Zadelmarkt-zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 01:01

Mijn zadel is trouwens ook te koop nu.
Het ligt niet goed meer mijn op mijn pony omdat hij veel meer bespiering heeft gekregen
Ik heb geen zin om hem te laten aanpassen omdat ik sowieso van plan was een 2de hands boomloos zadel of wintec erbij aan te schaffen.

Dus wie interesse heeft pb maar

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:14

Ik heb ook zojuist een dressuur zadel van Mareno? Merano gekocht. Kom even niet meer op de naam. Ik vermoedde al dat die van zadelmarkt is. Het zadel zit erg fijn en ziet er als 2de hands zadel er erg goed uit.

Bovendien is het een mooi training zadel totdat de kwpn-er weer een beetje slanker is. En dan ga ik kijken voor een zadel wat tegen die tijd weer beter past.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:30

Ze verkopen zag ik laatst ook Merovech zadels. Heb er 8 jaar geleden één gekocht hier bij de ruiterszaak en moet zeggen een zeer fijn zadel. Hij is veel gebruikt en ziet er werkelijk nog uit als nieuw. heb er nu ook het springzadel van gekocht

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:33

Ik raad je ZO erg aan om naar een 2e hands (merk) zadel opzoek te gaan, misschien ziet het er niet geweldig uit maar na 2x rijden met zadelmarktzadel heb je het zelfde want dat ziet die er natuurlijk ook niet als nieuw uit. Opvulling = niks , zit = niks ... Echtwaar, ik heb meerdere zadels gezien die waren opgevult met karton en ik heb er zelf ook zo eentje gehad en mn pony kreeg er drukplekken van ookal leek het goed te liggen...

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:36

ik denk erom om de veelzijdigheid lak 800 te kopen
Iemand ervaring mee??

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:47

Ja! heb hem gezien, een keer op mn pony gehad, en ik ken iemand die hem een tijd op haar pony had en heb er ook wel eens op gereden.

Bij het zitvlak is het leer strak gespannen waardoor er lucht onder zit. Voelt heel raar.
Het leer is binnen 1 week bruin op plekken waar je zit.
en het heeft geen stevige ligging.

Het uiterlijk van het zadel is wel netjes. Maar daar hoef je het natuurlijk niet voor te doen.. Echtwaar, ik raad het echt af..

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:50

Ik zit nog eens op die site te kijken, had er echt een jaar niet meer gekeken maar er staat dus nog steeds de zelfde zadels op. Er zijn er wel een paar bijgekomen. Voornamelijk van het ''merk'' "merano''. Wat ik erg merkwaardig vind is dat zadels die vorig jaar daar al te koop waren met een andere merknaam. Ranger bijvoorbeeld, Nu worden verkocht als : '' Merk : Merano ''
Het slaat dus allemaal helemaal nergens op ...

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:31

ik had er echt op gerekend daar een zadel te kopen omdat de prijs er echt laag is ...
een tweedehands zadel vind je ook niet overal
dus nu weet ik even niet wat doen. Maarja eerst maar verder op zoek naar een paardje

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:36

Ik heb een Merano dressuur gehad en die beviel de eerste paar maanden best goed en lag ook goed. Later zakte die steeds naar 1 kant en heb ik um weggedaan. Tevens was het zadel eigenlijk te groot voor mij, te lange zweetbladen + ik schoof erin. Het leer was echt flut en er kwamen na een paar keer rijden al scheurtjes in..
Voor mij geen zadelmarkt meer in ieder geval, ik heb nu een tweedehands Isabell Werth en die bevalt stukken beter.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Zadelmarkt-zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:42

Roelke_ schreef:
Ik heb een Merano dressuur gehad en die beviel de eerste paar maanden best goed en lag ook goed. Later zakte die steeds naar 1 kant en heb ik um weggedaan. Tevens was het zadel eigenlijk te groot voor mij, te lange zweetbladen + ik schoof erin. Het leer was echt flut en er kwamen na een paar keer rijden al scheurtjes in..
Voor mij geen zadelmarkt meer in ieder geval, ik heb nu een tweedehands Isabell Werth en die bevalt stukken beter.


Als het zadel goed ligt zal het inderdaad niet langer dan een halfjaar goed liggen. Ik gebruik dit zadel ook puur met het idee dat ik later een nieuw zadel aanschaf, aangezien ik eerst het betreffende paard moet laten afslanken. Voordat ik een kostbaar zadel aanschaf!