , scheve of gebroken boom.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:38

Hulsebos zadels zitten heerlijk, dat vind ik zeke, maar zit inmiddels liever op een iets minder zadel, dat tenminste wel lang mee gaat!

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:55

cavaletti schreef:
dat is ook het probleem, het zijn enorme mooie en fijne zadels.
Alleen heeft Hulsebosch een beetje teveel dollartekens in zijn ogen.
Vroeger toen de oude heer Hulsebosch er nog zat, werden er goeie materialen gebruikt en zo is de bekendheid van de naam hulsebosch ontstaan.
Toen de oude Hulsebosch ermee uit schee en de zoon het overnam ging het mis. de zoon dacht met minder goeie kwaliteit materialen IN het zadel (dus zodat niemand het ziet) meer geld over te houden per zadel. Er zit dus nu een boom in die of scheef is of vaak breekt.
Je zou voor de grap eens moeten weten hoeveel mensen er al binnen 2 jaar een gebroken boom hebben met hun "dure" hulsebosch zadel.
Daarbij komt dat deze zadels echt het geld NIET waard zijn,
als je kijkt naar wat een Prestige, Passier of welk Top merk kost dan is het gewoon afzetterij.
De Hulsebosch zadels zijn gewoon bij hulsebosch in elkaar gezet en worden in een Engelse fabriek zoals Ainsley gemaakt.
Plak er een embleempje op en je kunt er zelf een naampje aan geven.
Als je ziet dat bijv het nieuwe ANky zadel 1500 euro kost en je weet dat je daar ook grotendeels de naam betaald, hoe kan een Hulsebosch zadel dan gewoon 1800 tot 2400 euro kosten.

Ik bedoelde taraah dat als je je hulsebosch zadel door een goeie zadelmaker bij jou uit de buurt uit elkaar laat halen dan schrik je je rot, omdat je dan ziet hoe klunzig en goedkoop het in elkaar is gezet.
Ik vind het doodzonde dat zo`n mooi en fijn zadel als de Hulsebosch verneukt word door goedkope materialen die VEEEEL belangrijker zijn voor een zadel als een mooie buitenkant. want tenslotte verknal je je paard met een slechte , scheve of gebroken boom.



Hulsebosch maakt gebruik van het feit dat maar weinig mensen iets van zadels af weten. Vele standaart zadels moeten ook pas worden gemaakt op een paard. Een nieuw zadel ligt zelden goed. Als ik een bijv. stubben zou leveren worden de kussens ook aagepast.
Hulsebosch doet het zelfde alleen laat de delen van het zadel stanzen in het buitenland en stelt hier een zadel samen die "op maat gemaakt is"
Daaleman daarintegen maakt alles zelf behalve de boom. Die leveren echt handwerk.
In mijn ogen is het nu een goede marketing truc

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:57

nou precies, kan me er best wel boos over maken, want je word eigenlijk gewoon belazert. en het gaat niet om een paar euro maar enorm veel geld.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:02

Altijd een moeilijk onderwerp een Hulseboszadel... Heb klanten die er laaiend enthousiast over zijn, heb ook een klant waarbij bovenstaande problemen zich achter elkaar herhalen.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:03

hmmm jullie hebben op die manier gelijk, en ik wist absoluut niks van zadels. Iedereen bij mij in de buurt heeft alleen goede ervaringen met hulsebosch.

maar ik ben heel benieuwd hoe mensen tegen een hulsebosch zadel aankiujjken en hoe men er ervaring aan heeft overgehouden

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:05

Hey hallo niet boos worden heh!!! Het is maar een zadel, en daar blijf ik bij.

Misschien ook maar helemaal geen hulsebosch meer! Ik zal er eens over praten met mijn vader!

Ze komen in iedergeval een zadel maar aanpassen zodra het gemaakt is. Maar ben nu toch wel heel benieuwd wat er allemaal kapot is aan mijn zadel!

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:06

Mijn mening heb je al. Note vanuit het vak: De afwerking doet het zadel beter lijken ( duurder) dan reëel is. Ik persoonlijk vind ze al snel een € 500 te duur.....

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:11

Heb een super goed Hulzebos zadel die al 8 jaar!!! zonder problemen goed dienst bewijst. Mijn paard heeft geen rugklachten en het zadel zit uitstekend. Zelfs de beugelriemen nog nooit hoeven vervangen. Of dit komt omdat het nog gemaakt is door de "oude"Hulzebos weet ik niet. Ben een zeer tevreden gebruiker.

Wel zou ik een vervangend zadel vragen als de reparatie lang duurt.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:12

Tarah5 schreef:
Ik heb momenteel weinig tijd om zelf alles te regelen met hulsebos. Maar ik denk dat ik er vanmiddag toch eens een telefoontje aan waag. Ik wilde eerst wachten tot de eigenaar van hulsebosch er weer is.


Dit stukje begrijp ik niet helemaal Je hele zadel is naar z'n grootje, dan maak je toch tijd om "harde afspraken" te maken met de leverancier??? Volgens mij is de leverancier bereid om dit tot een zo goed mogelijke oplossing te brengen, zorg dan dat je daarop inspringt. Persoonlijk zou ik voor een nieuw zadel gaan. Die 12 weekjes levertijd wegen volgens mij niet op tegen de problemen die je hoogstwaarsschijnlijk nog gaat krijgen met een gerepareerd zadel wat nu zo in puin ligt. Houd het gewoon netjes en gooi verder alles in de strijd om het voor elkaar te krijgen dat je een nieuw zadel krijgt mèt volledige garantie...Succes..

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:14

goldens schreef:
Heb een super goed Hulzebos zadel die al 8 jaar!!! zonder problemen goed dienst bewijst. Mijn paard heeft geen rugklachten en het zadel zit uitstekend. Zelfs de beugelriemen nog nooit hoeven vervangen. Of dit komt omdat het nog gemaakt is door de "oude"Hulzebos weet ik niet. Ben een zeer tevreden gebruiker.

Wel zou ik een vervangend zadel vragen als de reparatie lang duurt.



zie je ..jij hebt nog de "oude" Hulsebosch zadels, die zijn over het algemeen wel goed. want die zijn nog door de oude heer Hulsebosch in elkaar gezet.

Daantjee

Berichten: 77
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: Noordoostpolder/Flevoland

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:18

IK heb ook wel soms op een hulsebos gereden en idd het zijn heerlijke zadels om in te rijden. maar als het al zo binnen 2 jaar kapot gaat dan zou ik er niet echt meer met vertrouwen op rijden maar je kan het altijd laten maken maja dat kost ook weer veel geld, maar ik heb dan nog wel iets van goh dadelijk rijd ik langs de weg of wat of wedstrijd en gaat me zadel opeens were kapot.