Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:12

Ik heb maar 1 Kieffer artiekel Haha! Ook de Ulla Salzgeber hoofdstel.
Mijn moeder heeft de Ulla Salzgeber leren Halster. Die vind ik zo mooi! Lekker groot en stevig!

Hoofdstel is opzich wel fijn, verder niks op aan te merken....Maar ik hoef eigenlijk verder geen Kieffer hoofdstellen, en al helemaal GEEN Kieffer zadel!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:13

Leer wordt soepeler in gebruik. Dat is zo met alle leren spullen. Van zadels, hoofdstellen, je gewone schoenen, een leren jas tot aan je leren bankstel aan toe. Je moet het natuurlijk wel schoon houden en af en toe invetten / inolieƫn om het te beschermen tegen uitdroging. Door het goed te onderhouden gaat het langer mee. Maar soepeler worden moet komen door het te gebruiken en niet door het te laten weken in olie of een overdaad aan vet te gebruiken.

Anoniem

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:20

Ik heb twee kieffer hoodstellen de oudste is 6 jaar en het leer is prima.ik heb hem toen gekocht omdat hij zo zacht was van leer.Mijn zadel is zeker 10 jaar oud en nog even zwart als een nieuw.Er zitten gebruikskrassen op maar verder niets .Zelfs de orginele stijgbeugel riemen hangen er nog aan ,als je dan bedenkt dat ik 6 dagen per week rijd.
Ik heb nog een jong paard,ook daar ga ik een kieffer hoofdstel voorkopen.

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:19

Ik gebruik ook een kieffer.
Superkwaliteit! (het was destijd ,6 jaar ofzo geleden denk ik, de betere kwaliteit-hoofdstellen).
Laatst is het riempje aan de neusriem voor het sperriempje gesneuveld, maar gezien de leeftijd van het hoofdstel.
Kieffer is ideaal vind ik, maar als je es pech hebt met een minder model..

Guuus

Berichten: 1975
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Groningen.

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:14

Miss87 schreef:
Ik heb 2 kieffer hoofstellen, rij er nu tijdelijk niet mee omdat de paarden waarbij ik die gebruikte verkocht zijn.. Maar het enige nadeel vond ik dat bij allebei de hoofdstellen de passantjes allemaal te groot waren waardoor alle riempjes gingen flapperen.. Ben ik de enige die daar last van heeft?


Dat heb ik ook. Dan zakken de passantjes allemaal naar beneden bij mij..

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:49

Idd ja! Heb er toen bij een hoofdstel overal een elastiekje om gedaan, zag er niet uit maar je moet iets! Ik heb trouwens ook nog 2 martingaals en 2 leren halsters van Kieffer en daar ben ik wel heel tevreden over!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:39

Ik heb ook geen problemen met de kieffer hoofdstellen (de zadels is een ander verhaal), ik heb de Madonna. Toen ik hem gekocht heb was het al een heel soepel hoofdstel en nog steeds. Ik wil nu voor onze andere merrie ook een Kieffer hoofdstel hebben. Ik gebruik ook Hamanol voor de hoofstellen.

Anoniem

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:05

Ik heb de Kieffer silverline en die bevalt prima! Als je kijkt hoe slecht ik m eigenlijk onderhoud ziet ie er echt nog supermooi uit. Heb nu ook de S&T goldline van kieffer gekocht, maar daar heb ik nog maar 1 x mee gereden. Ziet er wel heeel mooi uit!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:08

Ik heb de Kieffer Hamburg en bevalt mij ook prima!!
Heb m nu al even en hij is nog helemaal goed, niks kapot geweest. Heb ook een Kieffer zadel, is wel 2e hands, heb m ook nog maar net maar is ook prima!!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 01:00

Heb verscheidene kieffer hoofdstellen, waaronder de Salzberger...vind het fijne hoofdstellen maar zoals Nouvel zegt het verschilt wel per keer. Heb 2 dezelfde "soort" hoofdstellen en de een is veel soepeler in het leer dan de andere. Maar na verloop van tijd wordt het leer vanzelf soepeler.

Zelfs de traininghoofdstellen zijn van kieffer, de oudste is nu 6jr oud en oogt nog als nieuw...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 01:19

Ik heb ook geen problemen met mijn hoofdstel. Heb hem nu al bijna 3 jaar en nog vragen mensen me wel eens of ik een nieuw hoofdstel heb.

Evikes

Berichten: 926
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Nieuwerkerken

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:48

Hoi!

Ik heb zelf 2 hoofdstellen van Kieffer. De Ulla Salzgeber (het trenshfdstel en het stang en trenshfdstel). Beide zijn ze heel goed van kwaliteit! Heb er geen klachten van. Heb vroeger ook een Kiefferzadel gehad, ik kon er niet goed op rijden, ik reed altijd met kruis open maar jah, das afgezien van de kwaliteit (ieder zijn smaak), en ik heb dat zadel 3-4 jaar gehad, en het leek wel nog nieuw toen ik het verkocht.
Dus over de kwaliteit zelf, heb ik geen klagen.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:12

Wij hebben een Kieffer hoofdstel en een Kieffer VZH zadel, beide ben ik erg tevreden over ! Blijven erg goed en nog nooit iets stuk gehad in de drie jaar dat we het spul hebben.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:35

Evikes schreef:
Hoi!

Ik heb zelf 2 hoofdstellen van Kieffer. De Ulla Salzgeber (het trenshfdstel en het stang en trenshfdstel). Beide zijn ze heel goed van kwaliteit! Heb er geen klachten van. Heb vroeger ook een Kiefferzadel gehad, ik kon er niet goed op rijden, ik reed altijd met kruis open maar jah, das afgezien van de kwaliteit (ieder zijn smaak), en ik heb dat zadel 3-4 jaar gehad, en het leek wel nog nieuw toen ik het verkocht.
Dus over de kwaliteit zelf, heb ik geen klagen.


die s&t hoofdstel vind ik ook erg mooi! denk dat ik die voor mijn merrie ook ga kopen Bloos heb jij een foto van die van jou?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:11

Bitch schreef:
Ik zeg altijd maar zo, liever geen Kieffer!


Haha!
Ik ben het helemaal met je eens. Ook mijn hoofdstel was zo stuk (niet goed doorgestikt) en de kwaliteit is echt niet je-van-het...
Liever geen Kieffer inderdaad!