vraag zitting dressuurzadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

vraag zitting dressuurzadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 11:40

Ik heb op het moment een zadel dat goed past op mijn paard maar ik vind de zitting niet zo fijn. Ik vind hem van boven wat te vierkant! Ik zit teveel op een kistje.

Ik ben nu dus een beetje aan het rondkijken naar wat anders.

Ik zoek dus een zadel dat van boven mooi rond is zodat je benen netjes afhangen.

Ik heb zelf een Stubben siegfried springzadel waar ik heerlijk op kan zitten. Die is wel mooi rond. Maar de dressuurzadels van stubben liggen toch niet lekker op mijn paard.

Ik kan nu een Kieffer Wien overnemen van iemand maar heb geen idee of die wel lekker zit.

Wat zouden jullie mij aanraden. Welke zadels zijn in de zit niet te vierkant en te breed?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:22

Ik vind zelf een kieffer erg hard zitten, maar dat verschilt toch per persoon.... Misschien dat je een paar keer kan proefrijden er mee??

Ik heb een BR Mozart dressuur zadel, vind het een heerlijk zadel, met zachte zit.... Ik wil geen andere zadels meer.....

Edit: Ik vind zelf Stuben zo wie zo niet lekker zitten......

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:24

Dat ie hard is maakt me neit uit. Dat is met stubben namelijk ook zo. Ik wil alleen dat ie mooi rond is van boven zodat ik mijn benen makkelijk kan laten afhangen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:24

Kieffer wien ken ik niet.
Ik heb zelf een Kieffer munchen die ik heerlijk vind zitten. Maar dat scheelt natuurlijk erg per persoon, ik kan het lekker vinden een ander juist niet.
Ik zou zeggen, gewoon proberen!

uckielover
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:26

probeer gewoon een week uit.
zadel op proef.
kun je het voor jezelf bekijken en oordelen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:28

Ja dat is wel het makkelijkst maar in dit geval niet mogelijk!
Als iemand er een heeft om uit te proberen in de omgeving van zutphen dan hoor ik het graag. ik kan na een keer al wel zeggen of het goed zit!

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:28

heb ook een tijdje een kieffer wien gehad, ik vond het persoonlijk verschrikkelijk zitten, het was hard, je hebt vrijwel geen wrong.
Maar het is wel rond van boven....
stubben vind ik trouwens ook niet fijn zitten...
Proberen is toch de enigste optie lijkt mij...

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:29

Saffier schreef:
Ik vind zelf een kieffer erg hard zitten, maar dat verschilt toch per persoon.... Misschien dat je een paar keer kan proefrijden er mee??

Ik heb een BR Mozart dressuur zadel, vind het een heerlijk zadel, met zachte zit.... Ik wil geen andere zadels meer.....

Edit: Ik vind zelf Stuben zo wie zo niet lekker zitten......


Ik heb Kieffer munchen, met die blauwe naden. Dies extra zacht werd mij verteld. En hij zit als een huis. Je zit er niet super strak in. maar dat hinderd mij niet zo.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:34

Dit klinkt al goed!! Niet te strak en niet te dikke vrongen. dat is precies wat ik zoek!!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:48

heb zelf een kieffer nobert koof springzadel waar ik zo'n beetje mee vergroeit ben (insiders weten dat dit zadel pas weg gaat als t uitelkaar ploft)
Heb ook een tijd een kieffer wien dressuurgehad en ook dat zadel vind ik super Niet te veel wrong en een wat ronde zit zodat je inderdaad zoals je al zegt niet op een doosje zit.
maar ja smaken verschillen dus ik denk toch echt dat proberen de beste optie voor je is

Samzz

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: het IMMER mooie (achum) Enschedeee!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:56

Ik heb een Sommer Diplomat Exclusive, dat is ook een fijn zadel Zit als een huis en je kunt je benen mooi lang maken

Sommer is van Duitse makelij, heeft een super zachte zit en ook de kussens en wrongen zijn lekker zacht ( niet overdreven, maar vormen zich goed naar t paard).

@ Inkepink: De Kieffer Norbert Koof is toch die met de dikke wrongen voor de knie (of iets hoger) en achter de kuit? Hoe houden die zadels zich?

_Nicky

Berichten: 5131
Geregistreerd: 21-02-06

Re: vraag zitting dressuurzadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:59

Ik heb een Euroriding Jade, echt een lekker zadel!
Zit als een vorst op dat ding! Zacht en voldoende wrong!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:36

Ik heb een Stubben Scandica dressuurzadel, die heerlijk zit.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:54

ik heb een op een hulsebosch gezeten en die had ook echt een taille in de zitting.
frank baines heeft dat ook. wat ik er van zag op jumping amsterdam vond ik het mooie, kwaliteitsvolle zadels.
Euroriding is ook misschien iets.
ikzelf heb een KN. Ik vind hem heerlijk, maar is wat vierkanter qua zit.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:18

Skitter schreef:
Ik heb een Stubben Scandica dressuurzadel, die heerlijk zit.


Helaas passen de dressuurzadels van stubben niet op de rug van mijn paard. anders had er al lang een opgelegen!!

Even voor de duidelijkheid. Ik heb een bedrag over van ongeveer 350 euro. De centen zitten in mijn springzadel!!