Welke dressuursingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Welke dressuursingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:43

Omdat de huidige singel, die ik meekreeg toen ik mijn paardje kocht, een beetje begint te roesten en te slijten, ben ik op zoek naar een nieuwe. Voor het veelzijdigheidszadel heb ik een 115 cm neopreen singel met elastiek aan één kant gekocht, echt heerlijk Dus eigenlijk ben ik wederom op zoek naar een singel met elastiek, maar dan de dressuurversie

De huidige singel "schuift" af en toe als het ware naar voren, waardoor ze nu een ieniemienie (nog geen vierkante halve centimeter) kaal plekje heeft aan de achter/binnenkant van haar linkervoorbeen, bovenaan. Dit plekje is niet open, ook nooit open geweest, maar toch ben ik (vanzelfsprekend!) voorzichtig...

Via Internet kwam ik de volgende modellen tegen, en ik zou graag jullie mening willen... Welke heeft de voorkeur? Heeft voorgevormd nut? En heeft iemand ervaring met één of beide modellen?
1) http://www.paardensportonline.nl/shop/p ... cts_id=283
2) http://www.paardensportonline.nl/shop/p ... cts_id=365

Alvast bedankt!

Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:36

Ik zou de lederen nemen. Heb zelf al neopren gehad ook, maar dat bevalt me niet zo. Mijn paard krijgt er ook kale plekjes van. Van leder niet. Vind ze ook makkelijker in onderhoud. en ze blijven langer mooi.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:46

Evikes schreef:
Ik zou de lederen nemen. Heb zelf al neopren gehad ook, maar dat bevalt me niet zo. Mijn paard krijgt er ook kale plekjes van. Van leder niet. Vind ze ook makkelijker in onderhoud. en ze blijven langer mooi.


Ze zijn beide neopreen

Het gaat me meer om de vorm; het kale plekje komt puur en alleen van het schuren af en toe. Ik vind neopreen sowieso fijner en zachter dan een leren singel (mijn paardje heeft een dun velletje daar). Het kale zit ook niet onder haar buik, maar aan de achterkant bovenaan, linkerbeen (waar de singel dus het been geraakt heeft, waarschijnlijk).

Is zo'n 'gebogen' singel dan voor mij een oplossing?

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:50

Een voorgevormde singel raakt het been minder snel, dus krijg je daar ook geen wondjes Ik vind een voorgevormde singel ook mooier. Dus ik zou gewoon voor die voorgevormde gaan.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:15

ik zou voor neopreen gaan

mijn paard krijgt van neopreen 's zomers alsnog plekjes onder de singel maar dan doe ik er gewoon een schaap om heen

van leer krijgt ze hoe dan ook plekjes

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:15

Neopreen is erg fijn, voorgevormd ook.

Volgens mij ben je al op de goede weg!

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:23

Alytje schreef:
Een voorgevormde singel raakt het been minder snel, dus krijg je daar ook geen wondjes Ik vind een voorgevormde singel ook mooier. Dus ik zou gewoon voor die voorgevormde gaan.


Ja, dat dacht ik al wel Heb 'm maar gewoon besteld

Iedereen superbedankt voor de reacties!

(hier mag een slotje op hoor, eventueel...)