Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 13:41

Ik heb sinds 3 jaar een Wintec 500 VZ. Opzich een prima zadel en hij ziet er ook nog als nieuw uit. (op wat gebruikssporen na dan) Nu was ik gister met een stalgenoot in gesprek en zij zei dat kunststofzadels dus maar 3 tot max. 5 jaar mee gaan. Mijn zadel was al ver ''op'' volgens haar. Ik kan me echter niet voorstellen dat mijn zadel na 3 jaar al versleten zou zijn. Als een kunststofzadel echt maar 3 tot max. 5 jaar mee zouden gaan dan zouden ze dus toch wel erg prijzig zijn in verhouding!

Heeft iemand enig idee hoe lang ze daadwerkelijk mee gaan?

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:58

ik heb mijn wintec nu ruim 6 jaar en jah je ziet natuurlijk dat hij niet net uit de winkel komt maar hij ziet er nog prima uit

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:10

Ik denk dat het moeilijk in te schatten is, als je gewoon daags een uurtje of wat rondhobbelt, dat je er best een jaar of 8 mee kan doen.
Als je nu heel intensief rijdt, dus zeg, veel lessen, wedstrijden rijden, of endurance o.i.d. zal het materiaal sneller slijten.

Aan het onderhoud kan het niet liggen

Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

Re: Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:26

Ik heb toevallig van de week in een ruiterzaak informatie gevraagd over wintec zadels. Die man zei dat ze zo'n 8 á 9 jaar mee konden gaan.

Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je ermee om gaat enzo.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:28

ff een abbo wil namelijk ook een (tweedehands) of nieuwe wintec kopen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:48

licht er ook aan hoe je der mee omgaat
g je der me voetballen is dat niet weg te poetsen

bij normaal niet extreem veel of weinig moet die wel een jaar of 7 a 8 mee kunnen gaan
maar uit ervaring zeg ik tegen klantn ook altijd 5 jr
er word vaak minder net met een kunststof dan met een leder zadel omgesprongen

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:14

De ene kunststof is de andere niet , kwaliteiten onderlingen kunnen verschillen , hoe ruiters ermee omgaan kan verschillen....

Bij de ene persoon zal "een" kunststofzadel na 2 jaar de gaten erin hebben staan , en bij de ander is hij na 10 jaar nog prima.

Je stalgenoot is gewoon een zeurpiet om er zo'n houdbaarheisdatum aan te plakken , zeker als je zadel er nog prima netjes uitziet , en dan lopen zeggen dat hij op is...dat is gewoon flauw.

Als je kunststof minderwaardig vindt en je neusje ervoor optrekt kun je het ook gewoon zeggen , denk ik dan

ellepel

Berichten: 47360
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:18

mijn oude wintec sport heeft het 8 jaar vol gehouden, toen was ie echt versleten

sinds deze week heb ik een wintec 500 gekocht en hoop dat die net zo lang mee gaat

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 09:44

Bedankt voor de antwoorden Lachen

Zoals ik al zei ziet mijn zadel er nog gewoon prima uit dus ik was toch al niet van plan om het aan de kant te gooien omdat een iemand zegt dat het zogenaamd ''op'' is Tong uitsteken Ik betwijfelde eerlijk gezegd ook al of Wintec's daadwerkelijk zo kort mee konden. Dan kan de aankoopprijs wel lager liggen maar als deze zadels echt maar zo relatief kort mee gaan zijn ze in verhouding loeiduur! Iig, ik blijf lekker met mijn kunststofzadeltje verder hobbelen Clown

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kunststofzadels, hoe lang gaan ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:16

Mijn oudste Wintec is bijna 4 jaar oud. Ik heb wel m´n singelstoten moeten laten vervangen(vorig jaar) maar verder is hij nog zo goed als nieuw. Ik hoop dat mijn andere Wintecjes (van 2 jaar oud) ook nog een flink tijdje mee gaan!

Ik geeft mijn Wintecs ook langer dan mijn Thorowgood, die vind ik zelf ook duidelijk minder. Maar je moet wat als je nieuwe Wintec niet meer past en je goedkoop een bijna nieuw Thorwogood zadeltje voor een hele nette prijs kan krijgen.

Lekker mee blijven rijden tot hij uit elkaar valt zou ik zeggen!