Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:20

Als er echt zoveel een kapot is zou ik wel een nieuw zadel willen hoor pauline! zulke kwaliteit verwacht je niet voor zulke zadels.. Al is de kwaliteit voor de zadels over het algemeen wel goed..
btw.. in ons topic zie je dat het maar 6 tot 8 weken zou duren en bij daan zei je gewoon 6 weken (???)

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:24

jah als ze het snel doen en daar ga ik vanuit! Ik kan toch echt niet zonder zadel! Maar normale levertijd is 8 tot 12 weken

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 10:28

Ophelia schreef:
Tarah5 schreef:
Ik heb momenteel weinig tijd om zelf alles te regelen met hulsebos. Maar ik denk dat ik er vanmiddag toch eens een telefoontje aan waag. Ik wilde eerst wachten tot de eigenaar van hulsebosch er weer is.


Dit stukje begrijp ik niet helemaal Je hele zadel is naar z'n grootje, dan maak je toch tijd om "harde afspraken" te maken met de leverancier??? Volgens mij is de leverancier bereid om dit tot een zo goed mogelijke oplossing te brengen, zorg dan dat je daarop inspringt. Persoonlijk zou ik voor een nieuw zadel gaan. Die 12 weekjes levertijd wegen volgens mij niet op tegen de problemen die je hoogstwaarsschijnlijk nog gaat krijgen met een gerepareerd zadel wat nu zo in puin ligt. Houd het gewoon netjes en gooi verder alles in de strijd om het voor elkaar te krijgen dat je een nieuw zadel krijgt mèt volledige garantie...Succes..


Ik wil absoluut een goed zadel terug.

Mijn beugelbevestiging brak af en ik dacht dat dat het was. Maar blijkbaar nog meer.

Ik ben net 18 en doen een versnelde rijcursus.(30 uur lessen in 3 weken)Ikkan na 5 uur bellen want zit ook gewoonn van 8 tot 4 op school.

Mijn vader heeft het zadel gekocht en gooit ook zeker wel alles iin de strijd hoor!

wAT IS JULLIE OPLOSSING DAN oeps capslock

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:30

Geld terug vragen en een ander merk zadel kopen!

(ik heb ook een Hulsebos gehad, of eigenlijk heb ik 'm nog steeds, eerste twee jaar niets aan de hand, op een gebroken singelstoot na, daarna begon de ellende, om de twee maanden nieuwe singelstoten, toen maar naar andere zadelmaker gebracht, nooit meer last van gehad, daarna losse popnagels, tot drie keer aan toe waarvan het uiteindelijke gevolg was een gescheurde boom, en dat in net aan 5 jaar tijd. Na wat rondvragen bleken meer mensen problemen te hebben en was ik er klaar mee. Ik vind het heerlijke zadels om mee te rijden, ze zitten super, maar kwaliteit in verhouding tot de prijs is, naar mijn mening, gewoon poedersuiker!)

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:12

Owhke ik begin steeds meer te twijfelen aan mijn zadel! Ik hoor graag meer ervaringen!

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:31

Tarah5 schreef:
Hey hallo niet boos worden heh!!! Het is maar een zadel, en daar blijf ik bij.



Het is anders wel iets om flink boos over te worden.
Je zal ergens in rengalop zitten en je beugel breekt onder je weg.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:34

viewtopic.php?t=156335

Nog meer hulsebos.

er moeten er nog meer zijn, maar de zoekfunctie werkt niet helemaal..

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:38

Je hebt een duur nieuw Hulsebos zadel gekocht en ik zou niet anders van Hulsebos eisen dat je een NIEUW zadel krijgt die weer helemaal is aangepast op je paard !

Ik heb het zelf met een Rosner zadel gehad dat er een laagje onder de beugelriemen (vernislaag) steeds los liet waardoor het zadel erg snel sleet. Ik heb tot 2 x toe een NIEUW zadel gekregen van Divoza, dus als het met een goedkoper zadel kan, kan je helemaal van Hulsebos een nieuw zadel verwachten.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:43

Ik maak me er ook wel druk om, HET IS DENK IK HET GEVAARLIJKSTE WAT KAN GEBEUREN! ZONDER DAT JE HET AANZIET KOMEN!

Maar wat moet ik zeggen dan om te zeggen dat ik een nieuw zadel eis. Ik ga ervan uit dat als het niet goed is met het zadel dat men dat dan verteld, en zelf ook met een oplossing komt. Ik denk niet dat de aanwezige bij hulsebos niet voor niks wacht tot de echte baas er is!

Stel ik koop een nieuw zadel in dezelfde prijsklasse, wat voor zadel adviseren jullie dan?

Met vriendelijke groet!

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:46

Ik heb een Prestige en omdat ik zelf in de ruitersportspullen zit ben ik bij veel meetings geweest over zadels en dan komt de prestige als een van de beste uit de bus, super goed en fijn zadel.

ik heb dan een van de duurdere de Prestige Top Dressage en die kost in de winkel 1600 euro, maar elke euro meer dan waard.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:48

Hetja schreef:
viewtopic.php?t=156335

Nog meer hulsebos.

er moeten er nog meer zijn, maar de zoekfunctie werkt niet helemaal..


Dat topic heb ik destijds gestart en ik heb inmiddels ruim 3 jaar een Hulsebos-zadel. Ik ben er heel tevreden over.

@TS, ik denk dat dit enorme pech geweest is. Hulsebos zal het vast netjes voor je willen oplossen.

pantarhei

Berichten: 9082
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:52

Ik vind het jammer dat er nu gelijk heel negatief over hulsebos wordt gedaan. een mercedes gaat ook wel eens snel kapot en dan roept ook niet iedereen gelijk wat een rotmerk is het ook.

Ik vind het eerlijk gezegd netjes hoe ze het voor je oplossen en als je een nieuwe krijgt en in de tussentijd een leenzadel dan doen ze er in mijn optiek alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. jE hebt gewoon pech gehad en gelukkig niet tijdens een wedstrijd of verre buitenrit.

Ik vind het jammer dat er zoveel reacties van bokkers bij zitten die gelijk zo negatief doen. Kun je over elk merk wel zeuren en zeiken, er gebeurt met elk product wel eens iets.

Ennuh het is toch ieder zijn keuze welk merk zadel die koopt en of die een nieuwe of gebruikte koopt?

groet,

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:55

Maar een merceders verkloot niet de rug van mijn paard, mijn lieveling, mijn alles, ja toch.
Het valt mij op dat er veel klachten over de Hulsebos zadels zijn, en dat ze opvallend minder lang mee gaan dan zadels van gelijke prijs.
Ik vond en vind het nog steeds een super zadel om in te zitten alleen weegt dat op een gegeven moment niet meer op tegen de klachten.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:03

Ik ben ook wel tevreden, ik vraag me alleen af of het verstandig is om het zadel te repareren!

Ik ben tevreden hoor! Alleen iedereen hiero begint gelijk hun NEGATIEVE reacties op te schrijven. Ik vind dit fijn om te horen!

Het is maar een zadel een gebruiksmiddel, maar wel een hele belangrijke. IK koop een duur zadel, dan mag ik er toch vanuit gaan dat het goed is en is het naar mijn id terecht dat ik twijfels krijg!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:04

Hetja schreef:
Maar een merceders verkloot niet de rug van mijn paard, mijn lieveling, mijn alles, ja toch.
Het valt mij op dat er veel klachten over de Hulsebos zadels zijn, en dat ze opvallend minder lang mee gaan dan zadels van gelijke prijs.
Ik vond en vind het nog steeds een super zadel om in te zitten alleen weegt dat op een gegeven moment niet meer op tegen de klachten.


Mijn zadel ziet er anders nog als nieuw uit na ruim 2 jaar...

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:06

Hulsebosch lost het absoluut keurig op! Alleen ze zijn niet duidelijk!

Wat is er nou kapot en wat denken ze te gaan repareren. Het is toch niet gek dat ik dat graag wil weten?

Groetjes pauline

IK hoop dat jij er plezier aan beleeft, heb ik wel altijd gedaan, maar ik vind dit wel heel erg slecht voor een zadel van nog geen 2 jaar oud.

Ik vind het rare dat degene die hem zo zou moeten kunnen maken het niet aandurft en wacht op de expert. Ze zou dat toch gewoon moeten kunnen. En anders moet ze gewoon zeggen dat er zoveel kapot aan is, dat ze misschien een andere oplossing moeten vinden en zolang even wil wachten op de expert!

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:33

Stel ik koop een nieuw zadel in dezelfde prijsklasse, wat voor zadel adviseren jullie dan?


FLEUR DE LYS, echt op maat gemaakt voor ruiter en paard. Voor meer info over dit in Nederland vrij nieuwe merk mail of bel!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:50

Maar nu weet ik nog steeds neit wat jullie zouden doen,

Repareren of NIeuw

Walco_Aqua

Berichten: 2032
Geregistreerd: 11-01-05

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:52

Ik zou ook een nieuwe willen, als ze zoveel kapot is aan je zadel!
Wij hebben ook een Hulsebos en daar is nog niks mee aan de hand geweest.

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:54

Ik zou een nieuwe eisen. Gesleutel aan de boom kan nooit bevordelijk zijn! Hulsebos staat op zijn kwaliteit en goede service dus moeten ze dat ook verlenen!

cavaletti
Berichten: 6796
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:56

Tarah5 schreef:
Maar nu weet ik nog steeds neit wat jullie zouden doen,

Repareren of NIeuw


ik zou het niet pikken en absoluut een nieuw zadel eisen,

als alles nu ineens kapot blijkt te gaan dan komt het nooit meer goed, dan is er gewoon al teveel aangesleuteld. dit KAN en MAg niet bij zo`n duur zadel.

ben alleen bang dat hulsebosch je geen nieuw zadel geeft en het zadel gewoon repareert.
en dan blijf je niet lekker op je zadel zitten denk ik.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:57

Mijne ziet er ook nog als nieuw uit, alleen de binnenkant niet meer.

Ik hoop dat jullie tot een goeie oplossing kunnen komen!
Ik zou een nieuwe eisen, of geld terug!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:58

Ik ben benieuwd naar de reparatie en wil graag weten wat er allemaal kapot is.

IK ga overleggen thuis en zet dan ons (misschien besluit) neer.

Ik hoor graag nog meer reacties

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Hele zadel naar zijn mallemoer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:13

Ik heb zelf geen Hulsebos, maar toen ik op zoek was naar een nieuw zadel werd Hulsebos me niet aangeraden, omdat de 'oude' Hulsebos hele goede zadels maakt, maar de rest van de medewerkers een stuk minder is. Ik hoorde dat ze nogal tijdgebrek hebben en dat de zadels daardoor niet meer zo goed zijn als vroeger. ik heb nu trouwens een Stubben gekocht (op maat gemaakt....).
Een gerepareerd zadel lijkt mij niet zo fijn....liever een nieuwe!
Veel succes ermee in ieder geval!

pantarhei

Berichten: 9082
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:23

Als ik een nieuw zadel zou kopen, dan zou ik kiezen voor een zadelmaker die passervice biedt aan huis, waarbij ik verschillende zadels op mijn paard kan uitproberen, zodat ik kan kiezen uit een zadel dat goed op mijn paard ligt en waar mijn paard optimaal onder beweegt en waar ik goed in zit. Bij een merk lijkt me dat heel lastig. Dat zou voor mij al een reden zijn om geen hulsebos of ander enkel merk te kiezen.

Dat de TS wil weten wat er loos is en wat er nu precies gerepareerd gaat worden vind ik niet meer dan normaal, maar heb niet (goed?) gelezen dat dit het geval is, dat ze geen uitleg krijgt.Het hele verhaal is heel vervelend niet alleen voor de TS maar natuurlijk ook voor Hulsebos, die zit ook niet te wachten op dit soort problemen, wel dan?