onderlappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:45

bij welke bandages moet je met onderlappen rijden en welke kan zonder? ik heb altijd begrepen dat je met fleece bandage zonder onderlappen kunt.

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re: onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 00:01

Elastische bandages moeten met onderlappen, anderen hoeven niet, kunnen wel met onderlappen.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:24

Fleece bandages kan je inderdaad rustig gebruiken zonder onderlappen Lachen . Wél vind het vreselijke ondingen die fleece bandages, veel te dik/warm.
Onder de andere soorten bandages (acryl/katoen en elastisch) gebruik ik altijd onderlappen.

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:53

Fleece bandages hoeven niet dik te zijn. Maar inderdaad onder een elastische bandages moeten ze wel. Onder fleece, acryl e.d. kan het ook. Maar onder fleece hoeft het niet.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:09

Fleece en acryl hoeft niet.
Ik gebruik acryl; Voorbenen wél onderlappen (ivm. franse stand) en achter geen.
Fleece vind ik ondingen, vreselijk materiaal om mee te bandageren.
Maargoed, dat is ieder voor zich natuurlijk. Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:04

hey
ik gebruik bij het rijden altijd fleece bandages of half fleece / half elastisch. Die laatste moet je even kijken hoe je ze moet omdoen (moet exact passen) maar ik vind ze geweldig. Ik heb trouwens geen enkel probleem met fleece bandages, zakken nooit af ofzo. Als het echt warm is, doe ik wel liever gewone peesbeschermers aan.
onderlappen gebruik ik nooit tijdens het rijden (is ook alleen bij volledig elastische en evt bij katoenen) alleen op transport doe ik dikke onderlappen en daarover stalbandages (van katoen)
xxx