hoe bevallen de anky pads?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:39

Mijn zadel schuift erg van links naar rechts, als ik een bocht maak zit ik meteen aan die kant... paard is nog maar net 4 en een fries dus schoft heeft ie niet vandaar dat schuiven. Met gewone dekjes was dit erg, dus bontonderlegger gekocht, probleem werd erger, ander dekje, hielp ook niks. Tot ik een ankydekje van een vriendin probeerde en ja hoor: het zadel schoof niet meer! Yes! Ze nemen ook nog eens goed zweet op, met gewone dekjes was mn zadel steeds nat aan de onderkant... Dus ik ben heel tevreden. Heb er inmiddels 3 (wit, camel, choco) en een rose van HH, ook erg goed, wel wat dunner maar ligt ook super! Ik kan je ze dus erg aanraden!

sylXuni

Berichten: 309
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:54

Jaa, ik ben er ook erg tevreden mee!!! Ik heb er nu 2, de ocean en cognac kleur . Op mijn paard liggen ze heel fijn en ook de vochtopname is erg goed.
Ja, ook ik vind het een aanrader !

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: hoe bevallen de anky pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:02

Ilindra schreef:
Ik heb er een gekocht toen ze net te koop kwamen, wat een vreselijk ding........
Trok steeds strak op de schoft en was niet mooi in de kamer te trekken.
Is ook best logisch want er zit totaal geen model in
Rijd nu weer lekker met m'n Bartl bontschabrakken, wel een stuk duurder maar 1000x fijner dan een Ankydekje.
Heb hem daarna nog 2 vriendinnen laten proberen met compleet andere paarden maar die hadden hetzelfde probleem, ding bleef niet mooi in de kamer zitten.
Wat wel een voordeel is, ze zijn makkelijk 2ehands te verkopen voor een goede prijs

Ik was denk ik een van de 2. Vond het een rotding, hij trok helemaal strak over de schoft van mn paard.
Ik snap niet waarom Anky nooit gezien heeft dat de rug van een paard niet recht is, maar dat er model in zit. Bij bijv Harry's Horse hebben ze dat beter door

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:01

Ja anky is erg dom inderdaag . Haha!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:01

hm.waarom zou anky dom zijn, mijn pad blijft wél prima liggen en drukt níét op de schoft. hij schuift totaal niet!!!
ik moet wel zeggen dat ik er geen durfde te kopen omdat ik bang was dat ie ging schuiven. degene waar ik hem nu van had daar schuifde ie ook bij.

ik vind het verder super fijne dekjes, drogen snel op en nemen goed vocht op!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: hoe bevallen de anky pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:14

Bij mij blijft ie ook goed liggen!
Heb een choclat en grafiet.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: hoe bevallen de anky pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:34

geeek schreef:
tweifelen




Barbara_m schreef:
Ik denk dat het schuiven niet aan de Ankydekjes ligt, maar aan je zadel. Wanneer die verschuift, gaat het dekje automatisch mee. Misschien verstandig om een check-up te doen bij je ruitersportzaak?


Inderdaad, als je zadel niet goed past, of als je paard scheef is, dan kan het gaan schuiven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:36

hm..dát lijkt me ook niet helemaal kloppen. mijn zadel zit ook niet perfect, er moet ook een andere komen voor de pony die ik daar mee rijd, maar mijn pad blijft wel goed liggen, terwijl het zadel dus niet super goed ligt...

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:37

0ojannekeo0 schreef:
hm.waarom zou anky dom zijn, mijn pad blijft wél prima liggen en drukt níét op de schoft. hij schuift totaal niet!!!
ik moet wel zeggen dat ik er geen durfde te kopen omdat ik bang was dat ie ging schuiven. degene waar ik hem nu van had daar schuifde ie ook bij.

ik vind het verder super fijne dekjes, drogen snel op en nemen goed vocht op!


Ik bedoel het tegenovergestelde. Anky is écht helemáál niet dom!

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:43

mijn anky dekjes blijven ook gewoon liggen op mijn paard met redelijk wat schoft schuiven niet en niks
ik merk wel dat toen ik mijn paard geschoren had dat hij gevoelig was op de naad aan het einde van het dekje precies boven op de rug
dus dit jaar laat ik hem wat verder door naar achteren lopen waar die niet geschoren word

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:52

Ik heb 15 pads, en heb er geen problemen mee. Vind ze super.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: hoe bevallen de anky pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:57

Zo 15
Heb je dan alle kleuren of heb je dubbele?

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:59

Lermy heeft er tegen de 30 geloof ik

maar Barbara heeft soieso 4 witte toch

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:59

Bij Maroush schuurt 'ie aan de achterkand.
Vind ei'k dat er niet echt pasvorm ofzo inzit

Barbara_m

Berichten: 3851
Geregistreerd: 30-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:07

Ik heb wit dubbel. Verder heb ik wel echt alle kleuren geloof ik. Alleen de walnut niet, maar ik vind die kleur toch niet zo mooi op een zwarte. Mijn vriend vraagt zich ook weleens af wat ik met al die dekjes moet hoor!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:16

ik vind de anky pads ook super.ben heel tevreden.als je een goed passend zadel hebt,en als je ze goed in de kamer trekt en ook aan de achterkant van het zadel dan is er niks aan de hand met schuiven en schuren.

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:31

Voor mij geen andere pads of dekjes meer. Anky pads vind ik super mooi staan en bovendien zijn ze gewoon goed, absorberen zweet en op mijn paard (met niet al te veel schoft) liggen ze gewoon goed.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: hoe bevallen de anky pads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:48

Ik heb een roestbruine, tweedehandsje, ligt super, ook na een rit van 2½ uur......... heerlijk, niet meer dat gedoe met die lusjes!
Verder ook nog een Engelse "Puffer Pad" veel gebruikt in de Endurance, die zijn ong. € 56,= dus de prijs van de Anky valt dan best mee want je doet er echt jaren mee.

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:58

lorelei schreef:
ik vind de anky pads ook super.ben heel tevreden.als je een goed passend zadel hebt,en als je ze goed in de kamer trekt en ook aan de achterkant van het zadel dan is er niks aan de hand met schuiven en schuren.

Nou, je hoort wel vaker dat paarden met een hoge schoft, dat ze daar niet goed bij liggen

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:48

ik heb er ondertussen 6 en heb er helemaal geen problemen mee. soms willen ze nog wel is wat naar achter schuiven. maar wanneer ik het sjabrak goed genoeg naar voren toe leg heb ik hier geen probleem mee.
ik rijd dr altijd wel met sjabrak en gelpad.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:40

Liedje schreef:
lorelei schreef:
ik vind de anky pads ook super.ben heel tevreden.als je een goed passend zadel hebt,en als je ze goed in de kamer trekt en ook aan de achterkant van het zadel dan is er niks aan de hand met schuiven en schuren.

Nou, je hoort wel vaker dat paarden met een hoge schoft, dat ze daar niet goed bij liggen



ik gebruikte ze ook altijd bij mijn vorige paard.Dit paard had een hel hoge schoft,en als ik de pad goed omhoog trok was er niks aan het veschuiven en schuren.
ik heb het idd ook wel vaker gehoord maar bij mijn paard met hoge schoft bleven ze altijd super liggen