Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:14

Jippyhorse schreef:
Ik heb net een paar Napoli binnengekregen die ik voor weinig geld heb kunnen kopen. Ik krijg ze dicht, maar wel met héél veel moeite. Als ze eenmaal dicht zitten voelt het echter niet alsof ze afgekneld worden, alleen wat smal bij de voet (ik voel mijn kleine teen tegen het leer drukken). Wat zouden jullie doen; houden of terugsturen?


Als ze nieuw zijn zou ik ze houden. Ik draag nieuwe laarzen nog wel eens met korte sokken, dat scheelt al aardig wat qua dikte. Je loopt ze altijd wel wat uit en als ze verder geen echte pijn doen dan gaan ze alleen maar lekkerder zitten. Het scheelt vaak ook (en is beter voor je rits) om die dicht te doen met een schoenveter/touwtje.

Alleen als ze tweedehands zijn en al wat zijn uitgelopen zou ik ze niet houden, want dan weet je niet in hoeverre ze nog verder uitlopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:24

Als ze drukken aan je teen zou ik ze terugdoen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:24

Afbeelding
Afbeelding

Mijn laarzen te paard!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:17

Even een vraagje voor meerdere mensen met nieuwe laarzen, ik heb mijn beugels al twee gaatjes langer gedaan - maar nog voelt het alsof ze te kort zijn, hebben meer mensen daar last van?

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:12

Ja, met mijn petries zit ik op gaatje 8 cavallo gaatje 7! Dat is inmiddels standaard..

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:55

Oooh SB ravour die zijn gaaaaf <3

LaDonna75

Berichten: 2140
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:41

Oh wauw Sbravour, je benen lijken wel 3 meter zo! Prachtig.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:18

Dankjewel, dankjewel! Zo lief, leuk om te horen dat jullie ook zo wild enthousiast zijn :-) !
3 meter, ja komt wel in de buurt van de realiteit..... Broeken, laarzen alles is altijd te kort :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:45

Welke hoogte maar zijn ze? Ik heb 53 dacht ik.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:07

Weet ik niet sorry, heb ze niet thuis liggen :-) maar zal ook iets in die richting zijn. Maar kuit 32 doet t m

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:57

Ja die van mij zijn 41 dus wel flinke kuitjes :D wel erg smalle enkels dan weer dus wel blij mee maar niet simpel met laarzen!

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:21

Heeft iemand ervaring met de Petrie Melbourne?
Ik twijfel om deze te bestellen omdat deze een beetje binnen mijn budget liggen :)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:13

Jep, heb de zwarte en bruine! Fijne soepele laarzen :j

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:10

Heb ze ook, heel fijn. Zijn momenteel in de aanbieding bij Ooteman :j

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:33

_Jerry schreef:
Heb ze ook, heel fijn. Zijn momenteel in de aanbieding bij Ooteman :j

Heb ze inderdaad besteld! :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:43

Ik kom hier even binnen vallen, sinds een tijdje in bezit van op maat gemaakt Petrie Superior Cow, en waar ik eerst een grote Petrie fan was heb ik nu spijt van de aankoop. Goedkoop zijn ze namelijk niet en na goed inlopen en 2x rijden, zitten ze nog vreselijk. Kan mijn been niet goed lang maken en mijn knieholtes vol blauwe plekken/wondjes. Ik snap ook niet waarom ze aan de buitenkant voor zo'n verharde kap hebben gekozen. Meer mensen hier met de Superior?
Afbeelding

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:56

urosa schreef:
Ik kom hier even binnen vallen, sinds een tijdje in bezit van op maat gemaakt Petrie Superior Cow, en waar ik eerst een grote Petrie fan was heb ik nu spijt van de aankoop. Goedkoop zijn ze namelijk niet en na goed inlopen en 2x rijden, zitten ze nog vreselijk. Kan mijn been niet goed lang maken en mijn knieholtes vol blauwe plekken/wondjes. Ik snap ook niet waarom ze aan de buitenkant voor zo'n verharde kap hebben gekozen. Meer mensen hier met de Superior?
[ [url=m/oFYn5v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt er pas 2x mee gereden. Even doorbijten en dan zitten ze straks echt wel goed. Zoals hieronder ook aangegeven. Inrijden is echt anders dan inlopen. Wij zeggen altijd: het zijn rijlaarzen en geen wandelschoenen. Uiteindelijk hoeven ze niet lekker te lopen, als ze maar lekker rijden :+

Anders had je een model moeten kiezen die zachter is. Die hoef je minder in te rijden.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 06-10-20 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:57

Als ik het goed lees heb je er pas 2 keer mee gereden?
Je zal er nog wat meer mee moeten rijden voordat ze echt ingereden zijn, inlopen alleen is helaas niet voldoende. Gelukkig zorgt de verharde kap er wel voor dat ze daarna lang goed blijven zitten en niet lelijk gaan kreukelen :j

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:03

Ik heb de nieuwe athene met verharde schacht en had de oude al zonder verharde schacht. Twee keer rijden is ook nog niet bepaald veel. Bij mij duurde het dik een maand voordat ze lekker zaten. De eerste tijd kon ik m'n benen ook niet bewegen en m'n hakken niet uitdrukken. Het voordeel is idd wel dat als ze ingereden zijn, ze lang mooi blijven :)

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:09

Het inlopen en inrijden is altijd een ramp, maar zodra ze lekker zitten is het echt veel fijner. Heb ook zachtere laarzen gehad die je minder in moest lopen of rijden en die zijn nooit zo lekker gaan zitten als mijn kachelpijpen van petrie :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:18

Thanks, ik voel me weer een stuk opgeluchter! Had hiervoor ook geen verharde schaft,dat voelde echt anders met inrijden dus vandaar de 'paniek' :')

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:23

Snap ik, dat is ook wel even wennen. Bij zulke duurt het inlopen/inrijden gewoon wat langer, maar daarna heb je er als het goed is lang plezier van. Geen reden voor paniek dus!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:31

Met mijn oude Petrie Standaard (rundleer) laarzen duurde het ook even voordat ze lekker zaten maar werd ik niet zo 'mishandeld'. Wel echt jaren plezier van gehad.

Nu heb ik Petrie Melbourne als trainingslaars, dat is natuurlijk een zachte laars, direct fijn maar zo niet duurzaam.

Ik start 18 oktober denk ik nog even met mijn trainingslaarzen en zal ondertussen doorgaan met inrijden :j ik vond die verharde schaft wat raar, maar lees hier vooral de positieve kant ervan als ze eenmaal zijn ingereden.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:44

Inlopen is geen strak plan, alleen rijden.
Harde schacht lijkt mij niets, zal inderdaad wel even wennen zijn.

Ze zijn wel erg mooi :D

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:45

Kan je niet tijdelijk een hakverhoger erin doen tegen blauwe knieholtes?