dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiekiety
Berichten: 272
Geregistreerd: 01-03-06

dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:28

ik zit eraan te denken om een dressuurzadel van stubben aan te schaffen
maar wat is een beetje een goed zadel wat merk betreft en kwaliteit
gaan ze lang mee ?
wie kan iets meer vertellen...

Jodievanmij
Berichten: 1814
Geregistreerd: 17-06-04

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:31

Stubben zadels zijn topzadel.. Je ziet ze alleen meer in het springen. Daar stikt het van de stubbens. Maar bij de dressuurruiters zie ik ze ook steeds meer. De stubben scandica en tristan zijn vrijwel hetzelfde alleen de scandica heeft een ander leersoort aan zitten op het kleine zweetblad, het zadelrokje en het zitvlak. De avalon is ook redelijk hetzelfde alleen met vierkante lepen en wat minder diepe zit. De zit wrong verhouding klopt goed bij de stubben scandica/tristen en ze zijn paardvriendleijk opgebouwd.. Succes met je keuze..

ps. Mocht je interesse hebben ik heb nog een splinternieuwe stubben tristan in de aanbieding..

germie

Berichten: 26074
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:14

Ik heb de Maestoso. Dit is een zadel met een wat diepere zit, maar niet dwingend. Heerlijk zadel.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:08

maestoso en de maestoso de luxe is zeker een aanrader! de maestoso heeft ook een ronde vorm in het zadel...rij je jezelf niet zo snel op "open"

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:15

Stubben zadels zijn qua kwaliteit echt zadels voor het leven Ja
Ik rij met een stubben springzadel (ik denk siegfried). Dat vind ik persoonlijk nogal harde zadels maar voor het springen vind ik dat niet echt een grote vereiste, met dressuurzadels van stubben heb ik nog geen ervaring.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:21

Het gaat mij boven de begroting maar ik vind het heerlijke zadels en echt topkwaliteit!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:33

De kwaliteit leer van Stubben is echt heel erg goed.
Verder moeten de zadels je liggen, ik vind het persoonlijk keiharde rotzadels met een hele vervelende zit, maar dat is persoonlijke smaak. Kwalitatief heb ik totaal geen twijfels bij Stubben, ze gaan levenslang mee. Mijn stang- en trenshoofdstel is trouwens wel van Stubben.

kiekeboe12
Berichten: 70
Geregistreerd: 16-10-05

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:34

ik heb nog nooit iemand geweten die niet tevreden is met een stubben, zorg alleen dat hij goed past op je paard en voor jezelf.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:40

toch 2e hands loopt de stubben erg traag
wij hebben ook sollibel , vind ik qua kwaliteit zeker in de buurt komen maar wel zachtere zit

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:50

ik heb een stubben scandica en vind hem geweldig, als je hem netjes onderhoudt blijft hij er ook super goed uitzien!
mijn vriendin heeft een tristan en die is ook heerlijk.

heb laatst op de maestoso gezeten, maar die vond ik niet zo prettig. de zitting wat te vlak en breed en wat weinig wrong. maar voor ruiters die niet van een wat "gedwongen" zit houden (wat ik in mijn stubben overgens erg vind meevallen) is dat misschien wel een prettig zadel

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:08

kiekeboe12 schreef:
ik heb nog nooit iemand geweten die niet tevreden is met een stubben, zorg alleen dat hij goed past op je paard en voor jezelf.

Ik ken een heleboel ruiters die nog niet dood op een Stubben gevonden willen worden vanwege de zit, maar nogmaals: kwalitatief wel hele goede zadels.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:35

Ik heb ook een stubben en vind'em geweldig. Hij wordt nu 5 jaar bijna dagelijks gebruikt en ziet er eigenlijk nog als nieuw uit.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: dressuurzadel stubben kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:58

kiekiety schreef:
ik zit eraan te denken om een dressuurzadel van stubben aan te schaffen
maar wat is een beetje een goed zadel wat merk betreft en kwaliteit
gaan ze lang mee ?
wie kan iets meer vertellen...



Haha! Haha!

Stubben is in een woord: TOP Knipoog
Ik heb een Stubben uit 1977:

Afbeelding

Wordt 3/4 keer per week mee gereden en gaat elke keer nog braaf mee op concours Knipoog

Ik heb ook een stubben springzadel uit 2004, en ik wil echt nooit meer iets anders dan Stubben Knipoog

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:06

ik heb een stubben Siegfried springzadel. Ik vind het hele fijne zadels, super kwaliteit. Maar idd ze zitten niet heel zacht Nagelbijten / Gniffelen En ja mijn houding wordt nou ook niet meteen perfect van het zadel, maar daar moet je ook zelf aan werken. Beter dit dan een zadel wat je al helemaal in de goede houding zet vind ik.
Nee ik ben super blij met mijn stubben hoor, ik wil geen ander merk meer Lachen

Zo Alina die van jou ziet er echt nog super uit! Ik ben benieuwd of die van mij er over 29 jaar ook nog zo goed uitziet Haha!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 31-01-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een zeer oud topic. Gelieve niet meer in reageren.