Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:20

hallo,
sorry hoor maar dat kieffer met z'n goeie kwaliteit ik heb net een nieuw duur hoofdstel gekocht 4 keer goed in de olie gezet en toen goed alles laten in treken, nou ging ik vandaag voor het eerst rijden met me mooie nieuwe hoofdstel was een leuke rit enzo.. Kom ik thuis dus ik maak z'n keel riempje los hoor ik ggggttt was dat ding gescheurd dus ik eerst me pony vast gezet en toen schelden op dat hoofdstel... Maarja.. moest ik even kwijt hoor sorry..
mensen nog meer slechte ervaringen met kieffer?
doeii Joyce
Laatst bijgewerkt door basje123 op 23-06-06 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:24

Nou baseer je je hele mening op het breken van een riempje, terwijl dat ene riempje nou net wel verkeerd kan zijn geweest.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:27

Na 1 keer normaal gebruik zou ik zoiets ook niet van Kieffer verwachten. Ik zou maar even terug gaan naar de winkel!!

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:28

Ja, ga ik ook. nee het is geen riempje dat daar boven helemaal bij z'n oor.. Ik weet ook wel dat de rest van kieffer goed is hoor maar ja ik baal der gewoon onwijs van en dan ben ik nou eenmaal even boos...

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:36

Ik zeg altijd maar zo, liever geen Kieffer!

de hoofdstellen van Kieffer zijn zeer divers, maar daardoor is de kwaliteit wel met zeven-mijls-laarzen achteruit gegaan, het is gewoon van dat goedkope Indische leer, met een merkje van Kieffer erop.

Heb zelf een Kiefferzadel gehad, dat zadel heeft een vriendin van mij nu, dat ding komt ui 1995 en is nu al helemaal bruin aan het worden.. ik vind dat dát niet mag in de prijsklasse waarin het verkocht wordt.

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:01

Ik heb allemaal Kieffer hoofdstellen en er is bij mij nog nooit iets kapot gegaan.
je kan natuurlijk altijd een minder goed exemplaar hebben.. Dat heb ik ook metmijn anky zadel gehad, had m 2-3 weken en toen scheurde een gat van de singelstoot door.Maar als je dan terug gaat naar de winkel zit er gewoon garantie op.

Als ik vragen mag.. Alsje hem net nieuw hebt waarom doe je het dan meteen 4x in de olie??

Kieffer leer heeft dat eigenlijknooit nodig. je maakt het leer daardoor ook iets poreus.
Ookligt het natuurlijk aan de prijsklasse van het hoofdstel want daar zit nogalveel verschil in bij kieffer.. was het er 1 van 60 euro of van 170 euro..

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:06

Ik vind 60 euro anders al een behoorlijke prijs voor een hoofdstel. Voor kieffer zal dit zeker een van de goedkoopste wezen maar ik vind dat dat niet de reden mag zijn voor het kapot gaan van je hoofdstel Ik hoor van meerderen idd dat kieffer er erg op achteruitgaat. zelf heb ik geen ervaring met kieffer, ik vind de prijzen belachelijk hoog.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:08

Ik heb een Kieffer Ulla Salzgeber hoofdstel en ben daar zeer tevreden over. Mooie kwaliteit leer en blijft ook heel mooi.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:19

Ik heb een tweedehands kieffer dressuurzadel in een model dat tegenwoordig niet meer wordt gemaakt. Leeftijd van het zadel is niet bekend maar het ziet er nog prima uit. Hoofdstellen heb ik geen ervaring mee.

Overigens denk ik dat je zelf mede schuldig bent aan het scheuren van het leer. Wie gaat een nieuw hoofdstel dan ook 4x in de olie zetten? Door te veel olie kan het stiksel oplossen en dus makkelijker scheuren. Je maakt het leer op deze manier ook helemaal week en dus minder sterk. Hoewel het natuurlijk altijd kan gebeuren dat er een zwak plekje in het leer gezeten heeft.

Guuus

Berichten: 1975
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Groningen.

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:19

gabyfedde schreef:
Ik heb een Kieffer Ulla Salzgeber hoofdstel en ben daar zeer tevreden over. Mooie kwaliteit leer en blijft ook heel mooi.


Ik heb dezelfde en heb er ook geen klachten over, prima kwaliteit!

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:26

Ik heb ook een kieffer hoofdstel, nu na ruim 5 jaar is ie nog helemaal in orde.

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kieffer goeie kwaliteit? ik vind het maar K*t kwaliteit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 20:57

Hallo,
bij de winkel waar ik hem gekocht heb moest ik hem zeker 4 keer goed in olieen. dus dat advies heb ik op gevold (logisch toch als je daar geen ervaring mee heb:S?)
Nja.. ik heb nu een nieuw hoofdstel. Maarja.. ik weet niet hoe vaak jullie dat invette?

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:25

Ik heb 2 kieffers en ik ben heel tevreden over de hoofdstellen.

Mij is altijd verteld dat je leer nooit mag behandelen met olie. omdat het stiksel dan loslaat. Ik heb mij hoofdstel de zelfde dag van de aankoop ingevet en na 3 dagen nog een keer.

Miss87
Berichten: 784
Geregistreerd: 07-08-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:29

Ik heb 2 kieffer hoofstellen, rij er nu tijdelijk niet mee omdat de paarden waarbij ik die gebruikte verkocht zijn.. Maar het enige nadeel vond ik dat bij allebei de hoofdstellen de passantjes allemaal te groot waren waardoor alle riempjes gingen flapperen.. Ben ik de enige die daar last van heeft?

JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:35

Ik heb ook een kieffer hoofdstel, nu bijna een jaar oud en het ziet er nog even mooi en sterk uit als toen het nieuw was...
maar olieën is idd niet zo goed voor de stiksels enz...
ik heb het gewoon 1x ingevet voor het te gebruiken en het voor de rest door gebruik verder soepel laten worden. na en paar weken nog eens ingevet en gewoon net zoals mijn zadel regelmatig onderhouden (ook kieffer trouwens en ook absoluut geen klachten!)

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:36

Ik heb ook een Kieffer hoofdstel. Mij bevalt hij werkelijk prima. Ik heb hem sinds september ongeveer en hij ziet er nog super uit. Ik vind het ook heel erg fijn leer. Zat direct mooi om het hoofd van mijn paard. Ik had eerst een goedkoper merk opgehaald om te passen, maar dan merk je toch dat het leer nog helemaal in vorm moet komen.
Bij het hoofdstel van Kieffer was dat niet zo. Ik heb overigens een Kieffer hoofdstel gekozen, omdat ik deze erg mooi vond (Kieffer Madonna geloof ik, 100 euro btw). Het frontriempje gaf helaas nogal snel de geest, maar ik kreeg ook direct een nieuwe mee terug. Ik kon precies dezelfde krijgen, of mocht een andere uitzoeken. Ik kreeg toen een frontriem van 40 (!!) euro ter vervanging (bij het uitzoeken wist ik echter de prijs niet haha). Je kunt dus zeggen wat je wilt, maar service is er wel, Kieffer heeft gewoon de rekening betaald.

Oceans
Berichten: 541
Geregistreerd: 05-02-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:43

Voor mij ook geen kieffer.
Dan geef ik liever net iets meer uit aan een stubben.
De kwaliteit is veeeeel beter.
Heb je al eens een boom gezien van een kieffer zadel?
Dat is gewoon een stuk plastiek!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:46

ik heb ook een kieffer hoofdstel. Ben er erg tevreden mee Ja Ik heb hem 1 keer met olie behandeld, daarna met Hamanol. Mijn hoofdstel ziet er nog super uit Lachen

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:55

hoi ja het is wel speciale olie voor leer hoor! het heet cavalcura. leder olie.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:19

Maar daarom moet je er nog wel zuinig mee omspringen en niet 4x achter elkaar een splinternieuw hoofdstel mee behandelen.

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:23

als mensen van de winkel dat zeggen en je heb nog geen ervaring zou jij dat toch ook doen!!!??? of niet soms?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:25

Ik heb 4 Kiefferhoofdstellen en rij momenteel op een Kieffer Munchen uit 93 en soms op een Kieffer Lech Profi uit 2003 (deze leen ik af en toe van een stalgenoot), over zowel de hoofdstellen als de zadels ben ik erg tevreden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:39

Ik heb sinds kort een bruine Kieffer katharina.
Ik vind het een ontzettend mooi hoofdstel, maar het valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen hoe hard het leer is...

Ik heb ook een oud bruin IR hoofdstel en dat is echt veel zachter en soepeler!
Maar misschien dat de Kieffer in gebruik ook nog wel soepeler wordt.
Nu hangt hij eigenlijk na een paar keer gebruiken en invetten weer op zolder, omdat ik het liefst met m'n oude soepele IR hoofdstel rijd... Clown

Iemand enig idee hoe je een bruin hoofdstel echt fijn soepel krijgt zonder dat het donkerder wordt?
Zwarte hoofdstellen deed ik altijd eerst een keer met leerolie en dat werkt perfect, maar dat durf ik met bruin niet te doen voor het kleurverschil...

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:54

gewoon invetten dan Nouvel? Mijn Kieffer werd van het invetten met Hamanol en het gebruik vanzelf soepeler Ja Alleen die van mij was aan het begin ook al aardig sopel.

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Kieffer hoofdstellen hoe bevalt het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:05

zweer eerlijk gezegd bij een kieefer hoofdstel
heb er nu een stuk of 4 in mijn kast hangen
de eerste zwart met wit onderlegd is nu zo een 8 jaar oud en is nog prima in orde.
de silver line had ik problemen met de zilveren banen
deze lieten los. had het hoofdstel al een jaar of 4
ben naar de ruitersport zaak gegaan, ze stuurde het hoofdstel op naar kieffer,
aantal weken later hoofdstel terug.
geheel nieuwe front en neusriem erop.
de garantie blijkt levenslang te zijn.
dus als ik jouw was zou ik gewoon terug gaan naar de zaak.
kan altijd gebeuren dat er een minder stuk tussen zit.