swarovski spullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:39

er wordt momenteel ontzettend veel blingbling aangeboden, allemaal leuk, maar ik zie zo vaak de naam swarovski langs komen en dan vervolgens een frontriem van 15 euro...
Nu spaart mijn moeder al jaaaaaaaaren swarovski beeldjes en ze heeft me er altijd op geattendeert dat ze alleen de echte wil, met het zwaan logo erin gegraveerd dus.
Afbeelding
Is het niet zo dat 9 van de 10 produkten die aangeboden zijn zeer zeker niet van swarovski zijn? Ik weet ongeveer wat de beeldjes kosten en kan me dergelijke prijzen dus niet voorstellen.

Lahja_Micky
Berichten: 44
Geregistreerd: 15-09-06

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:40

veel te duur naar mijn zin !!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:40

kan best wezen, maar dat nep spul mag de naam niet dragen

_karin_

Berichten: 3921
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:41

Mijn moeder heeft ook een aantal swarovski beeldjes en ook ik verwonderde me al over de prijs van de frontriemen e.d. zou het niet gewoon nep zijn? Een HH pad met een hele rij ''swarovski'' kost maar iets van 30 euro .. dat kan echt niet naar mij idee. Knipoog

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:42

klopt helemaal, voor de kleinste swarovski spullen betaal je al minimaal €50, dus een frontriem voor €15 lijkt mij erg goedkoop.
ik denk dat deze term alleen gebruikt wordt om aan te duiden dat het om bling,bling gaat...

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:45

Klopt, dat valt mij ook op inderdaad!
Ik zie het vooral bij frontriempjes enzo waar steentjes op zitten.
Ik maak ze zelf, frontriempjes, maar wel meestal met neppers (en zelfs in de winkels staat er vaak bij dat het echte swarovski-steentjes zijn!). De echte zijn zo ontzettend duur, een hele frontriem ermee vullen (zo'n 100 steentjes) is echt onbetaalbaar!
En toch zie je zo'n frontriemen vaak liggen voor 10 of 20 euro..
Natuurlijk zijn er ook duurdere, maar ik heb me vaak afgevraagd of ze daar dan wel de echte steentjes voor gebruiken...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:46

zodra het echt is moet er een zwaan op staan

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:53

Ook op frontriempjes? Of hangt er dan een kaartje aan ofzo?
Bij o.a. divoza verkopen ze veel swarovski frontriemen, maar een zwaantje staat er niet bij.. Zowiezo érg goedkoop voor een 'echte'

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 18:32

zodra iets echt swarovski is hoort er een zwaantje op te staan.
Ik ben in oostenrijk eens in de fabriek geweest en daar vertelden ze dat alles waar het niet op staat nep is.
Bij frontriemen zouden ze het logo ook in het leer kunnen zetten (aangezien die steentjes erg klein zijn natuurlijk)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:40

Ik maak o.a. ook frontriemen met swarovski en het is zeker het echte spul. Vanuit de leverancier komt er binnenkort ook een certificaat bij de steentjes.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:05

idd. maarjah. als het goed blingt maakt het mij opzich niks uit Tong uitsteken

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:08

Ja, volgens mij is het gewoon een term geworden omdat de naam swarovski nu zo bekend is.
Bij ons in de stad zit een echt Swarovski winkel ben daar voor de grap een naar binnen gelopen en de prijzen zijn daar niet mis! Maar het is zeker wél echt

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:12

ik denk dat het meer is om een betere verkoop te krijgen.. veel mensen leggen bij swarovski de link naar ''mooie'' bling bling (en denken dus niet aan plastic) waardoor het product beter verkoopt..

echte Swarovski is voor de gemiddelde bokker denk buiten het budget Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:16

och, swarovski of niet, het klinkt wel leuk toch. En ik denk dat weinig mensen zich druk maken om of het echt is of niet.

Niekes

Berichten: 1712
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: The garden of Ede(n)

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:56

Ik heb een klein kogelvisje van Swarovski voor mijn verjaardag van mijn vriend gekregen. Nou, dat was echt niet mis hoor. Bij de echte Swarovski fabriek in Oostenrijk gekocht.
Op zich denk ik inderdaad dat het een naam voor een artikel is geworden ipv een product bij een naam.

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:38

In de frontriemen van kieffer met swarovski steentjes staat dan aan de ene kant het kieffer logo en aan de andere kant het zwaantje.. deze zijn dan ook heel duur

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:11

Mijn moeder spaart ook Swarovski en die zei het ook al, als die frontriemen van mij echte steentjes zouden bevatten, zou ze ze meteen eruit slopen en ze op internet verpatsen Clown

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:06

De prijs van de steentjes van swarovski valt erg mee hoor. Ik heb zelf o.a. een kralenwinkel en ik verkoop ook de steentjes van swarovski (en ja ik weet 100% zeker dat dat echte steentjes zijn, komen namelijk rechtstreeks van de importeur). De maten die je het meest tegen zult komen op frontriemen e.d. zijn SS12 (3mm) en SS16 (4mm), de SS12 verkoop ik voor €0,40 per 5, de SS16 voor €0,50 per 5 Knipoog
Ook verkoop ik bijvoorbeeld hangers van Swarovski, bijvoorbeeld o.a. deze:
Afbeelding
Dit is een hanger van zo'n 4 cm doorsnede, en die is €5,- En daar staat het swarovski logo in. Dat soort dingen staan dus qua prijs in geen verhouding tot de beeldjes van swarovski en de sieraden die ze onder hun eigen naam uitbrengen, de losse onderdelen zijn verhoudingsgewijs vele malen goedkoper.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:12

er word idd veel te snel 'swarovski' geroepen...
Ook bij juweeltjes, zelf in sommige winkels durven ze aangeven dat het swarovski is, terwijl bij de juwelen ALTIJD een logo instaat (heb veel swarovski juwelen) De steentjes zijn idd ook los te koop bij swarovski zelf.. Dus eigenlijk weet je het bijna nooit zeker..

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:22

stef schreef:
kan best wezen, maar dat nep spul mag de naam niet dragen

vind ik ook, er is nu eenmaal groot verschil kwaliteit ook!
Natuurlijk ben ik al content met een mooie frontriem met mooie steentjes voor 20€, maar maak me dan toch niet wijs dat het swarovski is.
Dat is trouwens illegaal.
Mijn frontriem(uit de ruitershop) was ook 'swarovski'.
Ik heb hem wel gekocht, maar wel even aan de verkoper duidelijk gemaakt dat dit strafbaar is. Zelf wist hij niet eens dat swarovski een 'merk' is, hij dacht gewoon dat het een ander woord was voor 'bling bling' en het klonk toch even mooier Clown Hij heeft het wel aangepast..
Dus ook niet iedereen gebruikt het als verkoopstechniek.. Gelukkig, want dat vind ik gewoon oplichterij

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:17

Ik verkoop ook frontriemen voor 20,- met swarovski en reken maar dat dat echt is. Ik koop de steentjes bij een groothandel die zeker niet zomaar elk steentje Swarovski mag noemen. Maar heeft swarovski niet gewoon verschillende kwaliteiten? Dat het een duurder is dan het ander. ( net zoals bv briljant en diamant)

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:22

De meeste lezen dus het hele topic niet.
Er is al door een aantal mensen gezegd en uitgelegd dat het wel degelijk echt is, merkjes heeft en de losse steentjes vrij goedkoop zijn.

Vergeet ook niet dat de inkoop vaak vele malen goedkoper is dan de verkoop, er moeten zoveel mensen aan verdienen. Als je van alles weet wat het kost om te maken dan koop je niks meer...

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:58

Mijn man verkoopt ook in zijn shop swarovski frontriemen. ( www.lavitasruitershop.nl )Beter gezegt. Frontriemen met swarovski erin. Je hebt namelijk ook echte swarovski frontriemen maar die bevatten geen eens allemaal steentjes. Maar hebben de zwaan er op gedrukt staan. Zijn hartstikke duur en zijjn normale leren frontriemen. De frontriemen die wij verkopen zitten kleine steentjes in die volgens importeur echt swarovski zijn. Sommige zijn zelfs nog meer geslepen (preciosa). Deze steentjes zijn ook heel wat duurder dan de hotfix steentjes die je in de meeste zelfmaak frontriemen ziet. Die zijn qua kwaliteit niet te vergelijken. we hebben zelf eens in zo'n shop in Nedeland steentjes bestelt en dat was zo een mindere kwaliteit. Ik zal zo eens een foto proberen te maken van het verschil. Als je een frontriem wilt hebben met een echtheidscertificaat dan betaal je alleen daarvoor al heel veel. Met andere woorden een duure frontriem. Wij proberen het zo goedkoop mogelijk te houden zodat een frontriem met swarovski of bling bling betaalbaar blijft en voor zover ik weet zijn onze klanten zeer tevreden

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:01

cornelie schreef:
Ik verkoop ook frontriemen voor 20,- met swarovski en reken maar dat dat echt is. Ik koop de steentjes bij een groothandel die zeker niet zomaar elk steentje Swarovski mag noemen. Maar heeft swarovski niet gewoon verschillende kwaliteiten? Dat het een duurder is dan het ander. ( net zoals bv briljant en diamant)



Dat klopt. Dat ligt eraan hoevele malen het geslepen is. De steentjes in frontriemen zijn meestal restjes waar anders niks mee gedaan wordt. En daarom niet zo duur. Vaak zitten er ook wat beschadigde tussen, die er dan tussen uit worden gehaald. (we maken de frontriemen helemaal zelf)

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: swarovski spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:01

wilawander: leuke frontriemen hebben jullie te koop zeg Lachen

Ik ben er wel mee eens al die beeldjes van swarovski zijn echt veel te duur.
Je betaald voor zo klein inimienie beeldje meer dan € 80 euro maar .
De peesbeschermers daar in tegen van swarovski vind ik de prijs wel weer mee vallen:)