Wie heeft ervaring met boomloos dressuurzadel Startrekk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SorayaLoveYa
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-03-06

Wie heeft ervaring met boomloos dressuurzadel Startrekk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:34

Wie heeft er ervaring met een boomloos dressuurzadel,, van startrekk?
Ik moet namelijk een nieuw zadel maar aangezien mijn paard er dan misschien weer uitgroeit zit ik te denken aan een boomloos dressuurzadel.
Hij lijkt wel op een echt dressuurzadel aan het fototje te zien, ik rijd ook wedstrijden dus ik wil wel dat hij er een beetje hetzelfde uitziet als een dressuurzadel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-06 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: boomloos dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:06

Ik denk dat in NL er nog niemand met dit model rondrijdt
Daar is ie te nieuw voor.

Ik heb wel de Startrekk Comfort ,en ben daar zeer tevreden over! Zo tevreden ,dat mijn andere pony dit zadel ook heeft gekregen.

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:33

Ik zag wel die van Barefoot, heel interessant
Ik denk dat ik het ooit toch eens ga proberen op mijn Fjorden!

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:58

Dit kleine plaatje heb ik gevonden
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:14

Nou , hij ziet er in ieder geval heel erg standaard uit , dus als je daar naar op zoek bent dan is dit wel ideaal voor je denk ik

Vraag anders eens aan Don & Ron van www.buitenzinnig.nl of ze een testzadel ervan hebben....?

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:15

'k Vin de voorkant er 'standaard' uitzien, maar de zitting ziet er toch wel anders uit!

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:16

Ik denk niet dat je daar veel van ziet (jijzelf en de jury / omstanders) als je te paard je proefje rijdt

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:20

Ja, ofwel zou je wel een heel erg belabberde zit moeten hebben

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:31

Een vriendin van me heeft een heather moffet zadel, ziet er ook erg dressuurachtig uit...

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:44


SorayaLoveYa
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:24

Ja idd;) Maar de barefoot dressuurzadel vind ik persoonlijk niet zo mooi (want hij lijkt niet zo erg) En deze heeft ook wel verschillen maar lijkt toch meer vind ik zelf, en k denk dat k dan misschien ff een test zadel aan ga vragen:D

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:15

Ik ben juist blij dat die van Barefoot niet lijkt , standaard dressuurzadels hebben veels te veel overtollig materiaal , dat gaat ten koste van een fijn contact met je paard.

Ik wil zelf absoluut geen zadel met zo'n rond lopende zit die van achteren en van voren omhoog gaat , krijg je snel rugpijn van.

Het leuke aan de Startrekk is dan dat de zitting op het plaatje vrij vlak gemaakt lijkt te zijn. Dit geeft dan een net iets ander uiterlijk , maar imo wel veel meer mogelijkheid tot comfort

En de voorkant is ook zo dik gebouwd (met dikke kussens naar beneden , achter de schouders van je paard langs) dat je zo'n berg materiaal tussen jezelf en je paard krijgt.....gaat ten koste van contact , soepelheid van het zadel , en bewegingsvrijheid van de schouder bij het naar achteren komen van het voorbeen.

Weet niet hoe dat bij de Startrekk zit verder.

De Barefoots hebben al die "rommel" niet , zijn dus functioneel gebouwd , dat vind ik belangrijker

Overigens denk ik dat de Dressuur Barefoot voor mij ook niks is hoor , zelfs dat vind ik al teveel materiaal tussen mij en paard met die lange zweetbladen denk ik


Ansur en Heather Moffet hebben inderdaad ook dressuur-type boomloze zadels.

Maar deze van Startrekk oogt verreweg het meest als een normaal dressuurzadel dus wat dat betreft is hij ideaal voor mensen die boomloos willen maar dan met zo weinig mogelijk uiterlijke veranderingen

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:18

Maar als ik de Startrekk nader bekijk,krijg ik de indruk dat je wel heel erg achter in je zadel zit..
Of lijkt dat maar zo ?

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:23

neem eens contact op met harnessmaker op dit forum en vraag hem eens persoonlijk hierover, kan je mogelijk een goed uitsluitsel geven aangaande ligging voor jou paard. Velen zijn je reeds voorgegaan in een goed persoonlijk advies van hem. Hij reageert ook lekker snel terug.

Succes en staar je niet blind op een zadel of het begrip boomloos maar kijk wat goed voor je paard kan zijn of gemaakt kan worden door de vakman.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:04

yulan schreef:
Maar als ik de Startrekk nader bekijk,krijg ik de indruk dat je wel heel erg achter in je zadel zit..
Of lijkt dat maar zo ?


Dat is mijn indruk ook , zo van het plaatje

Daarom is het ook echt een zadel dat je zelf moet proberen , vind ik.

Maarja dat is in feite met elk zadel natuurlijk dat het bij jou en je paard en het werk moet passen.

Maar dat vraag ik me idd ook al een tijdje af , goed opgelet !

jjs
Berichten: 184
Geregistreerd: 08-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:15

Dit is nog een boomloosdressuur zadel de trekker:
http://www.stocksattel.com/html/treeless.html

Volgens mij is er wel iemand hier die met een Startrekk dressuur rijdt, kheb vanmiddag 124 pagina's in een huiskamer topic doorgeworsteld over boomloos (pffff) en toen kwam ik de naam toch een paar keer tegen.

Ik zit zelf ook aan zoiets te denken, maar dan bestel ik eerst een testzadel bij buitenzinnig.

Dus ik hou het topic even in de gaten.

Nielojram

Berichten: 7818
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:59

Micha schreef:
neem eens contact op met harnessmaker op dit forum en vraag hem eens persoonlijk hierover, kan je mogelijk een goed uitsluitsel geven aangaande ligging voor jou paard. Velen zijn je reeds voorgegaan in een goed persoonlijk advies van hem. Hij reageert ook lekker snel terug.

Succes en staar je niet blind op een zadel of het begrip boomloos maar kijk wat goed voor je paard kan zijn of gemaakt kan worden door de vakman.


hier sluit ik mij volledig bij aan!

Anoniem

Re: boomloos dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:47

VSW --> HAR.