Ervaringen Derby Soft Jumper?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Ervaringen Derby Soft Jumper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:40

Hallo, ik wil die laarzen graag hebben. Maar nu is mijn vraag; hoe vinden andere mensen die? Die die laarzen hebben of gehad hebben? Hoe zitten ze? Veel last met inlopen gehad? Zijn ze er na een tijd nog goed uit? Geen beschadigingen? Zakken ze erg? Enz enz....zowel positief als negatief is welkom!!!


Soft Jumper
Zachte volnerf rundleer - Leder voering
Dressuurboog - Rubber zool
Lange rits aan de achterzijde tot aan de hak
Met veter sluiting - Smal bij de enkels
Bij vermelding ook verkrijgbaar zonder veter

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:07

Ik heb ze zelf niet (staat niet mooi met mijn beenvorm...) maar verkoop ze wel (veel!).

De Softjumper is in ieder geval bij mij de meest gekozen Derby laars. Omdat ze prijstechnisch er interessant zijn, erg luxe uitzien en mét rits zijn. Bovendien levert Derby vaak op maat gemaakt laarzen binnen 4 weken!

Het leer is inderaad erg soepel en dus wel wat slijtgevoeliger dan de hardere rundleren laarzen, maar daartegenover staat dat je ze haast niet hoeft in te lopen/rijden en dat ze erg veel gevoel geven met je paard. Het zakken valt wel mee (komt ook door de rits) en als het goed is, houdt de winkelier daar rekening mee tijden het opmeten. Je kunt zelfs nog om een hogere dressuurboog vragen zodat de laars nog eleganter lijkt.

Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:08

ik vind het fijne laarzen maar idd doe je er niet heel erg lang mee als je ze intensief gebruikt

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:18

erg fijne laarzen maarik heb inderdaad ook het idee dat ze veel sneller slijten dan mijn vorige laarzen. Ik weet niet of ik de gold jumper heb of de soft jumper. Ik heb in ieder geval wel die met extra hoge dressuurboog besteld. Lekker elegant.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:59

Ik zag ze gisteren op de site van GeJe staan en vond het ook wel wat Alleen jammer dat ze snel slijten, je mag van zo'n laars verwachten dat ze wel even mee gaan, lijkt me.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:02

wat noemen jullie dat ze snel slijten? een maand? een jaar? en hoevaak gebruik je ze dan??

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:11

ineke_ schreef:
Ik weet niet of ik de gold jumper heb of de soft jumper.....


Prijsverschil zorgt er wel voor dat je het verschil weet hoor....

En ja, wat is sneller slijten..? Iemand die dagelijks 2 paarden of meer rijdt met deze laarzen en in het weekend ze ook aan doet op concours moet niet verwachten dat je er langer mee doet dan 2 jaar. Softleer heeft als voordeel dat je meer contact hebt, ze sneller ingereden zijn en mooi strak om je been vallen.. nadeel is natuurlijk dat ze kwetsbaarder zijn en sneller slijten dan de taaie Petrie's bijvoorbeeld.

Ik vind het belangrijk om te weten wat de wensen van de klant zijn en welke verwachting ze hebben bij een rijlaars. Petrie heeft een zelfde soort laars (wel duurder) maar dan gemaakt van dikker leer.. kost meer, maar daar doe je ook langer mee (als het goed is).

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:59

ik heb de laarzen inmiddels toch besteld. hoop dat ik er lang plezier van zal hebben. bedankt voor de reacties...

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:31

esch schreef:
ik vind het fijne laarzen maar idd doe je er niet heel erg lang mee als je ze intensief gebruikt

Ik heb ze toch al zo'n 1.5 jaar, mest er mee uit, loop er veel op. En nog steeds zijn ze prima hoor. Ze zijn al 2 keer helemaal doorweekt geweest (water stond er in, zo nat) en nog steeds goed. Nu vind ik dat zulke dure laarzen ook minstens 10 jaar mee moeten gaan, dus na 1.5 jaar MAG je gewoon geen problemen hebben.
Inzakken doen ze toch wel hoor. Ik heb de hoogste standaardmaat, 55 cm, terwijl ik normaal 54 heb. Deze zijn lager dan m'n Petries. Ik vind dat niet erg, ik hou niet van opgevulde knieholtes.

Grootste voordeel t.o.v. Petrie: ze zijn soepeler en de voet is smaller gesneden.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 18:48

hoelang zit er garantie op de laarzen??

Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:18

geen idee maar bij mij begon je wel heel snel slijplekken te zien.