Prestige of Euroding zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Prestige of Euroding zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 03:18

Wie heeft er ervaring met een Prestige of Euroriding Luxor

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 07:07

Ik heb een Luxor, geweldig zadel!!!!
Mijn instructrice heeft óók een luxor en mijn vorige instructrice reed ook met een luxor. Ze vonden ze ook beide erg fijn.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:15

Euroriding Luxor niet maar de Diamant wel, ook dat is een geweldig zadel! (in profiel evt. te zien )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:27

Ik heb beide Euroriding Luxor dressuurzadel. Zit echt super, paard loopt ook lekkerder sinds ik het zadel heb en ik zit veel rustiger. Zat altijd al niet echt verkeerd, maar voel dat ik nog netter rechtop zit. Bij mijn Ainsley zakte ik weleens voorover als ik wat meer moe was of last van mijn rug had...

De Prestige (Golden Star) heb ik pas sinds deze week en dat is een springzadel. Wel goede kwaliteit en de pasvorm is ook erg goed. Vind hem ook wel goed zitten.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:41

prestige top dressage of prestge leonardo zitten beter dan euroriding, vind ik, maar smaken verschillen.
Ik vind persoonlijk de dikke kniewrongen heerlijk, en zachte zit, automatisch zit je rechtop. Ze passen makkelijk op verschillende paardenruggen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:33

ik heb sinds kort een euroriding luxor. wat een superzadel! past mij en m'n paard veel beter dan m'n oude kn (hoewel dat echt m'n "leunstoeltje" was).
ik ben dierenfysiotherapeut, en daarom nogal gefocussed op paardenruggen. de ruimte tussen de kussens is bij euroriding erg ideaal (wat breder, zodat de rug niet ingeklemd wordt). ze passen op veel verschillende paarden, maar ik vind van de luxor de kamer wel smal vallen.
succes met beslissen!

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Prestige of Euroding zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:20

Ik heb Prestige Dressage en een Prestige springzadel. Je hebt een zachte zit en het rijd fijn!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:24

Ik heb zelf de Euroriding Luxor. Mijn zusje had een Prestige Top Dressage. Ik ben dus de Euroriding gewend. Ik vind de Euroriding zachter zitten en stroever (je plakt als het ware in dat zadel). De top dressage zat ook erg lekker, maar zo ontzettend glad.
In de top dressage kan ik wel beter m'n benen lang houden. Daar heb ik in mijn zadel wat moeite mee.

choor

Berichten: 293
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Enter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:00

Ik heb de Prestige Top Dressage. Vind hem super fijn zitten! Hele dikke wrongen en ik heb er helemaal geen last van dat hij zo glad is volgens sommigen...

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:01

Ik rij regelmatig met een Top Dressage en ik had vroeger de Euroriding Diamant. De Diamant heeft mijn voorkeur. De Top Dressage zit te gesloten voor me en ik word erin naar voren gewipt. De Diamant was een heerlijk zadel, degene die hem gestolen heeft mag hem altijd terug komen brengen

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:06

ik ben ook een euroriding diamant fan!!! de prestige vind ik teveel een gevormde zit, en op de diamant heb ik een neutrale zit....... uhhh hoe kan ik dit eigenlijk het beste verwoorden...............................

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:10

Hoi, ik heb een Luxor een heel fijn zadel, de prestige vind ik in de winkel heerlijk (op zo'n nep bok) maar op mijn paard zat hij minder fijn, maar dat verschilt per paard, ik zou met allebei even rijden en dan een keuze maken, succes!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:20

Ik had een Prestige top dressage, heel fijn zadel maar het lag niet lekker op mijn nieuwe paard.
Overgestapt naar de Euroriding Diamant, heb bij de aankoop ook de Luxor uitgetest, ook een super fijn zadel maar uiteindelijk toch voor de Diamant gekozen.
Laat beide zadels komen tijdens het passen en uitproberen maar dan kom je er het beste achter welk zadel het beste bij jou past

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:22

Heb net de Euroriding luxor gekocht, heb veel zadels gepast maar dit lag het beste op mijn paard en zit echt heerlijk, blijf goed in het zadel zitten en heb genoeg wrong.
Maar het beste is toch om ze gewoon op je paard te testen, het zit altijd anders dan op die bok in de ruiterzaak.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:03

Ik heb een euroriding diamant, echt een super zadel waar ik heel tevreden over ben. Het past op erg veel paarden en ik vind het super zitten.

Maar als ik jou was zou ik gewoon wat zadels op je paard passen. Het belangrijkste blijft dat je zadel lekker op je paard ligt.

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:56

weet iemand de prijs van een tweedehands euroriding luxor zadel?

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:01

nathe schreef:
weet iemand de prijs van een tweedehands euroriding luxor zadel?
dat ligt aan de leeftijd natuurlijk.Kijk eens op marktplaats,maar reken zeker op 7 a 800 euro voor eentje van een jaar of 2/3 oud.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:14

of kijk even op de site van het drunens ruiterhuis die heeft er ook liggen bij 2e hands zadels

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:33

een luxor, echt een heerlijk zadel na mijn ainsley!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:34

nathe schreef:
weet iemand de prijs van een tweedehands euroriding luxor zadel?


Ze kosten nieuw 1.395 euro.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: Prestige of Euroding zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:34

Nog een euroriding fan!

Ik heb de diamant en zou echt niet meer zonder willen! Heerlijk zadel!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:50

Vonnie84 schreef:
nathe schreef:
weet iemand de prijs van een tweedehands euroriding luxor zadel?


Ze kosten nieuw 1.395 euro.



Op de site van drunens ruiterhuis staan nu 2 luxors, 2de hands. beide 17.5 inch de ene rond de 800 de andere rond de 1100 euro.

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:42

Ik heb een prestige gehad (een appalosa ofzo heette die) een veelzijdigheidszadel dressuur gericht. Erg lekker zadel.
Nu heb een dressuur euroriding, geen idee welke. Maar die zit geweldig Beter nog dan de Prestiga, maar dat komt denk ik, omdat dit dressuur is.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:02

Ik heb een Prestige Top Dressage, vind het een heerlijk zadel. Erg zacht, goede beenliggen maar niet zo'n zadel waar je in vast gezogen wordt. Erg veel bewegingsvrijheid nog!

Kittyk
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Prestige of Euroding zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:50

Ik heb toevallig beide zadels geprobeerd. De grootste verschillen waren dat de euro riding een verende boom heeft en dat je meer in een bepaalde zit gedwongen wordt. De prestige heeft een vaste boom en je hebt wat meer vrijheid met je benen. Ook heeft de prestige inderdaad dat de kussens meer uit elkaar liggen dan de euroriding zodat de ruggengraat van het paard goed vrij ligt.

En zoals bij elk zadel is het van belang dat de schoft voldoende vrij ligt en het schouderblad van het paard. Ik heb uiteindelijk de prestige genomen vanwege de vaste boom. Met een verende boom moet je zowel in de cadans van het paard meegaan en in de cadans van de boom. Als je een heel erg bewegelijk paard hebt is het makkelijker als je een vaste boom hebt.

Beide zadel zitten erg lekker (zachte zit) maar het is de hele combinatie die telt, paard, ruiter en zadel. Hoop dat je hier nog wat aan hebt.

Groetjes