merrie tikt zich aan tussen kogel en hoef aan achterbeen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

merrie tikt zich aan tussen kogel en hoef aan achterbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 20:02

Wat voor beschermers zouden hier bij helpen?

ze doet het alleen in de galop vooral linksom.. zal met de tijd beterder worden door training maar nu beschadigd ze zichzelf en is zonde..

wie heeft hier ervaring mee..

een rubberenring, 3 in 1 beschermers...

maakt niet uit wat je weet, graag alle info welkom

groetjes claudia

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: merrie tikt zich aan tussen kogel en hoef aan achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:16

Mijn merrie doet het vaak uit enthousiasme buiten, ze heeft dan voor peesbeschermers en neopreen springschoenen om en achter kogelbeschermers...

staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

Re: merrie tikt zich aan tussen kogel en hoef aan achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 21:42

Zij loopt ook altijd met kogelbeschermers om met rijden, maar het zit dus ook tussen de kogel en de kroonrand in en daar beschermt dus geen kogelbeschermer of springschoen helaas...

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:13

Ik vraag me af of er een beschermer is die daar beschermt.
3-in-1 beschermen over het algemeen wel goed, ook rondom de kogel, ik denk dat dit de beste berscherming is.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: merrie tikt zich aan tussen kogel en hoef aan achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:54

Er zijn ook 3-in-1-beschermers met springschoenen eraan vast. Misschien is dat wat?

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:46

Bij www.canter-equipment.nl verkopen ze de Style Products Cut Boot. Te gebruiken als kroonrand- en kootbeschermer. Ik denk dat dat is wat je zoekt!

staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:45

katrien214 schreef:
Bij www.canter-equipment.nl verkopen ze de Style Products Cut Boot. Te gebruiken als kroonrand- en kootbeschermer. Ik denk dat dat is wat je zoekt!




Heb ze gemaild, voor info hoop dt dat was is, bedankt alvast..

en de 3 in 1 beschermers hoor ik zo vaak dat ze te warm zijn?

Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:44

Ik ken iemand die ook veel problemen had met haar paard. Hij tikte zich ook altijd aan. Zij heeft ook vanalles geprobeert en nu heeft ze een 3-in-1beschermer en springschoenen. Nu tikt hij zichzelf niet meer aan.
Och ja, te warm, op alles heeft iedereen wel commentaar hoor. Bandages beschermen niet genoeg en zijn te warm, peesbeschermers zijn volgens sommigen ook niet goed genoeg. Onder lederen getten zeggen ook zovelen dat ze te warm worden...
Je kan het best eens zelf proberen. Als je voelt dat hij er niet goed meer met loopt ofzo, ja, dan kan je best een andere oplossing zoeken. Paard waarover ik het heb is echt heel gevoelig aan alles. Hij kan zelfs geen peesbeschermers of gewone bandages verdragen. Als er bandages om moeten, dan moeten het bandages zijn met speciale onderlappen enzo. Allen de 3-in-1-beschermers verdraagt hij zonder prblemen en de lederen peesbeschermers.

Ik zou zeggen: proberen