Thiedeman, zit heel raar.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:36

IK heb gister een thiedeman gekocht maatje pony voor mn arabier. Hij zit alleen beetje raar, terwijl ik niet denk dat de maat verkeerd is. Het is namelijk zo: De "riem"die om dr hals zit is ten eerste veels te ruim. Als ik ermee rijd dan komt het stuk waar alles samen komt op de borst naar voren en zit er dus onwijze ruimte tussen de borst en dat stuk. Beetje vaag dus. Wat kan ik hieraan doen om het verbeteren, of wat is er fout volgens jullie?
Ik kan het ook even illustreren met een tekening mocht dat nodig zijn.

alvast bedankt voor de hulp

Nielojram

Berichten: 7824
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:41

Ws heeft je pony een te slanke hals voor de halsriem, en ik denk dat je het beste gewoon wat gaatjes bij moet prikken.
Maar, zoals ik het hier lees, lijkt mij de rest weer te kort, of heb je hem tekort gegespt?

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:44

Ik heb ook een thiedeman voor mijn paard en die was ook veels te ruim.
Ik heb overal gaatjes bijgemaakt om hem beter passend te krijgen en dan nog is ie iets te ruim en heb toch geen klein paard??
Volgensmij vallen ze dus wat groter uit, ga anders terug waar je em gekocht hebt en vraag of ze em korter kunnen maken.

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:46

nee heb hem niet te kort gegespt. En hij leek me ook niet te kort omdat hij zelfs op het 3e gaatje haar hoofd niet echt naar beneden trok.
Trouwens thiedeman gebruik is geheel op aanraden en in overleg met instructeur te gaan

@deschels: Ok thnx: Ik zat zelf te denken dat het stuk wat aan de singel zit misschien een gaatje korter kan

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:43

De hals riem klinkt idd veel te ruim, daar kan je wat gaatjes bij prikken.... Maar dat het gedeelte waar het samen komt naar voren gaat klinkt wel alsof ie voor de rest wat te kort zit..... Als ie bij je singel ook te los zit, kan dat ook de oorzaak zijn..... Ik heb voor mijn paard gewooneen paarden maat, en die zit goed. Ik denk dat de maat voering ook weer per merk verschild net als bij dekens........

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:13

hmm ok dank jullie wel. Ik ga vandaag het stuk wat aan de singel zit wat korter doen kijken of dat helpt en anders moet ik nog maar even kijken....

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:20

als het van je instructeur is gegaan.
dan weet die het toch vast wel. Lachen

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 17:19

ja weet ie ook waarschijnlijk, maar hij heeft hem nog niet omgezien en moet hem morgen ruilen als ik dat zou willen. En heb vrijdag pas les dus aan mn instructeur hebik even niks

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:43

Hedwig18 schreef:
ja weet ie ook waarschijnlijk, maar hij heeft hem nog niet omgezien en moet hem morgen ruilen als ik dat zou willen. En heb vrijdag pas les dus aan mn instructeur hebik even niks


Sta je paard alleen of is er nog iemand die er mogelijk verstand van heeft?

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Thiedeman, zit heel raar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 18:07

ehm ze staat wel bij meerdere paarden, dus kan idd wel ff kijken of er 1 van de eigenaren zijn