Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:23

Je kan toch even vragen hoe het met de kosten zit :D Nu ga je van het ergste uit, terwijl het bij Golden Angel heel netjes opgelost lijkt te zijn.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:52

Oamaru schreef:
Mijn laarzen na een paar keer rijden dus stuk. Maar ja, meegenomen naar het buitenland dus ik stuur ze ook niet zomaar ''even'' terug. Mail gestuurd naar Petrie en de situatie uitgelegd, krijg ik terug als antwoord ''Dat kunnen we maken geen probleem'' Maar hoe en wat en of dat onder de garantie valt als ik volgend jaar terug ben in NL staat er niet bij.

Geen gezicht die laarzen meer, hele coating naast de rits laat los en is er grotendeels af. En dat voor laarzen van een 450 euro. Dus misschien toch maar vanuit het Midden Oosten opsturen. Nooit Petries meer! Nu al klaar mee.


Dan mail je toch even terug dat je graag jouw vragen beantwoord wil zien? Dus of het dan nog onder de garantie valt etc. Ook fijn als je het zwart op wit hebt :)

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:40

Afbeelding


Afbeelding


Deze zijn voor mij in de maak eigen ontwerp!
Ben zo benieuwd hoe ze in het echt zijn!
<3 *\o/*

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:44

Heel chique!! Ik ben ook benieuwd!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:11

Heel chique! Voor mij zijn die in de maak met honeycomb grijze schacht

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:31

Nou ik had gehoopt dat ik vandaag eindelijk mijn nieuwe maatwerk laarzen zou kunnen laten zien, maar helaas... ik heb ze in september bij divoza laten aanmeten en ik ben 3!!! keer daar geweest om ze op te halen. Elke keer was er weer iets niet goed.. :(
Van te kleine voet tot te wijde kuit en verschillende kleuren stiksels en ga zo maar door.. vandaag was de linkerlaars eigenlijk wel goed, maar de rechter weer totaal verkeerd. Wat knap is, want de vorige keer hadden ze de rechterlaars ingenomen bij de kuit en nu was hij ineens weer een hele cm te wijd.. -O-

En de enige oplossing die ze nu aanboden was om dan maar zelf naar Brummen te gaan om ze daar opnieuw te laten maken. Maar dat houdt in dat ik nu dus al 4 keer naar divoza ben gereden en dan nog helemaal naar brummen (5 kwartier) en daarna nog een keer divoza voor ophalen. Gaat me echt te ver... ik baal..

Dit zijn ze overigens:
Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:53

Ik zou me geld terugvragen en ergens anders laarzen laten aanmeten...Wat gek dat ze dan elke keer verkeerd meten of de verkeerde cijfers doorgeven waardoor bij Petrie de laarzen niet goed gemaakt kunnen worden...

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:06

Bottles ik heb een soort gelijk iets meegemaakt bij Petrie. Heb uiteindelijk dat paar laarzen niet gepakt en bij de winkel een andere model laten aanmeten en opnieuw besteld.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:15

Bottles is jou kuitmaat wel gelijk gebleven? Mijn kuiten schelen per dag of moment op de dag zeker een 1-2 cm

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:23

Ja mijn kuitmaat is helemaal hetzelfde, 34cm. Alleen de rechterlaars is nu dus ineens 34,5cm. Ik snap ook echt niet hoe ze elke keer zulke fouten kunnen maken.. de maten die bij het aanmeten op het formulier stonden kloppen echt exact (heb andere Petries die perfect aangemeten waren), alleen heeft Petrie die maten blijkbaar niet aangehouden.. ik heb inderdaad mijn aanbetaling terug gekregen, was er helemaal klaar mee.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:06

Bottles ze zijn wel mooi jammer dat het passend krijgen zo'n drama is.

Ik wissel extreem in kuitmaat elke keer. Scheelt soms wel 2 cm. Mijn laarzen komen bij van Huet weg. Ik heb toen ik ze aan heb laten meten ik dacht, een kleine week lang 2 keer per dag mijn kuitmaten op moeten meten. Ik was door de wisselende kuitmaat heel bang dat ze nooit passend zouden worden. Maar van Huet heeft dat voor elkaar gekregen in 1 keer en ook nog eens zo dat het best in verhouding was. Ondanks een kleine voetmaat en grote kuitmaat

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:57

Wat jammer dat je laars niet direct paste! Wat ga je nu doen? Zijn wel prachtige laarzen trouwens.

Ik heb mijn laarzen ook laten aanmeten bij Divoza en passen perfect.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:08

Wat balen zeg. Zijn je laarzen qua hoogte wel goed? Ze lijken me zo laag.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:55

Ik heb zojuist mijn laarzen ontvangen, maar twijfel over de hoogte. Voor ‘t mooie zouden ze voor mij net een cm hoger mogen.. vinden jullie het storend? En weet misschien iemand of t mogelijk is om te ze laten verhogen?

Afbeelding

Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:58

Ooh die zijn schitterend!
Snap wat je bedoelt, maar het stoort mijzelf niet echt. Denk dat t komt door de hoge dressuurboog

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:00

Waar heb je ze besteld?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:27

Wauw die zijn prachtig <3
Ik denk ook dat het komt door de boog, ik vind ze niet te laag. Heb je tenminste daar minder last van met inlopen + zakken ze ook minder in werd mij verteld.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:49

Je moet staan om het goed te kunnen zien. Ze ogen wat laag ten opzichte van de knie? Ze zakken ook nog wat in tijdens inlopen en gebruik. Heeft iemand ze aangemeten? En wat zegt diegene ervan? Kun je ze nog terug brengen?

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:08

MISTRAL94 schreef:
Je moet staan om het goed te kunnen zien. Ze ogen wat laag ten opzichte van de knie? Ze zakken ook nog wat in tijdens inlopen en gebruik. Heeft iemand ze aangemeten? En wat zegt diegene ervan? Kun je ze nog terug brengen?


Het was een demo model en kwamen overeen met de maten uit mijn Deniro’s, dus had ze besteld. De laarzen mogen gewoon nog terug, vandaar mijn twijfel.. onderstaand nog 2 staande foto’s. Voor mijn gevoel zitten ze bij mn knie goed, die loopt wat lager door, maar knieholte twijfel ik.

Afbeelding

Afbeelding

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:01

Lastig, zo lijken ze beter te zitten. Maar door de hoge dressuurboog geeft dat ook een vertekenend beeld, volgens mij. Ik weet wel dat mijn laarzen echt hoog zaten maar doordat ze iets zakken zitten ze nu goed.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:10

MISTRAL94 schreef:
Lastig, zo lijken ze beter te zitten. Maar door de hoge dressuurboog geeft dat ook een vertekenend beeld, volgens mij. Ik weet wel dat mijn laarzen echt hoog zaten maar doordat ze iets zakken zitten ze nu goed.


Ja mijn deniro’s zitten ook echt hoog, maar rijd prima.. daarom twijfel ik zo.

Afbeelding

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:20

Zitten de Petrie's veel lager dan je Deniro's?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:28

Mag ik vragen waar je ze besteld hebt?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:31

Als je twijfelt zou ik even contact opnemen met Van Huet, als er iemand weet wat er mogelijk is is hij het wel.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:40

Mijn laarzen komen ook bij van Huet vandaan. Ondanks dat ik lastige benen heb, waren in 1 keer passend.